Real U-boat
oficiální stránka: http://beerymod.com/sh3_004.htm
download: http://beerymod.com/sh3_011.htm
Následující text je (volně) přeložený soubor Readme_RUb.txt, který se nachází v archivu (cca 50MB), který je netradičně zabalen ve formátu 7z (lepší komprese) a obsahuje veškeré potřebné informace o tomto modu.
Kdo nemá program na tento archiv, stáhnout může zde: www.7-zip.org
Není přeložen text s jednotlivými úpravami v jednotlivých verzích (je veeeelmi dlouhý), na konci souboru je seznam autorů týmu - kdo chce nechť se podívá do orig. souboru, který je v balíku s modem.
přeložil von CGY (mod nemám vyzkoušený, případné problémy zde pořešíme bouřlivou diskusí všech kapitánů)
Salut!
***********************************************************************************
(Překlad)
Real U-Boat 1.45
Tento mod opravuje množství nedokonalostí v Silent Hunteru III. Změny mnohem přesněji zachycují historická data týkající se ponorek v WWII. Záměrem bylo co nejpřesněji převést všechny reálie ponorkové války z let mezi 1939÷1945. Tento mod není žádným způsobem podporován vydavatelem SHII Ubisoft. Je to neoficiální add-on určený pro každého, kdo si chce ještě více užít hraní SHIII.
DŮLEŽITÁ UPOZORNĚNÍ:
Tento mod je určen pouze pro verzi 1.4b SHIII. Nemusí pracovat korektně, pokud nemáte nainstalovanou správnou verzi hry. Je kompatibilní s SH3 Commanderem.
Když používáte SH3 Commander, VŽDY proveďte "Rollback" (návrat k původním hodnotám SHIII) v SH3 Commanderu předtím, než nainstalujete RUB mod - bez ohledu na to, zda instalujete RUB ručně nebo pomocí JSGME.
Nové lodě: RUB obsahuje řadu "vnořených" modů nových lodí. Avšak, pokud máte instalované mody nových lodí PŘED INSTALACÍ RUB, může to způsobit potíže, pokud tyto lodě nejsou také součástí RUB. Pokud jsou další nové lodě instalovány PO INSTALACI RUB, uživatelé musí zajistit doplnění seznamu lodí v souborech "EnglishNames.cfg" a "GermanNames.cfg"
Kariéra v 2. flotile: "startovací" domovská základna ve hře pro 2. flotilu je špatně a v tomto údaji je v RUB změna. Tzn. pokud začínáte u 2. flotily a potom přepnete do RUB poté, co máte za sebou několik hlídek v původní verzi hry, nudete dostávat množství upozornění na změnu domovské základny při začátku každé nové hlídky. Můžete se také náhle ocitnout na hlídce u pobřeží Afriky (v takovém případě ukončete hlídku a chyba se sama opraví). Tento problém nejde odstranit v modu, nejedná se o "chybu" v RUB, která by šla opravit.Problém upozorňování na změnu základny by pravděpodobně šel odstranit v souborech kariéry, ale úpravy jsou tak komplexní, že jsme se je nikdy nepokoušeli uskutečnit. NEJJEDNODUŠŠÍ je, pokud hráč hrající kariéru u 2. flotily tuto kariéru nejprve ukončil a potom přešel na RUB.
Uložené hry: Neexistuje žádná záruka, že uložená kariéra bude fungovat po nainstalování jakéhokoliv modu, nebo oficiálního patche k SHIII. Vždy máte větší šanci, že se vyhnete potížím, když ukládáte hlídku po ukončení v přístavu a ne na moři v průběhu hlídky, ale ani to vám nazaručí, že se hra nebude chovat nestandarně nebo že nebude padat. Nejlépe je ukončit kariéru před instalací nového modu.
Multiplayer: když hrajete hru v multiplayeru, každý hráč zasahující do hry musí používat totožné soubory misí (Campaign_LND.mis, Campaign_RND.mis and Campaign_SCR.mis). Tzn. každý hráč musí při on-line hraní používat stejný mod jako ostatní hráči.
1x rychlost hry: Pro ty hráče, kteří hrají vše na 1x rychlost je připraven trochu odlišný soubor "basic.cfg". Je nazvaný "basic1x.cfg" a najdete ho v adresáři "xx\SilentHunterIII\data\Cfg" poté co je RUB nainstalován. Jednoduše (zazálohujte a) smažte původní "basic.cfg" soubor a přejmenujte "basic1x.cfg" na "basic.cfg" a máte nastavenou kariéru na rychlost 1x.
----------------------------
Doporučená nastavení
Pro nejrealističtější zážitky je doporučeno ponechat "No Map Contact Update" NEZAŠKRTNUTÉ. V této verzi modu se kontakty na mapě objevují, ale pouze v omezené podobě, jen jak je může poskytnout operátor hydrofonu.
----------------------------
Instalace:
Vždy instalujte RUB na čistou instalaci SHIII s potřebnými oficiálními patchi.
pokud používáte JoneSoft Generic Mod Enabler:
Jednoduše rozbalte RUB do adresáře "SilentHunterIII\MODS". Potom spusťte JSGME.exe a uvidíte RUB mezi "dostupnými" mody. Vyberte jej a stiskněte tlačítko "Enable" a mod bude automaticky nainstalován. Pokud chcete odinstalovat RUB, spusťte znovu JSGME.exe a stiskněte tlačítko "Disable". To vrátí hru do původního stavu.
Pokud nepoužíváte JSGME, nejprve rozbalte mod na desktop (plochu). Potom otevřete adresář, který byl vytvořen při rozbalení modu. Uvnitř uvidíte datový adresář a "readme" soubor. Všechno nakopírujte do do adresáře SHIII. Při kopírování se vás budou Windows ptát na přepsání původních souborů: dejte "Ano pro všechny soubory"
(pozn. von CGY: tuto metodu velmi nedoporučuji, protože přepíše původní soubory a nemůžete se jednoduše vrátit zpátky. Můžete sice zazálohovat původní obsah adresáře SHIII, ale pokud nevíte co a jak, tak při návratu zpět si zase přepíšete uložené hry a nastavení, které byste třeba chtěli zachovat. JSGME tohle všechno dělá za vás a je to pohodlnější a bezpečnější).
----------------------------
Poznámky k modu:
Únava: nový režim únavy je založen na modelu stresu a únavy v boji. Už se tedy nejedná o únavu. Nová metoda vás odmění za starostlivou péči při zařazování posádky na bojová stanosviště a odstraňuje původní systém z originální hry. V tomto modu jsou prostor torpédometů a pozice opravářů nejnáročnější bojová stanoviště s největším množstvím stresu, takže odvelte muže k odpočinku z těchto pozic, pokud je zrovna nepoužíváte. Stejně tak omezte dobu pro hlídkování na palubě při velmi špatném počasí. Při extrémním počasí je lépe se ponořit. A snažte se strávit co nejméně času při kompresi větší než 32x (domnívám se, že právě pro možnost pečlivé organizace posádky - pozn. von CGY).
Stres v boji a organizace posádky: i když je člen posádky pod velkým tlakem, stále bude plnit své úkoly, jen s menší účinností. V prvních několika misích (než vyškolíte specialisty) to může být docela problém při udržení ponorky v provozu. Krátkodobě můžete umístit poddůstojníky a důstojníky do těch stanovišť, kde máte problémy. Mezi hlídkami pak cvičte specialisty z poddůstojníků a důstojníků, aby mohli při hlídkách efektivněji působit na nejvíce ohrožených stanovištích.
Ubikace a únava: Únava (nyní bojový stres) se již nebude v čase, který posádka stráví v ubikacích, "odstraňovat" ale posádka zde nenastřádá další stres na rozdíl od bojových stanovišť. Držte zde veškerou posádku, kterou nutně nepotřebujete na stanovištích, abyste je udrželi bojeschopné.
Ukazatel únavy: jeho tvar a barva byly změněny. Je to proto, že vysoká únava není kritická situace (red alert). Posádka může a bude plnit své úkoly, i když je unavená, pouze jejich výkonost ochabuje. Unavená posádka nabije torpédo za 24 minut, zatímco čerstvá za 12 minut.
Typ XXI: pouze 11. flotila byla vyzbrojena typem XXI před ukončením války. Tento mód dělá pouze malý ústupek - jestliže chcete velet typu XXI, musíte požádat o přeložení mezi začátkem července a půlkou srpna 1944. Pak strávíte s posádkou pár měsíců než konečně dostanete k dispozici novou loď někdy březnem a květnem 1945. Pokud budete mít kliku, zbyde vám trocha času k několika hlídkám, než válka skončí.
Minová pole a protiponorkové sítě: zjistíte, že přátelské přístavy jsou chráněny minami a protioponorkovými sítěmi. Můžete využít eskortu DD, která vás provede, nebo použít mapu.
Realističnost: to je slogan tohoto modu. Není pro každého, takže pokud je pro vás tento mod příliš obtížný, prostě ho odinstalujte. Tento mod je určen pro použití s plnou realističostí (nastavení ve hře) kromě externí kamery.
Volby realistické délky kariéry: žádný velitel ponorky nesloužil celou válku. Ve skutečnosti velitelé byli vyřazováni po několika hlídkách - většinou někde mezi 3. a 16. hlídkou. Často pokračovali ve výcvikových střediscích nebo přecházeli na posty v BdU. Pokud chcete, můžete simulovat realistickou kariéru pomocí následující metody, která docela odpovídá historickým údajům o délce kariér legendárních velitelů:
Po ukončení 4. hlídky a po každé následující hlídce hoďte kostkou:
- po 4.÷7. hlídce "1" znamená konec bojové kariéry
- po 8.÷13. hlídce "1" a "2" znamená konec bojové kariéry
- po 14.÷15. hlídce "1", "2" a "3" znamená konec bojové kariéry
- po 16. hlídce pouze "6" umožní pokračovat v kariéře
----------------------------------------
********************************************************************************