Silent Hunter 4: U-boat Missions
minireview by Sarroth
minireview by Sarroth
Tak jsem u toho strávil noc a rozhodl jsme se trošku poreferovat. Přiznám se, že jsem k Uboat Missions(UbM) nepřistupoval z nijak velkým očekáváním a tak se mohlo stát, že mě maximálně jen příjemně překvapí a jak to dopadlo. Na nějaké velké a složité posuzovaní je jednak brzo a za druhé to asi ani nebude potřeba protože SH jakožto simulátor vyloží karty většinou velice rychle a hned je jasné jak to zase dopadlo či nedopadlo. Takže...
Datadisk není samostatně spustitelný a je k němu tedy potřeba původní hra(to ale snad čekal každý). UbM v sobě obsahuje zároveň poslední patch 1.5 a je opět zcela bez ochrany čehož si v dnešní době opravdu od Ubisoftu cením, takže uživatele nečeká žádná šikana s ochranou.
Po instalaci Vám kromě nového loading screenu přibude v hlavním menu SH4 nová volba Uboat Campaign (Přibude Vám tam i podzáložka Uboot School a Uboat Patrols, ale tam je...prázdno). Následně nastane klasicky volba jména, doby (rok 43, 44), základny Penang, Singapore, Batavia a Surabaya, ponorka a to všude XID2(jak jinak že). Přivítá Vás nová potemnělá kancelář, která na Vás hned na rozdíl od vyleštěné americké dýchne lepší atmosférou, do potemnělé místnosti proniká jen několik paprsků slunce skrz žaluzie a osvětlují starý stůl, kartotéku, vlajku Kriegsmarine a starou námořní mapu oblasti. Konečně se zase vrátila tabulka nej score a snad všechny aktivní body opět fungují jak mají(telefon, model ponorky, šuplíky...) a dostanete se přes ně k dalším volbám. Managment posádky a vybavení byl lehce přepracován a zdá se že k lepšímu, přehlednějšímu. Protože se začíná od roku 43 vybavení ubootu je už v defaultu na relativně dobré úrovni a nabídka možných vylepšení velká. Jako největší chybu bych tady ale viděl hodnosti námořníků, které jsou značně zmatené. Sice to je více realitě(už to není posádka důstojníků), konečně tu jsou některé hodnosti, ale jejich použití je prapodivné(polovina posádky je např Bootsmannsmaat a druhá Matrose.
Mapa
V patrole na Nás čeká krásně patinovaná mapa s pěkně udělaným německým Grid systémem pro jiho-západní Pacifik a Indický oceán. Konečně tu znovu máme nepřátelská města červeně a spojenecká modře. Došlo k vylepšení některých nástrojů pro měření a práci s mapu. Přístavy kde je možné doplnit palivo jsou opět označeny kotvou a mám i podle některých pozic pocit, že se jedná i o zásobovací lodě(jsou hluboko v Indickém oceánu a ještě jsem k nim nedojel). Kromě přístavů označených kotvou se tu i postupně objevují nové ikony letadel a úderných svazu(podle Vaší hodnosti ... dostanu se k tomu později) u kterých se po kliknutí objevuje možný radius pro průzkum(letadla), útok apod. Map layer(dopravu) hodnotit nebudu, je tu opět až moc živo(jak co jde o lodě tak letadla), ale to je práce pro mody.
Ponorka
Tím, že je UbM zasazen do Indického oceánu mu vlastně nejde vyčítat přítomnost jen jedné ponorky a to IXD2(XVIII nepočítám, protože po ní žádný real ponorkář dlouhodobě nesáhne) a člověk to tedy vcelku přirozeně akceptuje. Je příjemné, že pokaždé když začnete novou kariéru ponorka dostane jiný skin(texturu) tedy jinou kamufláž(bylo by dobré pokud by ke změně došlo i občas v průběhu kampaně, ale to zatím nemám otestované a je to jen tajné přání). Samotné převedení modelu z SH3 do SH4 dopadlo relativně dobře. Uboot se chová jako uboot, a i když to není ideální(asi jako SH3 default) je znát co kočírujete. Je to krása konečně vidět u-boot v grafice SH4, ale nic není dokonalé tuplem v případě vývojářů SH že . Nějak se zapomnělo na několik textur budíků, některé umístění přístrojů je zcela špatně(např hydrofon krouží napůl zarvaný do trupu) a k tomu všemu si UbM nese několik dalších neduhů/odkazů z SH4. K těm patří např to že i když posádka dostala nové slušivé hadříky(které jsou opravdu v duchu toho co tak ponorkář měl na sobě v teplých krajinách, někdo tílko s orlicí a kratásky, někdo do půl těla atd) jedná se vlastně o původní držky amíků z SH4. Přes ale mnohem horší dědictví SH4 se dostanu k....
Hratelnost
Různorodost misí se dala očekávat, mnohem častěji dostanete za úkol transport, hlídkování, radiokomunikace je živější prostě to po čem se toužilo v SH3. Stejně jako se dala pochopit přítomnost jen jedné ponorky(typu) nebudou Vám zde chybět ani vlčí smečky, kdo by je v Indickém oceánu taky hledal, mnohem častěji se ale setkáte se spojenci.
Obava ze schopnosti přivolat letadlo či útočný svaz se zdála zřejmě zbytečná. Tyto schopnosti dostáváte společně s povýšením a jedná se vlastně jen o žádost např. o letecký průzkum, či při nalezení nepřátelské TF či velkého konvoje další podpory. Takže ne že oni "makají" pro Vás, ale vlastně vy pro ně což je vcelku uvěřitelné. K čemu jsme se ještě nedostal jsou avizované speciální schopnosti důstojníků, je tu pro ně sice připravena speciální záložka, ale zatím zašedlá(prostě moc krátká doba hraní).
Interface, ovládání
Doznal menších úprav, ale převážně jen barevného provedení, takže zapomenout na ovládání z SH3. Naštěstí Periskop a TDC bylo upraveno a má vzhled z SH3. Přibyla vylepšená nápověda pod F1, která jen potvrzuje že jen myší se prostě k některým příkazům už nedostanete a je třeba znát klávesové zkratky.
V pravém horním rohu přibyla nová funkce která Vám oznamuje důležité události. Zobrazují se tam ikony znázorňující mělko, tichý chod, pohotovost atd podobně jako tomu bylo v SH4 u přístavů(ikona kotvy). Kapitánsky deník byl také lehce přepracován ovšem zase tu zapracoval šotek a pokud mě na Uboot přijde zpráva pod hlavičkou amerických ponorkových sil něco je asi špatně(ono chyb v textu tu je vícero, hydrofon je veden jako sonar apod).
Ted se dostávám k onomu "dědictví" SH4 a asi největšímu restu UbM...
Zvuk
Hoši z ubootu na Vás totiž hovoří jen anglicky. Tím to ale nekončí 90% všech zvuků je převzato z SH4, tedy ano i alarm, crash dive ... vše .... a tedy i ano ... některé zvuky tu vůbec nejsou.
Zpracování
Co jde o technické zpracování nedošlo téměř k žádné změně tedy vypadá to stejně jako původní SH4 snad jen sem tam došlo k menší úpravě některých věcí(úprava některých efektů ale to je možná jen můj pocit). Mám zároveň i pocit, že došlo k jisté "optimalizaci" a v "" proto, že pokud zamíříte do některých původních přístavů nedojde k tak zvanému několika sekundového zakousnutí, ale vše proběhne relativně plynule a to i v relativně vysokém zrychlení času, naopak některé nově zpracované přístavy sejmou FPS a to permanentně a dosti razantně. Zřejmě udělal někde tesař opět díru protože se tomu tak děje jen pokud se díváte přímo na domy.
Závěr
Přes to že z UbM mám pocit, že byla šita hodně horkou jehlou a silně si říká o patch 1.6 jedno se mu upřít nedá, atmosféra. Dýchla na mě od prvního momentu a těžko říct zda to je jen kouzlem ubootu. Na rozdíl od pro mě sterilního SH4 má pro mě UbM kouzlo jako SH3 a konečně mám pocit, že peníz za SH4 nešel z okna. Důkazem toho je, že jsem u toho zůstal celou noc a odtrhl mě až nikotinovej absťák . UbM má mnoho velkých vad na kráse, zbytečných chyb, vše ale může vyřešit patch a mody(druhého se dočkáme určitě(částečná konverze modů z SH4 nebude problém a nové brzo vzniknou) a v první pevně věřím). Pokud přistoupíte na hru v Indickém oceánu tak v defaultní verzi Vám nabídne to co defaultní SH3 a vlastně ještě mnohem víc(pamatujte ani SH3 nebylo zdaleka dokonalé). Prostě těm co mají SH4 se ted vyplácejí jejich utracené peníze a těm kdo o SH4 + UbM uvažují doporučuji jít do toho, SH4 jde už sehnat za rozumnou cenu a UbM se prodává v přepočtu za cca 400Kč, těžko říct jakou cenu nasadí CZ distributor, ale jednak snad chceme SH5 a poté ten kdo do her nedává ochranu si to zaslouží. UbM za to stojí.
IXD2 na Vás čeká.
Salut!
Admiral Sarroth
Naposledy upravil Sarroth dne 22. 08. 2009, 02:05, celkově upraveno 5 krát.
Naposledy upravil hiroc dne 22. 03. 2009, 13:35, celkově upraveno 1 krát.
_________________
<<<Ubisoft je jednička!
"Žít má cenu pro to, za co stojí umřít."
"Der beste Seemann war doch ich!"
________________________________________________________
Pravidla fóra | Rady ohledně psaní na DF | Ponorkářův slovník | Hledat | Osobní složka