|
Strana 2 z 3
|
Autor |
Zpráva |
aaron2
Kapitänleutnant
Naloděn: 13.4.2007
Příspěvky: 509
Ponorka: U - 245 VIIC
Medaile: 8 ( více...)
|
|
07. 06. 2010, 17:03 |
|
|
elksar
Kapitän z. S.
Naloděn: 14.9.2006
Příspěvky: 908
Ponorka: U-263
Medaile: 16 ( více...)
|
|
09. 06. 2010, 11:13 |
|
|
Meresjev
Oberleutnant z. S.
Naloděn: 2.1.2010
Příspěvky: 194
Ponorka: VIIC U-227
Medaile: 6 ( více...)
|
Také se rakety převáželi a odpalovali v kontejneru vlečeným za ponorkou. Ponorka někam dotáhla kontejner, ten se potom překlopil o 90 stupnů (načerpáním vody) a pálilo se...
_________________
Co nejvíc! Co nejvíc spojeneckých lodí musí klesnout ke dnu!
|
10. 06. 2010, 18:19 |
|
|
Sepp von Ch.
Oberleutnant z. S.
Naloděn: 28.12.2009
Příspěvky: 1027
Ponorka: VIIC U-552
Medaile: 9 ( více...)
|
Ano i ne.
Bylo to sice plánováno, ale nakonec to zůstalo jen na papírech ležících na kreslících prknech konstruktérů.
Zdroj: U-Bootwaffe č. 3, s. str. 90.
_________________ U-552
Rudý ďábel-lovec tankerů!
"Každý ponorkář zcela jistě v srdci cítil záři širého moře a úkolu, jenž mu byl svěřen, cítil se bohatý jako král a s nikým by své místo nevyměnil."
"Heslo U-Bootwaffe: Jsme solidní firma."
Velkoadmirál Karl Dönitz
|
10. 06. 2010, 18:59 |
|
|
Der Führer
Oberfähnrich z. S.
Naloděn: 25.4.2007
Příspěvky: 185
Ponorka: Atlantik
Medaile: 3 ( více...)
|
Je to docela síla, co všechno ti němečtí inženýři byli schopní vyprodukovat.
Jen by byla zajímavá otázka, jak by bylo vyřešeno navigování (nastavení) střely na cíl. Předpokládám, že ponorka by musela samozřejmě pálit za hodně klidné vody, musela by přesně vědět svojí polohu (hodně přesně), musela by vědět jakou nastavit elevaci, dobu zážehu dráhu letu a já-nevím-co-ještě. Nevíte někdo, jak se řešilo nastavení dráhy těchto střel ? Nebo to bylo jen tak "vod voka" ?
_________________ Jeli naše vůle dostatečně silná, nic nemůže selhat !
|
11. 06. 2010, 07:26 |
|
|
elksar
Kapitän z. S.
Naloděn: 14.9.2006
Příspěvky: 908
Ponorka: U-263
Medaile: 16 ( více...)
|
stručně V1 a V2
K bezpilotní letounové střele V1
Řídící systém této střely byl řízen - autopilotem - + palubní zdroj energie 30 V baterie, která byla složena z 1,5 V článků. Samotný autopilot se skládal ze tří setrvačníků-gyroskopů, jeden byl podřízen magnetickému kompasu udržující patřičný směr, další dva vyrovnávaly změny způsobené atmosférickými poruchami a zajišťovaly směr a výšku letu.Činnost gyroskopů byla kontrolována výškoměrem a kompasem. Pneumatické servomotory byly spojeny se směrovým kormidlem a křidélky, ovládáno autopilotem. Každá desátá střela V1 byla vybavena vysílačkou, která umožňovala její sledování dráhy letu a místo dopadu. Střela není řízena rádiem ale jen sledována!! Vrtulka v přední části + příslušné převodové zařízení -sloužila k měření vzdálenosti a toto zařízení odpočítávalo vzdálenost od hodnoty nastavené při startu a umožňovalo přerušit let v patřičném okamžiku. Pomocí této vrtulky se také odjišťovaly zapalovače výbušné hlavice, přibližně cca 150 km.
K V2 - A4
Je nutné si uvědomit, že i když to byla raketa, tak letěla po vypočítané-naplánované -balistické křivce.
Program letu této rakety byl asi následující: do 20 km kolmý vzestup, pak přechod do stoupavého letu pod přibližným úhlem 42 stupňů, chod motoru se obvykle zastavoval po uplynutí 65-68 sekundách po odpálení, kdy střela byla již ve výšce 30 ? 40 km a setrvačností letěla po balistické křivce dále na cíl. Pro názornost uvádím, že vteřinová odchylka vypnutí při odstřelování Londýna znamenala odchylku v dopadu 15 km. Dolet byl do 380 km a doba letu od odpálení až po dopad kolem 5 minut.
Ke konstrukci V2
1-motorová část
Raketový notor
Turbočerpadlo
Vyvíječ plynů na kapalné pohonné látky
Tlakové nádoby
Rám reketového motoru, hmotnost 56 kg
Celková hmotnost 930 kg
2-Nádrže PHM
2x hlavní nádrž
-palivo(etylalkohol), okysličovadlo-tekutý kyslík-
-odlehčené s nízkým přetlakem nad hladinou, zavěšené v nosné konstrukci rakety, tandemové uspořádání, tzn. okysličovadlo je pod palivem, během úbytku PHM nedochází k podstatné změně těžiště rakety
-excentricky uložené tunelové potrubí od předné nádrže, nádrže nejsou zatíženy vzdušnými silami
3-Tělo rakety
Příhradová skořepina z ocelového plechu o síle 0,6 mm s vystužovacími žebry
4-Přístrojová část
Gyrohorizont tj. stabilizace v horizontu
Gyrovertikant tj. stabilizace ve směru -kurzu-
Integrátor podélného zrychlení -tj. excentricky zavěšený težký gyroskop-
Integrátor příčného zrychlení
a-Zdroj elektrické energie
Kyselinové ampulové baterie, iniciovány stlačeným vzduchem, palubní napětí 27,5 V, kapacita 10 Ah
-suchá baterie 50 V pro napájení potenciometrů gyroskopů
-ampulová akumulátorová baterie napájela elektrické servomotory rozvodu tlakového vzduchu ovládání plynových kormidel, relé elektro-pneumatického systému, krokový programátor letu, měnič pro jednofázový proud
b-programátor letu
působí na gyrohorizont, tím se raketa za letu naklání do požadovaného náměru
c-řídící systém
autonomní-tj. raketa po startu se již nedala ze země ovládat, integrální gyroskopická stabilizace aerodynamickými a plynovými kormidly. Raketa má při startu příliš malou rychlost, než aby reagovala na klasická aerodynamická kormidla, proto jsou do výfukových plynů trysky umístěny čtyři grafitová kormidla, tzv. plynová.
5-bojová část
Hlavice o hmotnosti 1000 kg -někdy i 750 kg nebo 975 kg- plněna TNT, eventuálně amatol, síla stěny 4-5 mm, hlavový a dnový zapalovač, bojová hlavice pevně spojena s tělem rakety a proto došlo při dopadu v cíli i k zničení části reakety
Je to i zde, stručně http://silenthunter.cz/forum/viewtopic.php?t=847
Literatura: Zdeněk Hanák -Zázračné zbraně-
Naposledy upravil elksar dne 12. 06. 2010, 04:35, celkově upraveno 4 krát.
_________________
MODEL IIA U-3
Pluj hluboko, pomalu a potichu!
|
11. 06. 2010, 13:32 |
|
|
Der Führer
Oberfähnrich z. S.
Naloděn: 25.4.2007
Příspěvky: 185
Ponorka: Atlantik
Medaile: 3 ( více...)
|
Děkuji za vyčerpávající vysvětlení . Je z toho vidět, že už je to vyšší dívčí. Dát tohle dohromady rozhodně nebylo to samý jako pořád dokolečka šroubovat B-17ky. Mimochodem docela drsná je ta (ne)přesnost (jasně, žádná sranda to neni, ale když už se do toho investuje docela dost prostředků, jeden by chtěl mít jistotu že to odvede svou práci).
Nevim, jak na tom byli s poměrem "zásah:vedle" , ale už po přečtení příspěvku od Elksara je vidět, že bylo docela na haluz ten Londýn trefit... (mám na mysli čistě technickou stránku věci a ne ty ztráty na lidech)
_________________ Jeli naše vůle dostatečně silná, nic nemůže selhat !
|
13. 06. 2010, 15:49 |
|
|
pombocz
Oberleutnant z. S.
Naloděn: 30.6.2009
Příspěvky: 507
Ponorka: VIIB U-53
Medaile: 3 ( více...)
|
|
13. 06. 2010, 16:10 |
|
|
BenKenobi
Leutnant z. S.
Naloděn: 30.3.2009
Příspěvky: 234
Medaile: 3 ( více...)
|
Nespletl jsi se o řád? Nebo dva? 53.000 opravdu hodně. Mimochodem já zase četl, že kdyby se na Tigery vykašlali a místo jejich vývoje a konstrukce radši "spamovali" Panzery IV, tak taky dopadnou lépe.
_________________
|
13. 06. 2010, 17:46 |
|
|
pombocz
Oberleutnant z. S.
Naloděn: 30.6.2009
Příspěvky: 507
Ponorka: VIIB U-53
Medaile: 3 ( více...)
|
|
13. 06. 2010, 20:46 |
|
|
Der Führer
Oberfähnrich z. S.
Naloděn: 25.4.2007
Příspěvky: 185
Ponorka: Atlantik
Medaile: 3 ( více...)
|
já myslim, že je úplně jedno kolik tigrů nebo kolik P.IV by měli. Klíčová ke konci byla ta letecká převaha. Ten šílenej poměr 1:20 (nebo kolik) jako byl na západní frontě, to je pak úplně jedno kolik máš tanků. Jsem četl v jedné knížce, že spojenci posílali nad německé území svazy s 1200 bombardéry a 800 doprovodnými stíhači. 2000 letadel ve vzduchu - na to snad ani neměli dost munice
Zkrátka v momentě, kdy se z bleskové války stala válka opotřebovávací a čistě ekonomická, tak to mělo Německo a jejich spojenci spočítané.
A asi by jsem se měli vrátit k tématu rakety a ubooty
_________________ Jeli naše vůle dostatečně silná, nic nemůže selhat !
|
14. 06. 2010, 07:18 |
|
|
Meresjev
Oberleutnant z. S.
Naloděn: 2.1.2010
Příspěvky: 194
Ponorka: VIIC U-227
Medaile: 6 ( více...)
|
Sepp von Posorschitz napsal:Ano i ne.
Bylo to sice plánováno, ale nakonec to zůstalo jen na papírech ležících na kreslících prknech konstruktérů.
Zdroj: U-Bootwaffe č. 3, s. str. 90.
Jen na papíru to nezůstalo, alespoň to tvrdí jedna moje knížka, kde je i velice vzácná fotka, jak ponorka táhne ten kontejner Šlo o nějaký test.
_________________
Co nejvíc! Co nejvíc spojeneckých lodí musí klesnout ke dnu!
|
14. 06. 2010, 08:17 |
|
|
Sepp von Ch.
Oberleutnant z. S.
Naloděn: 28.12.2009
Příspěvky: 1027
Ponorka: VIIC U-552
Medaile: 9 ( více...)
|
|
14. 06. 2010, 08:49 |
|
|
Meresjev
Oberleutnant z. S.
Naloděn: 2.1.2010
Příspěvky: 194
Ponorka: VIIC U-227
Medaile: 6 ( více...)
|
Ponorky německého válečného námořnictva 1935-45 (grada). Je tam také poznámka, že uboat-archiv má fotek s V2 v uzavřeném kontejneru vlečených ponorkou více.
_________________
Co nejvíc! Co nejvíc spojeneckých lodí musí klesnout ke dnu!
|
14. 06. 2010, 09:02 |
|
|
Sepp von Ch.
Oberleutnant z. S.
Naloděn: 28.12.2009
Příspěvky: 1027
Ponorka: VIIC U-552
Medaile: 9 ( více...)
|
Tu mám, ale takovou fotku jsem tam nenašel. Kde ji vidíš?
Ta poznámka je starý Ospreyovský (Grada je překlad Ospreyů) výkřik, podle kterého řada historiků tyto fotky v ponorkovém archivu hledala , ale prý jsou tam jen fotky s maketami kontejnerů, a to ještě mnohem menšími, než aby se do nich V2 vešla. Spíš má jít o nějaké neýznámé kontejnery na miny nebo torpéda a palivo.
No uvidíme, co nového historie přinese.
Naposledy upravil Sepp von Ch. dne 14. 06. 2010, 09:14, celkově upraveno 2 krát.
_________________ U-552
Rudý ďábel-lovec tankerů!
"Každý ponorkář zcela jistě v srdci cítil záři širého moře a úkolu, jenž mu byl svěřen, cítil se bohatý jako král a s nikým by své místo nevyměnil."
"Heslo U-Bootwaffe: Jsme solidní firma."
Velkoadmirál Karl Dönitz
|
14. 06. 2010, 09:08 |
|
|
|
Právě je 26. 12. 2024, 12:07 | Časy uváděny v GMT + 1 hodina
|
Strana 2 z 3
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|
|