Obsah fóra Die Kapitäne - CZ centrum série simulátoru Silent Hunter
RegistraceHledatFAQSeznam námořníkůNámořnické spolkyHodnostiMedaileWeb Přihlášení
Zaslat odpověď Strana 1 z 1
|Ponorky| Ponorky zemí, které sehrály menší úlohu v 2.SV
Autor Zpráva
Citovat
Příspěvek |Ponorky| Ponorky zemí, které sehrály menší úlohu v 2.SV 
Přehled ponorek zemí, které sehrály menší úlohu ve WWII

Polsko

Třída Orzel



2 ponorky této třídy byly postaveny v holandských loděnicích podle upravených plánů třídy O 19. Původně se plánovalo postavit tyto ponorky 4, ale kvůli nedostatku financí se postavily jen 2-Orzel a Sep. Byly to kvalitní, velké oceánské ponorky s dosahem 7000nm při rychlosti 10kts (pod hladinou 100nm při rychlosti 5 kts) Orzel po kapitulaci Polska odplul do Británie, kde sloužil až do června 1940, kdy byl potopen (pravděpodobně minou). Sep byl na začátku války internován ve Švédsku a do války nezasáhl.

Výtlak: 1100/1473 BRT
Délka: 84m
Posádka: 60 mužů
Výzbroj: 12 TT 550mm (4p,4z a 4 na boku), 20 torpéd
               1x 105mm dělo
               2x 40mm kanon
Rychlost: 20/9 kts
Pohon: Dieselové/elektrické motory
Výkon: 4740/1100 HP

Třída Wilk



Ponorky třídy Wilk byly zvětšeninou francouzské minonosné ponorky Saphir. Trpěla problémy s hlučnými motory, měly dosti nepraktické zařízení pro kladení min a jejich boční palivové nádrže se daly snadno poškodit.

Výtlak: 980/1248 BRT
Délka: 78m
Posádka: 54 mužů
Výzbroj: 6 TT 550mm, 16 torpéd
               1x 100mm dělo
               cca 40min
Rychlost: 14,5/9,5 kts
Pohon: Dieselové/elektrické motory
Výkon: 1800/1200 HP

Finsko

Třída Vetehinen



Tyto ponorky s dvojitým trupem byly stavěny podle německých ponorek UB III a UC III z první světové války. Byly to předchůdci ponorek třídy VII, sloužících v Německu.

Výtlak: 493/716 BRT
Délka: 63,5m
Posádka: 30 mužů
Výzbroj: 6 TT 533mm (2p, 2z, 2?), 6 torpéd
               1x 76,2mm dělo
               1x 20mm kanon
               20min
Rychlost: 12,6/8,5 kts
Pohon: Dieselové/elektrické motory
Výkon: 580/360 HP

Saukko



Saukko byla velmi malá ponorka s jedním tlakovým trupem. Byla postavena firmou IvS (tato společnost sídlící v Holandsku vyvíjela a stavěla ponorky pro Německo) a měla být masově vyráběná v Německu. To ale zvolilo jiný typ, také z Finska (jmenovala se Vessiko a byla stejná jako typ II). Byla upravena pro službu na Ladožském jezeře (žádna jiná pro takovou službu upravena nebyla, Saukko byla unikát). Byla to nejmenší ponorka na světě (kromě miniponorek), dala se snadno rozmontovat na 2 části+věž a převézt po železnici.

Výtlak: 114/142 BRT
Délka: 32,4m
Posádka: 15 mužů
Výzbroj: 2 TT 450mm, 2 torpéda
               1x 12,7mm kulomet
               6-9 min
Rychlost: 14,5/9,5 kts
Pohon: Dieselové/elektrické motory
Výkon: 200/120 HP

Dánsko

Třída B



Ponorky třídy B byly staré ponorky z 1. světové války. Vyrobilo se jich 5, stavba 6. ponorky byla zastavena poté, co skončila první světová válka. Všechny 3 ponorky, které se dožily WWII, byly v Kodani potopeny vl. posádkou.

Výtlak: 185/235 BRT
Délka: 40,6m
Posádka: 14 mužů
Výzbroj: 3 TT 457mm (3p)
               1x 57mm kanon
Rychlost: 13,5/9,8 kts
Pohon: Dieselové/elektrické motory, 1 šroub
Výkon: 450/340 HP


Třída Rota



Ponorky této třídy pocházely z let 1920-22 a byly zvláštní tím, že měly mít 1 torpédomet pohyblivý, umístěný na věži. Toto uspořádání však nesplnilo očekávání a zbylé 2 ponorky zařazené do služby už ho neměli. Všechny byly potopeny vl. posádkou v Kodani.

Výtlak: 301/369 BRT
Délka: 47,5m
Posádka: 24 mužů
Výzbroj: 4 TT 457mm (3p, 1z)
               1x 57mm kanon
Rychlost: 14,2/10,5 kts
Pohon: Dieselové/elektrické motory
Výkon: 900/640 HP


Třída Daphne



Na svou velikost byly 2 ponorky této třídy poměrně silně vyzbrojeny, měli 6 TT ráže 457mm, 2 na zádi byly mimo trup a mohly se nabít jedině na hladině.

Výtlak: 308/381 BRT
Délka: 49,1m
Posádka: 24 mužů
Výzbroj: 6 TT 457mm (4p, 2z externí)
               1x 75mm dělo
               1x 20mm kanon
               1x 8mm kulomet
Rychlost: 13,4/6,8 kts
Pohon: Dieselové/elektrické motory
Výkon: 900/400 HP

Třída Havmanden



Modernější ponorky z doby krátce před válkou. Vyrobily se 4, stavba páté se zastavila a zbylé ponorky byly r. 1943 potopeny vl. posádkou.

Výtlak: 335/407 BRT
Délka: 47,5m
Posádka: 25 mužů
Výzbroj: 5 TT 457mm (3p, 2z)
               1x 40mm kanon
               1x 8mm kulomet
Rychlost: 15,3/7,2 kts
Pohon: Dieselové/elektrické motory
Výkon: 1200/450 HP

Španělsko

Třída B



Ponorky třídy B byly stavěny podle plánu Rollandovy ponorky F-105. Za WWI sloužila jen jediná, zbytek nepřežil občanskou válku nebo byl vyřazen.

Výtlak: 556/740 BRT
Délka: 64,1m
Posádka: 28 mužů
Výzbroj: 4 TT 450mm (2p, 2z), 8 torpéd
               1x 76mm dělo
Rychlost: 16/10,5 kts
Pohon: Dieselové/elektrické motory
Výkon: 700/210 HP

Třída C



Podobná předchozí třídě, ale byla větší a byla silněji vyzbrojená.

Výtlak: 925/1144 BRT
Délka: 73,3m
Posádka: 40 mužů
Výzbroj: 5 TT 533mm (4p, 1z), 9 torpéd
               1x 76mm dělo
Rychlost: 16,5/8,5 kts
Pohon: Dieselové/elektrické motory
Výkon: 1000/375 HP

Třída General Mola



Ponorky tř. General Mola byly stejné jako italské ponorky třídy Ferraris. Španělsko je získalo během občanské války, kdy Itálie podporovala Nacionalisty. Byly to celkem kvalitní ponorky s dobrými plavebními vlastnostmi a max. hloubkou ponoru cca 90m.

Výtlak: 985/1250 BRT
Délka: 70,5m
Posádka: 55 mužů
Výzbroj: 8 TT 533mm (4p, 4z), 16 torpéd
               2x 100mm dělo
               2x 13mm kulomet
Rychlost: 17/7,7 kts
Pohon: Dieselové/elektrické motory
Výkon: 1500/675 HP

Norsko

Norové používali 2 staré třídy ponorek z první světové války, o kterých toho není mnoho známo a 3 britské ponorky- Uredd a Ula třídy U a Utsira třídy V.

Třída A



Výtlak: 268/335 BRT
Délka: ?m
Posádka: 16 mužů
Výzbroj: 3 TT 450mm (?), ? torpéd
               1x 76mm dělo
Rychlost: 15/9 kts
Pohon: Dieselové/elektrické motory
Výkon: ?/? HP

Třída B

-obrázek nesehnán-

Výtlak: 425/540 BRT
Délka: ?m
Posádka: 23 mužů
Výzbroj: 4 TT 450mm (?), ? torpéd
               1x 76mm dělo
Rychlost: 14,5/10,5 kts
Pohon: Dieselové/elektrické motory
Výkon: ?/? HP

Řecko

Řecko za války vlastnilo celkem 8 ponorek, z toho 6 vlastní výroby. Ponorky, které nebyly potopeny hned na začátku války bojovaly v rámci Royal Navy proti Německu a Itálii.

Katsonis



Výtlak: 595/778 BRT
Délka: 62,4m
Posádka: 39 mužů
Výzbroj: 6 TT 533mm (4p, 2z), 7 torpéd
               1x 102mm dělo
               1x 76,2mm dělo
Rychlost: 14/9,5 kts
Pohon: Dieselové/elektrické motory
Výkon: 1300/1000 HP

Proteus



Výtlak: 750/960 BRT
Délka: 68,6m
Posádka: 41 mužů
Výzbroj: 8 TT 533mm (6p, 2z), 8 torpéd
               1x 102mm dělo
               1x 76,2mm dělo
Rychlost: 14/9,5 kts
Pohon: Dieselové/elektrické motory
Výkon: 1420/1200 HP

zdroje: http://www.uboat.net/
           http://www.dutchsubmarines.com a mnoho linku z této stránky (nebudu je vypisovat, je jich hrozně moc Wink )
           http://warships.web4u.cz/



Naposledy upravil Sarroth dne 22. 01. 2008, 03:08, celkově upraveno 2 krát.
Naposledy upravil Günther Königg dne 21. 03. 2007, 16:33, celkově upraveno 3 krát.

_________________


33.flotila | Pravidla fóra | Rady ohledně psaní na DF | Ponorkářův slovník | Hledat | Pravidla Ligy DK
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:
Zaslat odpověď Strana 1 z 1
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.