Obsah fóra Die Kapitäne - CZ centrum série simulátoru Silent Hunter
RegistraceHledatFAQSeznam námořníkůNámořnické spolkyHodnostiMedaileWeb Přihlášení
Zaslat odpověď Strana 1 z 3
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
OLC Ubermod v2.4.2, OLCE2 a OLC GUI
Autor Zpráva

Citovat
Příspěvek OLC Ubermod v2.4.2, OLCE2 a OLC GUI 
Ahoj námořníci,
testovali ste někdo OLC mod na manuální nastavování torpéd dle "historické skutečnosti"?

OLC Ubermod v2.4.2
OLC GUI v1.2.6

CZ návod pro OLC GUI


OLC Ubermod 2.4.2.7z

OLC Ubermod je malá sbírka mých modů pro GWX2, které se budou předpokládám užívat společně, ale které byli rozdělené do několika menší JSGME modů tak, že hráči mají alespoň skromnou množnost volby, kterou změnu chtějí použít.

OLCE2
Tento mod obsahuje novou grafiku prostředí a všechny OLC Ubermod grafické opravy s výjimkou realistického ztvárnění vln viděných přes UZO/dalekohled/periskopy (jsou v OLC GUI Special modu). OLCE2 nemění žádný senzor nastavení, ale vizuální senzory jsou ovlivněné světelnou úrovní a OLCE2 dělá noci temnější. To znamená, že vizuální senzory na nepřátelských lodích jsou v noci mnohem méně účinné v OLCE2 než v GWX (což je dobré).
Players Guide obsahuje tipy jak provést úspěšné hladinové útoky v temnějších OLCE2 nocích.
Poznámka: OLCE2 by měl být užívaný místo GWX ? 16km Atmosphere mod, ne společně.

OLCE2 ? Adjusted GWX 2.1 Crew Skins
Tento mod nastavuje v GWX 2.1 správné oblečení posádky podle počasí. Tento mod bys měl použít (a také GWX ? No Medals on Crew mod) pokud nebudeš používat jiné mody na uniformu (např . ?Elite Crew Uniform? mod) V tom případě bys ho měl nechat vyřazený. Při společném užívání podobných modů, zvláště v noci, by nemuseli vypadat úplně správně v OLCE2.

OLCE2 ? Removed GWX 2.1 Object Reflections (s/bez VIIC41)
Umožňující v obou modech odstranit zrcadlení ze všech 3D objektů (ponorky, lodě, budovy, atd.) v GWX 2.1. Je zcela volitelný a jen závisí na tvé osobní chuti; jestli dáváš přednost zachování zrcadlení pak tento mod nepoužij! Prosím všimni si, že odrazy efektů nejsou všechny pozměněné tímto modem (jsou volitelně odstraněny používáním modů v OLCE2, popisovaných dále).
Poznámka: "s VIIC41" verzí je pro hráče kdo má VIIC/41 ponorku. Měl být se používat místo GWX ? VIIC41 Player Sub mod, ne společně.

OLCE2 ? Adjusted GWX 2.1 Normal/Enhanced(zvětšené) Particle Effects (with/without reflections;s/bez zrcadlení)
Tyto čtyři mody přidávají do GWX 2.1 drobné efekty, který se barevně/jasově přizpůsobují tak, aby vypadaly přirozeně v OLCE2. Názvy modů vysvětlují vše. Měl bys sis zvolit jeden z těchto čtyři modů pokud nepoužíváš nějaké další mody s efekty (například "SH4 Effects pro SH3"mod) v tom případě nepoužívej žádný z nich. Varuji tě, pokud bys používal podobné mody společně, pak by výsledek nemusel vypadat docela přesně v OLCE2, zvláště v noci, ledaže autor modu udělal  vhodné úpravy pro OLCE2.
Poznámka: Jeden z těchto modů by měl být povolen místo GWX ? Enhanced Damage Effects mod, ne společně.

OLC GUI special
Tento mod obsahuje novou verzi mého grafického uživatelského rozhraní (OLC GUI), které zahrnuje aktualizace realistických mapových kontaktů a grafickou opravu vln viděných přes UZO/dalekohledy/periskopy. Prosím všimni si, že není identický s OLC GUI 1.2.x, ani jako dodatek. Můžeš instalovat buď OLC GUI Special, nebo OLC GUI 1.2.x, nebo žádný, ale ne oba! Players Guide obsahuje další informaci o rozdílech mezi OLC GUI 1.2.x a OLC GUI special.

Instalační instrukce
OLC Ubermod požaduje GWX 2.1
SH3 Commander 3.x je doporučený, ale ne nutný.
V JSGME Mods.7z jsou připraveny mody pro JSGME.
Jestli používáš SH3 Commander pak bys měl zkopírovat obsah SH3 Commander Files.7z do své složky SH3 Commander (obvykle C:\PROGRAM Files\SH3 Commander) potvrď 'ano' jestli chceš přepsat soubory.
Poznámka: tato složka je identická s U-boat složkou zahrnutou v OLC GUI 1.2.x, tak jestli ji používáš v souboru SH3 Commander pak můžeš přeskočit tuto část instalace.

POZOR!
Pokud máte v SH3 nějaké vlatní úpravy zkontroluj si je po instalaci těchto modů. Mohou být přepsané.
Pokud používáš čestinu je nutno ji znovu nainstalovat po použití těchto modů. Doporučuji přes JSGME
Češtinu pro verzi GWX 2.1 jsem upravil pro možnost použití modu OLC GUI special. Mění hlášení o počasí.



OLC 'Gold' MkIIc + Upgrade MkIId pro GWX3, tzv. OLCG2

Download: http://www.subsim.com/radioroom/downloads.php?do=file&id=997

Požadavky: Plná instalace GWX3 a JSGME.

Instalace:
Před samotnou instalací přes JSGME je nutné deaktivovat tyto mody defaultního GWX3 (většina je zahrnuta v OLCG2):
16km Atmosphere,
Open Hatch Mod,
No Medals on Crew mod,
Enhanced Damage Effects (EDE),
Alternative Flotillas a Integrated Orders (nejsou kompatibilní).

Instalační set obsahuje následující adresáře, které je nutné nakopírovat do MODS v SH3 a aktivovat pouze jeden (!) přes JSGME:
OLC 'Gold' MkII ~ Option 1 ~ Environment and GUI
OLC 'Gold' MkII ~ Option 2 ~ Environment and GUI with LRT
OLC 'Gold' MkII ~ Option 3 ~ Environment with EDE and GUI
OLC 'Gold' MkII ~ Option 4 ~ Environment with EDE and GUI with LRT
OLC 'Gold' MkII ~ Flat Sun Fix
GWX - Late War Sensors Snorkel Antennas (OLC 'Gold' MkII ~ LRT) - opravuje délku oprav dle LRT (viz níže) - místo defaultního v GWX
a soubor
Install SH3 Commander Files for OLC 'Gold' MkII.exe - soubor se nainstaluje přímo do SH3 Commanderu.
+ Readme.pdf

OLC 'Gold' MkII ~ Option 1 ~ Environment and GUI
Pravděpodobně "klasické" uživatelské rozhraní OLC modů (historicky věrnější manuální zaměřování torpéd) + aktualizace reálných mapových kontaktů, grafická oprava vln viděných přes UZO/dalekohledy/periskopy atd.
OLC 'Gold' MkII ~ Option 2 ~ Environment and GUI with LRT
Mod LRT - Long Repair Times mod - přidává krom výše uvedeného delší časy oprav (řádově hodiny), nicméně v porovnání s Chuck Novis Modem to je (asi) čajík.
OLC 'Gold' MkII ~ Option 3 ~ Environment with EDE and GUI
EDE - Enhanced Damage Effects - v ještě lepší podobě než jej známe (i s odrazy na vodní hladině - již není jiné volby)
OLC 'Gold' MkII ~ Option 4 ~ Environment with EDE and GUI with LRT
Alles gute Smile

Jako poslední se instaluje přes JSGME OLC 'Gold' MkII ~ MkIId Update (Enable After MkIIc).



Naposledy upravil Karl von Bahnhof dne 14. 11. 2011, 09:01, celkově upraveno 7 krát.
Naposledy upravil Sarroth dne 21. 11. 2008, 01:24, celkově upraveno 5 krát.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ

Citovat
Příspěvek Re: OLC mod 
Karl von Bahnhof napsal:
Ahoj námořníci,
testovali ste někdo OLC mod na manuální nastavování torpéd dle "historické skutečnosti", jaké s ním máte zkušenosti?

viz. http://www.subsim.com/radioroom/showthread.php?t=124639

thx


Myslím že Flick s tím nějak laboroval, já jsem slíbil překlad, který stále nestíhám  Embarassed


_________________

Viele Torpeden - Ein Schiff !!!

Ban them ! Ban them all !!!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail

Citovat
Příspěvek Re: OLC mod 
Hans Eckelhaft napsal:

Myslím že Flick s tím nějak laboroval, já jsem slíbil překlad, který stále nestíhám  Embarassed


Sem právě objevil u sebe v práci na disku tutorial video k tomuhle modu (má to asi 45min) a vypadá to hodně hustě, nevím jak se přesně určovaly parametry pro palubní počítač, ale věřím, že tohle historii velmi dobře kopíruje ... tak sem chtěl jen vědět, jaké s tím máte zk. jestli se tím dá něco trefit, protože mě tohle příjde jako ukrutné peklo. Pokud se to takhle dělalo, tak trefit kličkující torpedoborec bylo nemožné.

Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ

Citovat
Příspěvek Re: OLC mod 
Karl von Bahnhof napsal:
Hans Eckelhaft napsal:

Myslím že Flick s tím nějak laboroval, já jsem slíbil překlad, který stále nestíhám  Embarassed


Sem právě objevil u sebe v práci na disku tutorial video k tomuhle modu (má to asi 45min) a vypadá to hodně hustě, nevím jak se přesně určovaly parametry pro palubní počítač, ale věřím, že tohle historii velmi dobře kopíruje ... tak sem chtěl jen vědět, jaké s tím máte zk. jestli se tím dá něco trefit, protože mě tohle příjde jako ukrutné peklo. Pokud se to takhle dělalo, tak trefit kličkující torpedoborec bylo nemožné.


Si myslím že se o útok na DD v reálu moc nepokoušeli, v 90% případu asi volil kapitán únik do hloubky případně v sebeobranně pustil aku ( měl-li ho na palubě) a což je dle mě jedinná smysluplná obrrana proti kličkujícímu nebo útočícímu DD. Dle videí co jsem viděl se mi zdá že kapitáni, hlavně ze začátku války volili maximální přiblížení ke konvoji nebo k lodi ( alá Kretmerova taktika vnoření se do konvoje ) a na krátkou vzdálenost spíše odhadovali palebné údaje než že by je počítali .. laicky si myslím, že pokud byli hodně blízko k cíli ( 500 -1000m ) tak ani neměli moc času na nějaké výpočtu protože by ztratili výhodné palebné postavení ....


_________________

Viele Torpeden - Ein Schiff !!!

Ban them ! Ban them all !!!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail

Citovat
Příspěvek Re: OLC mod 
Hans Eckelhaft napsal:

Si myslím že se o útok na DD v reálu moc nepokoušeli, v 90% případu asi volil kapitán únik do hloubky případně v sebeobranně pustil aku ( měl-li ho na palubě) a což je dle mě jedinná smysluplná obrrana proti kličkujícímu nebo útočícímu DD. Dle videí co jsem viděl se mi zdá že kapitáni, hlavně ze začátku války volili maximální přiblížení ke konvoji nebo k lodi ( alá Kretmerova taktika vnoření se do konvoje ) a na krátkou vzdálenost spíše odhadovali palebné údaje než že by je počítali .. laicky si myslím, že pokud byli hodně blízko k cíli ( 500 -1000m ) tak ani neměli moc času na nějaké výpočtu protože by ztratili výhodné palebné postavení ....


Jo jo asi máš pravdu, v pozdější době už nebylo tolik času na hladinové útoky a tím rostlo množství netrefených torpéd. Pokud vím z dostupné literatury, tak na DD útočili ponorky(obyč elektrickýma torp.)jen v pozdějších letech a jen případě, že DD o ponorce nevěděl, nebo, jak si psal, v sebeobraně. Asi ten mod prubnu a pak písnu nějaké ty poznatky Smile
Salut a tučnou kořist !!

Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ

Citovat
Příspěvek OLC ubermod pro GWX 2.1 
Zdarec plavčíci,
mám takový dotaz. Používám GWX 2.1. + jsem nově vyzkoušel OLC Ubermod a vadí mi na něm jedna věc. Taktická mapa, stejně jako rozložení posádky po ponorce, periskopy a některé další jsou pod takovou matnou clonou. Dříve sem používal OLC mod 1.2.3. a tam byla verze "dark" a normál. Nevíte plz jak docílit u ubermodu normální světlosti na zmiňovaných stanovištích??

Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ

Citovat
Příspěvek OLCE MOD 
Nazdar
když hraju olce mod,tak je hra v nízkém rozlišení(asi800x600)neví někdo jak to změnit?
a vůbec hraje ten OLCE MOD vůbec někdo? Question

Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail

Citovat
Příspěvek Re: OLCE MOD 
saldy napsal:
Nazdar
když hraju olce mod,tak je hra v nízkém rozlišení(asi800x600)neví někdo jak to změnit?
a vůbec hraje ten OLCE MOD vůbec někdo? Question


Jo hraju, která verze ti to dělá?? btw. OLC mod má svou sekci.
http://silenthunter.cz/forum/viewtopic.php?t=938

pak se tady na fóru má člověk něčeho dohledat  Evil or Very Mad

EDIT: přesunuto



Naposledy upravil mysak_bob dne 23. 06. 2008, 08:55, celkově upraveno 1 krát.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ

Citovat
Příspěvek Readme OLC Ubermod 2.4.2 - Minor Updates.txt 
Tento balík zahrnuje bugfix a nějaké volitelné aktualizace pro OLC Ubermod 2.4.2. Bugfix opravuje číslo na kompasu (viděný v spodním - levém rohu obrazovky) v OLC GUI Special. Číslo je 205, který chybně čte 025. Jestli užíváš OLC GUI Special pak bys ho měl vyřadit z JSGME a potom nahradit soubor MODS\OLC GUI Special\data\menu\OLC\Compass.tga s novým Compass.tga zahrnutý v tomto balíku. Nahrazený soubor můžeš znovu uložit OLC GUI Special v JSGME. Číslo se zobrazí správně.

Tento balík zahrnuje novou (volitelnou) scene.dat pro OLCE2.
Nový soubor mírně mění graficku vody. Geometrické čtverce jsou velmi zmenšené a  voda vypadá mnohem lépe, ale odrazy lodí a ponorky mohou vypadat hůře z blízka a/nebo ve velmi klidném počasí (zřejmě toto nebude problém pro vás jestli užíváte jeden z LCE2 - Remove All Object Reflection modů a dokonce, když se nemůžeš rozhodnout, že nové odrazy vypadají lépe, v závislosti na tvém vkusu). Doporučuji vyzkoušet si nový soubor, ale zálohovat aktuální OLCE2 scene.dat a případně se k němu vrátit.
Pro instalaci nového souboru je třeba vyřadit OLCE2 z JSGME. Pak vyměň soubor MODS\OLCE2\data\scene.dat s novým scene.dat z tohoto balíku a znovu ulož OLCE2 v JSGME.

Tento balík také zahrnuje nový (volitelný) Cameras.dat pro OLC GUI Special. Mění celé pohledy (např . velitelská místnost, můstek, atd.) s 45° úhlem pohledu, pro větší herní zážitek. Trasfokace kamery (UZO/dalekohledy/periskopy) zůstaly nezměněné. Pro instalaci nového souboru je třeba vyřadit OLCE2 z JSGME. Pak vyměň soubor MODS\OLC GUI Special\data\Library\Cameras.dat s novým Cameras.dat z tohoto balíku znovu ulož OLC GUI Special.

Nakonec, tento balík zahrnuje nový mod nazvaný GWX ? No Medals or Ranks on Crew, který může být nainstalovaný v obvyklým způsobem a název vysvětluje vše. Doporučuji používání toto modu místo GWX ? No Medals on Crew modu.


_________________
33. flotila
von Paulus prodaction present:
CZ pro tGW a GWX
Čeština pro SH5 v-1.2: SH5v-1.2-CZ
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Citovat
Příspěvek Průvodce hráče k OLC Ubermod 2.4.2 
Úvod
OLC Ubermod způsobuje čtyři hlavní změny ve hře: přidává nové grafické prostředí, mění vizuální senzory, přidává nový GUI, a mění způsob, jak mapa ukazuje kontakty. Zlepšení grafiky nepotřebuje žádné vysvětlení, tento dokument se bude soustředit na další měny.
Tento dokument má za cíl být kompletním manuálem pro OLC Ubermod pro GWX 2.1 a odstraňuje všechnu další dokumentaci.

OLC Ubermod - zorné pole hráče a hlídky posádky
Ty a tvá posádka může nyní vidět úplně stejně daleko. Všimni si, že maximum zorná vzdálenost závisí na povětrnostních podmínkách, které ohlásí tvůj navigační důstojník (viz obr. 1).
Ve ' vynikající viditelnosti ' můžeš vidět lodě ve vzdálenosti až do 16km.
V ' průměrné viditelnosti ' můžeš vidět lodě ve vzdálenosti až do 9km.
V ' špatné viditelnosti ' můžeš vidět lodě ve vzdálenosti až do 5km.
V ' nulové viditelnosti ' můžeš vidět lodě ve vzdálenosti až do 1km.
Navigační důstojník bude citovat tyto vzdálenosti, tak není třeba si je pamatovat.

    Obr. 1: Povětrnostní hlášení navigačního důstojníka

OLCE2 - vizuální senzory a hladinové útoky
Vizuální senzory všech dalších jednotek (lodě, letadla, atd.) jsou nyní velmi ovlivněny tmou. Během dne nepřátelské lodě mohou vidět stejně jako v GWX, ale v noci  jejich viditelnost je velmi snížená, protože noc je temnější (mnohem víc než v GWX). To znamená, že hladinové útoky jsou začátkem války velmi reálné (před - radarem). Pro pomoc abys uspěl je zde několik  důležitých věcí, které bys měl  vědět o nocích a nočním vidění v OLCE2.

Noc nezačíná západem slunce!
Ihned po západu slunce je ještě celkem hodně světla a nepřátelskéý lodě budou schopni tě vidět téměř stejně jako ve dne (viz obr. 2). Jak se stmívá (viz obr. 3)  vizuální senzory všech lodí budou trochu horší a když je řádná noc (viz obr. 4) vizuální senzory dosáhnou nejnižší účinnosti... a to je čas na pokus o hladinový útok.

   Obr. 2: Těsně po západu slunce. Je ještě hodně světla a nepřátelský lodě si tě všimnou téměř stejně jako ve dne.

" Správná noc " nenastane se po celý rok!
SH3 přesně modeluje oběh a otáčení země. Toto znamená, že časy západů a východů slunce jsou stejná jako ve skutečnosti pro každou polohu na světě a kdykoli v roce. To znamená, že délka a tma nocí se mění s polohou a dobou.
Například v létě dále na sever od rovníku budou noci světlejší a kratší. A naopak noci budou dlouhé a tmavé na severní polokouli v zimě a na jižní polokouli v létě. Blízko rovníku (ve skutečnosti, kdekoli mezi obratníkem Raka a obratníkem Kozoroha) budou nejjasnější dny a nejtmavější noci po celý rok.
To je důležité, protože jestli se pokusíš o noční hladinový útok kdesi severně od Skotska v červeneci, pak tě určitě zabíjí i v nejtmavější noci. Taková je realita, protože zde v noci není vůbec tma. Nedělejte si starosti, nemusíš začít studovat tabulky zeměpisných šířek a měsíců! Vše, co musíš udělat je rozhlédnout se kolem ve hře. Ve všech polohách a vždy, OLC Ubermod provede vhodnou úroveň jasu. Konečný závěr je ten, že jestliže je nad obzorem slabé světlo pak bys neměl útočit. Tak je to jednoduché, že?

Dávejte si pozor na rychlost a obrys!
Rychlost a obrys ovlivní, jak snadno může být spatřena tvoje ponorka nepřítelem ve dne i v noci v GWX, a to je obzvlášť důležité během nočních hladinových útoků v OLC Ubermod. Teoreticky měl bys udělat celé přiblížení v rychlosti ?pomalu dopředu?. V příznivém počasí (voda ne příliš klidná a menší než výborná viditelnost) pak je možná vyšší rychlost bez nebezpečí být spatřen, než se dostaneš na palebnou vzdálenost (to jest několika kilometrů), ale neměl bys riskovat bez velmi dobrého důvodu. Měl by ses také pokusit držet svou ponorku směrem ke konvoji (používat ?dog leg?(?) přístup) a jestliže je počasí klidné pak postupovat s palubou na úrovni vody nastavením hloubky těsně pod 8m. Jestli je počasí velmi klidné (nulový vítr, vynikající viditelnost) pak bys měl být velmi opatrný.

    Obr. 3: Soumrak. Nepřátelské lodě si tě právě teď těžko všimnou, ale je ještě příliš jasno pro hladinový útok. Buď si vědom, že v jistých lokalitách v určitých obdobích v roce noc nebude temnější.

    Obr. 4: Správná Noc. Žádné světlo nad obzorem, čas na to útok.

Veteráni ovlivňují vizuální senzory!
Pro opravdu maximální šanci na úspěch v nočním hladinovém útoku budeš potřebovat rozumět nastavení GWX, vizuální senzory pracují v trochu větším detailu. Je třeba pochopit, že velký vliv na vizuální senzory má posádka s válečnými zkušenostmi. Množství veteránů v posádce je náhodné, ale pravděpodobnost nepřátelských lodí mít zkušenou posádku je vyšší jak válka postupuje. To znamená, že jak léta jdou, nepřátelské lodě budou mít sklon si tě lepe všimnout ve tmě ? ještě než se začal používat radar. Udělal jsem hodně testů během celé války, a proto tě mohou připravit na to, co tě čeká.
V roce 1939 a začátkem r. 1940 většina nepřátelských lodí má v posádce brance. V kombinaci s temnou nocí v OLCE2 to znamená, že jsou (obvykle) na začátku války skoro úplně slepý. Přesto je potřeba být opatrný, na jedné z lodí může být pár veteránů, ale většinu času budeš schopen kroužit (doslova) kolem a mezi nepřátelskými loděmi aniž by tě uviděli.
Od poloviny r. 1940 se posádky veteránů začínají lepšit a vše je ošidnější. Do r. 1941 tě často doprovod spatří ze vzdálenosti kolem 2 - 4km jestli uděláš chybu a ukážeš profil. To všeobecně znamená, že  by ses neměl pokoušet  o povrchové útoky na konvoje s  doprovodem po stranách, protože když budeš v pozici (směrem ke konvoji v AOB na 90) budeš vystaven bokem k doprovodu a obrovská silueta tě prozradí.
Tak omez hladinové útoky na konvoje a taktická uskupení, která mají jen jeden (vedoucí) nebo dva (vedoucí a koncový) doprovod a pal z boku konvoje ze vzdálenosti asi 2- 3km (zmenši svůj profil) a budeš v bezpečí.
Jestli jsi odvážný, pak se můžeš také pokusit o povrchové útoky na konvoje, které měly doprovody umístěné na bocích daleko od středu skupiny, pokud je tam spousta místa pro tebe mezi konvojem a bočním doprovodem, ale buď opatrný v případě, že se doprovod otočí dovnitř směrem ke konvoji (a k tobě).
Ještě jedna věc je hodna pozornosti, na obchodních lodích je obecně méně veteránů (s bojovou zkušenosti) než u doprovodů. Toto znamená, že hladinové útoky na nedoprovázené obchodní lodě jsou často procházkou parkem, dokonce i uprostřed války. Při hladinovém útoku na konvoj s doprovodem bys měl být vždy mnohem víc opatrný na doprovod než na obchodní lodě. To znamená mít malý profil k doprovodům, i když se víc vystavíš obchodním lodím. Tak se dostaneš do palebného postavení ze strany konvoje, vedoucí/koncový doprovod bude relativně daleko (odkud tě nemohou vidět, i když ukážeš velký profil) a i když budeš blízko, obchodní lodě tě přesto neuvidí kvůli tvému malému profilu a kvůli nedostatku veteránů.

Útěk pod vodou!
Ačkoli rané válečné noční hladinové útoky mohou být efektivnější než útoky pod vodou, o únicích na hladině to nelze říci. Únik na hladině je možný a pravděpodobně se dokonce vyplácí, ale je také velmi nebezpečný a nedoporučuje se. Hluboký a tichý únik je nejbezpečnější, když tě chce DD dostat, bez ohledu na to kde jsi byl, když jsi vypustil torpéda, začni se ihned potápět, jakmile jsou tví úhoři vypuštěni.

A jeden poslední tip...
A vůbec ne méně důležitý (protože přežití je důležitější než tonáž) Chci tě varovat před tím, co nazývám " zpoždění torpéda". V případě, že to nevíš, torpédo vystřelené na hladině vypadne ven z roury a šplouchne do vody a pak teprve vyrazí. To zabere pár vteřin a s nimi se taky musí počítat. Torpédo vypuštěný na hladině zasáhne loď více k zádi, než kam míříš. Proto bys měl v tomto případě mířit na místo mezi středem a přídí.

OLC GUI Special - souhrn
Toto je nová verze OLC GUI modu s několika vylepšeními, která vyžadoval aktivovaný OLCE2, aby dobře pracoval. Proto by neměl být užíván jako samostatný mod.

Téměř všechno v OLC GUI Special je bezmála takový jak to je v OLC GUI v1.2.x, kromě toho, že pomůcka pro výpočet  dostřelu/AOB hledáčku je mírně rozdílná, a aktualizovaná realná kontaktní mapa nesnižuje nic ze skutečnosti. Hráči OLC Ubermod, kteří neznají OLC
GUI by se měli podívat na výukové video z originálního modu, a všichni hráči OLC Ubermod by se měli podívat na výukové video ukazující výpočet  dostřelu /AOB hledáčku. Jediná věc ve videu není - označení linek v UZO, které vám dovolí vypočítat vzdálenost od lodi. Postup je: násobit známou výšku stožáru lodi číslem z UZO označení linky, která odpovídá vrcholu stožáru. Tak například, jestli lodní hodnota stožáru má 20m, a jestliže (při pohledu přes UZO)  horizontální linka u vrcholu stožáru je označena 50, pak loď je 50x20m=1000m vzdálená.

OLC GUI Special - změny příručky dělostřelby
' Manuálem dělostřelby ' mám na mysli střelbu palubní/protiletadlové zbraně pokud ji používáš sám. V OLC Ubermod je to nyní mnohem těžší, protože možnost přiblížit cíl je pryč, měl za následek destabilizaci, zvětšený venkovní pohled je obtížný na míření (zvláště v mírných vlnách). Teď to budeš mít stejně těžké jako tvoje posádka.

OLC GUI Special - změny periskopů
Oba periskopy mají nyní pevnou úroveň zvětšení. Too bylo uděláno pro správné ztvárnění vln. Již neuvidíš ploché moře při pohledu přes zvětšené rozsahy (nebo přes dalekohledy, nebo přes UZO) a to dělá život s SH3 mnohem víc poutavý (zvláště v bouřlivých mořích) protože váš pohled (postrádáte-li to) bude velmi realistický.

Útočný periskop zvětšuje 3X, zdá se mi to vhodnější pro ruční zamíření, ve srovnání s originálním zvětšením.

Pozorovací periskop zvětšuje 6X, stejné jako bylo ve skutečnosti maximální zvětšení a to je jediná část Ubermod, kterou já považuji za kompromis (další zvětšování, nepochybně, by bylo užitečné) ale myslím si, že výhody této změny převáží stinné stránky.

OLC GUI Special - aktualizace reálného mapového kontaktu
Jak téměř každý souhlasí, aktualizace mapového kontaktu v SH3 není moc realistická, ale úplné obrácení k reálu nechává hráče trochu příliš slepým a hluchým. Podle mého mínění by bylo ideální vidět kontaktní linky z hydrofonu a ukazatel hlavní polohy viděných konvojů, ale nemít ještě jednotlivé vizuální kontakty označené na mapě s přesností 21. století. Toto je cílem změn mapy v OLC GUI Special.

Nová navigační mapa má dvě úrovně zvětšení, které jsem nápaditě pojmenoval "zvětšení zapnuto" a "zvětšení vypnuto". Přechodový bod mezi těmito zvětšovacími úrovněmi je bod, ve kterém se na mapě zobrazí mřížka. Ve "zvětšení vypnuto" se díváš na veškeré vizuální a hydrofoní kontakty, ale ty které jsou součástí konvoje, budou zobrazeny jako "skupina" to znamená, že celý konvoj bude zobrazen jako jeden obraz (nebo, když jsi ponořený, jako jedna hydrofoní kontaktní linka). Ve "zvětšení zapnuto" vizuální kontakty
nebudou zobrazeny vůbec, ale hydrofoní kontakty budou stále viditelné.

Tyto změny znamenají, že jednoduše zvyšující vaše možnosti a dívajíc se na mapu ("zvětšení vypnuto") stále ještě bude platná metoda kontroly nepřátelských letadel a to poněkud snižuje potřebu pro nižší zvětšovací úrovně na rozsahu pozorování. Sledování celkových přesunů nepřátelské přepravy je přímá záležitost a situační připravenost poskytnutá mužem u sonaru se neztratí. Ať tak nebo onak, vysoce přesná cílová data pro torpéda o nepřátelských lodí (zvláště u připlouvajících konvojů) budeš muset získat používáním reálných procedur a aby se viditelný konvoj ukázal na mapě ? dokonce v pohledu "zvětšení vypnuto" ? tvá hlídka musí vidět aktuální konvoj (všimnout si jednotlivých doprovodů nebude stačit).


_________________
33. flotila
von Paulus prodaction present:
CZ pro tGW a GWX
Čeština pro SH5 v-1.2: SH5v-1.2-CZ
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Citovat
Příspěvek  
Cool Když jsem si nainstaloval OLC Ubermod tak se mi ze začátku velmi líbil. Hlavně grafika. Ale ta realita mapy, kde se prakticky nic nezobrazí a ruční výpočet a zadávání dat do torpeda (proto jsem si to překládal) to už je tedy moc. A stím palubním kanonem to taky přehnal. Vždyť u něj byl zaměřovací dalekohled.

Jinak kdo si chce vyzkoušet téměř přesný simulátor tak ten si užije. Asi bych přivítal kompromis. Wink


_________________
33. flotila
von Paulus prodaction present:
CZ pro tGW a GWX
Čeština pro SH5 v-1.2: SH5v-1.2-CZ
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Citovat
Příspěvek  
Supr, dík za překlad který jsem kdysi dávno nasliboval kdekomu ale nedokázal si udělat čas  Embarassed


_________________

Viele Torpeden - Ein Schiff !!!

Ban them ! Ban them all !!!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail

Citovat
Příspěvek  
To PvonR: Ta realita map a ruční zadávání dat pro palubní počítač je na těch modech nejkrásnější Smile skoro jak kdyby člověk stál na můstku Smile Já si ty mody nakombinoval takže používám OLC GUI v1.2.6, OLCE2 a OLC Ubermod. Takže můžu v poho s dělem i periskopem zoomovat a k tomu mám šecky ostatní funkce modů včetně vizuálních schopností a grafiky. Využívám jen zbrojního důstojníka k detekci lodí...při útoku na konvoj bych nestíhal listovat v tom kvantu lodí a k tomu ještě řídit ponorku, hlídat torpédoborce a odečítat hodnoty pro útok.



Naposledy upravil Karl von Bahnhof dne 26. 09. 2008, 13:41, celkově upraveno 2 krát.

_________________
Mluvit a nemyslet je jako střílet a nemířit. Miguel de Cervantes
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ

Citovat
Příspěvek  
Do prvního příspěvku přidán link na CZ návod pro OLC GUI od PvonR.


_________________
<<<Ubisoft je jednička!


"Žít má cenu pro to, za co stojí umřít."
"Der beste Seemann war doch ich!"
________________________________________________________
Pravidla fóra | Rady ohledně psaní na DF | Ponorkářův slovník | Hledat | Osobní složka
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky

Citovat
Příspěvek  
Zde http://www.subsim.com/radioroom/showthread.php?t=130470 jsem našel toto:

Přeložil jsem si co tam píšou, lik co tam je nefunguje, a na stránkách fora po týdnu hledání jsem nic ani podobnýho nenašel  Mad  

  Twisted Evil víte někdo odkud se to dá stáhnout Question


_________________
33. flotila
von Paulus prodaction present:
CZ pro tGW a GWX
Čeština pro SH5 v-1.2: SH5v-1.2-CZ
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:
Zaslat odpověď Strana 1 z 3
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.