Zdar a silu,
chtěl bych tu vyjádřit některé svoje poznatky především s mody tGW a GWX. SH3 sem si koupil téměř okamžitě po vydání a hned sem jej začal hrát při 100% realitě (začátky byly dost těžké,ale manuál hodně pomohl) a s uchylkou "na jeden život" (tzn. žádné loadování, když mě potopí-je neuvěřitelné jak se člověk sžije s posádkou a chce uniknout za každou cenu
). Před nedávnem sem po pročtení všech sekci o tGW a GWX sem vyzkoušel obě dvě verze.
Nejprve tGW - o proti defaultu naprostá bomba, spousta nových zvuků, lodí a jejich chování, ale trochu nereálné mi příjde jejich potápění resp. přehnaná odolnost (v GWX je to zase naopak přehnané opačným směrem a platí to i o palubním dělu). Dle mého názoru loď DO 3500 tun se bez problému dala potopit jedním (max. dvěma) torpédy, což sice v tGW jde, ale častěji na ty 2-3 (a nemyslím si, že bych byl nějaký začátečník, co střílí tam kam zrovna nechtěl). Naprosto supr je v tGW délka potápění lodí, v GWX se "malé rybky" potopí téměř okamžitě a ty větší velice brzy
(do cca 20min). Četnost letadel je oproti GWX značně snížena (dle historie), což považuji za velké +. TGW je naprosto supr, škoda že tvůrci nedodělali takové drobnosti jako když UZOem najedete na loď ,tak se hned zobrazí typ a podobné vychytávky jako v GWX (některé zvuky, lodě, radiové hlášky, plánování plavby Kielským kanálem atd.). Bohužel se mi tGW trochu škube (čert ví proč).
Pokud přejdu k GWX, tak velice kritizovaná sonarová schopnost DD na začátku války je částečně oprávněná (dle svých znalostí a informací veřejně dostupných, sonary byly relativně schopné zařízení i na začátku války - za dobrých podmínek bez problémů našel ponorku do hloubky 100m) Nikdy sem však neměl problémy takové, abych byl nucen potápět se do extrémních hloubek (na tu dobu 39-40) přes 130 m a relativně snadno se mi podařilo uniknout (hrál sem 2 kariéry od 39 do cca r. 43,44 kdy mě potopili). Co se týče zaměřovacích schopností DD na hladině, tak v porovnání s defaultním SH3,kdy vzdálenost do 4,5 km (ve dne za jasného počasí) s vynořenou ponorkou (VII,IX ještě větší kolem 5,5-6 km) v blízkosti DD byla velice riskantní. V GWX je tato vzdálenost ještě zvýšena na cca 5-6,5 s typy VII a IX., ale záleží i na posádce DD (jak bylo řečeno ve foru). O samotné střelbě bych se reději ani nezmiňoval, nemám zatím tolik zkušeností, abych o tom mohl objektivně poreferovat. Snad jen že sem se nesetkal s nějakou super přesnou palbou na vzdálenosti od 6 km. Potápění lodí je mnohem snazší, než v tGW(hlavně zmiňovaná doba potápění). Jinak si myslím, že i GWX je rovněž velice zdařilý mod (s několika málo mouchami).
Na závěr bych měl dotaz, zda jde nějak snížit účinnost torpéd a palubního děla a kde se to nastavuje. Chtěl bych tím o trošku ztížit (ale ne na úroveň tGW) potápění lodí.
Dík a doufám, že toto shrnutí (snažil sem se být objektivní) se bude váhajícím ponorkářům mezi mody tGW a GWX hodit.
P.S.: ještě mě napadl takový názor, že snaha ztížit SH3 na tolik, aby zkušení hráči neměli mnoha tisícitunové úlovky není na místě, jelikož oni mají, na rozdíl od historických kapitánů, mnohonásobně větší zkušenosti neboť prošli mnohem větším počtem námořních bitev, nehledě na informace o taktikách ponorek (útoky na konvoje, úniky před sonary, ... ) Škoda, že před každou novou kariérou nejdou smazat i naše zkušenosti
to by byl pak mazec !!!