Obsah fóra Die Kapitäne - CZ centrum série simulátoru Silent Hunter
RegistraceHledatFAQSeznam námořníkůNámořnické spolkyHodnostiMedaileWeb Přihlášení
Zaslat odpověď Strana 1 z 1
Přehled hlavních typů Nizozemský ponorek za 2. světové války
Autor Zpráva

Citovat
Příspěvek Přehled hlavních typů Nizozemský ponorek za 2. světové války 
Přehled Nizozemských ponorek druhé sv. války

O 7
Jediná ponorka této třídy byla používána pro výcvik v době mezi oběma sv. válkami. V listopadu 1939 vyřazena a později ji získali Němci. Kvůli jejímu stáří ji ale nepoužívali. Potopila se 2. 5. 1944 v doku kvůli průniku vody.

Výtlak:    179/209 BRT
Délka:    34.2m
Posádka:    15 mužů
Výzbroj:    3x TT 457mm (2 přední a 1 zadní), 5 torpéd
    1x 12,7mm kulomet
Rychlost:    11,5/8,5 kts
Pohon:    Dieselové a elektrické motory, jeden šroub
Výkon:    350/210k

O 8

Tato ponorka nahradila O 7 jako výcviková. Při německé invazi byla potopena vl. posádkou, ale Němci ji zdvihli, opravili a zařadili do svého námořnictva jako UD-1. Používala se k výcviku a krátce před koncem války byla potopena v Kielu vl. posádkou.



Výtlak:    368/440 BRT
Délka:    46.2m
Posádka:    26 mužů
Výzbroj:    4x TT 457mm (4 přední), 8 torpéd
    1x 37mm kanon
    1x 12,7mm kulomet
Rychlost:    13/8 kts
Pohon:    Dieselové a elektrické motory, 2 šrouby
Výkon:    480/320k

O 9

Tyto ponorky měly sloužit jako hlídkové v pobřežních vodách. 2 ze 3 ponorek této třídy po kapitulaci Nizozemí odpluly do Velké Británie. 3. se potopila krátce před válkou. Němci ji zdvihli a použili k zablokování vjezdu do přístavu.



Výtlak:    526/656 BRT
Délka:    54.7m
Posádka:    29 mužů
Výzbroj:    2x TT533mm, 4 torpéda, 3x TT 457mm, 6 torpéd
    1x 88mm dělo
    1x 12,7mm kulomet
Rychlost:    12/8 kts
Pohon:    Dieselové a elektrické motory, 2 šrouby
Výkon:    900/500k

O 12

První nizozemské ponorky vybavené pouze 533mm torpédomety. Trpěly problémy s nízkou stabilitou, později se je ale podařilo odstranit. Vyrobily se celkem 4 ponorky této třídy.



Výtlak:    610/754 BRT
Délka:    60.5m
Posádka:    31 mužů
Výzbroj:    5x TT 533mm (4p a 1z), 10 torpéd
    2x 40mm kanon (později odstraněn)
    1x 12,7mm kulomet
Rychlost:    16/8 kts
Pohon:    Dieselové a elektrické motory, 2 šrouby
Výkon:    1800/620k

O 16

Jediná ponorka této třídy sloužila po kapitulaci Nizozemí ve Východní Indii. Potopila několik japonských lodí, ale v prosinci 1941 najela poblíž Singapuru na minu a potopila se.



Výtlak:    984/1194 BRT
Délka:    76.5m
Posádka:    36 mužů
Výzbroj:    8x TT 533mm (4p, 2z a 2 na boku mimo trup lodi), 14 torpéd
    2x 40mm kanon
    1x 88mm dělo
Rychlost:    18/9 kts
Pohon:    Dieselové a elektrické motory, 2 šrouby
Výkon:    3200/920k

O 19

2 ponorky této třídy byly první ponorky na světě vybavené šnorchlem. Byly velmi podobné polské třídě Orzel. Mohla nést až 40 min.



Výtlak:    1145/1561 BRT
Délka:    80.7m
Posádka:    40 mužů
Výzbroj:    8x TT 533mm (4p, 2z a 2 na boku mimo trup lodě), 14 torpéd
    1x 88mm dělo
    2x 40mm kanon
    1x 12,7mm kulomet
    40 min
Rychlost:    19,5/9 kts
Pohon:    Dieselové a elektrické motory, 2 šrouby
Výkon:    5300/1000k

O 21

Pouze 4 ponorkám ze 7 se podařilo odplout po kapitulaci Nizozemí do Anglie, zbytek zajali Němci a používali je jako ponorky pro přepravu torpéd. Hlavní nevýhodou byla příliš dlouhá doba potřebná k ponoření.



Výtlak:    990/1205 BRT
Délka:    77.7m
Posádka:    39 mužů
Výzbroj:    8x TT 533mm (4p, 2z a 2 na boku mimo trup lodi), 14 torpéd
    2x 40mm kanon
    1x 88mm dělo
    1x 12,7mm kulomet
Rychlost:    19,5/9 kts
Pohon:    Dieselové a elektrické motory, 2 šrouby
Výkon:    5000/1000k

K V

Ponorky tříd K byly vyprojektovány pro použití v koloniích. Ponorky třídy K V neměly dvojitý trup, takže jejich max. hloubka byla 40m. Vyrobily se celkem 3 lodě této třídy.



Výtlak:    569/649 BRT
Délka:    57.3m
Posádka:    31 mužů
Výzbroj:    6x TT 450mm (2p, 2z a 2 boční), 12 torpéd
    1x 75mm dělo
    1x 12,7mm kulomet
Rychlost:    13,5/8 kts
Pohon:    Dieselové a elektrické motory, 2 šrouby
Výkon:    1200/400k

K VIII

Tyto ponorky se stavěly podle zkušeností z WWI. Neměly ext. Torpédomety, které představovaly velké nebezpečí při útoku hlubinnými minami. Byly vyrobeny 3 ponorky této třídy.



Výtlak:    583/810 BRT
Délka:    64.4m
Posádka:    31 mužů
Výzbroj:    4x TT 450mm (2p a 2z), 10 torpéd
    1x 88mm dělo
    1x 12,7mm kulomet
Rychlost:    16/8 kts
Pohon:    Dieselové a elektrické motory, 2 šrouby
Výkon:    1550/400k

K XI

Vyrobily se 3 ponorky, které byly velmi podobné předchozímu typu.



Výtlak:    688/828 BRT
Délka:    66.7m
Posádka:    31 mužů
Výzbroj:    2x TT 533mm (2p), 4 torpéda, 4x TT 450mm(2p a 2z)
    1x 75mm dělo
    1x 12,7mm kulomet
Rychlost:    17/8 kts
Pohon:    Dieselové a elektrické motory, 2 šrouby
Výkon:    2400/654k

K XIV
Tyto ponorky byly vybaveny celkem 3-mi periskopy. Byly výkonnější oproti typu K XI



Výtlak:    865/1045 BRT
Délka:    73.6m
Posádka:    36 mužů
Výzbroj:    8x TT 533mm (4p, 2z a 2 boční), 14 torpéd
    1x 75mm dělo
    1x 12,7mm kulomet
Rychlost:    17/9 kts
Pohon:    Dieselové a elektrické motory, 2 šrouby
Výkon:    3200/860k

zdroje: http://www.uboat.net/
           http://www.dutchsubmarines.com
           http://warships.web4u.cz/



Naposledy upravil Sarroth dne 05. 12. 2007, 18:11, celkově upraveno 2 krát.
Naposledy upravil Günther Königg dne 21. 03. 2007, 15:35, celkově upraveno 1 krát.

_________________


33.flotila | Pravidla fóra | Rady ohledně psaní na DF | Ponorkářův slovník | Hledat | Pravidla Ligy DK
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail

Citovat
Příspěvek  
Ano, ano, holandské ponorky byly jako první na světě vybaveny šnorchem. Úsměvné je, že z ponorek, které uprchly do Anglie, angličané šnorchly odstranily, neboť kroutíce hlavami nenašli jedinný rozumný důvod jejich použití... Hrozné lamy  Very Happy

Rád bych ale vyzdvihnul ještě jednu ohromnou výhodu před svými konkurenty z jiných zemí. Holanďané vybavovali své ponorky klimatizacemi, které v tropických vodách kolem jejich kolonií chránily své posádky před nesnesitelným vedrem uvnitř lodi. Němci u svých "monzunových" ponorek tento problém nepodchytili a významně tak oslabili akceschopnost ponorek IX D2.


_________________
Drauf und durch !!!


Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ

Citovat
Příspěvek Dotaz na zvláštní konstrukci 0-19 upravenou jako "ORZE 
Dobrý den. Holandské ponorky 0-19 se staly vzorem pro polské ponorky ?Orzel? a ?Sep? Jenže kdysi jsem četl v jednom polském časopise (jako dítě) že šly v konstrukci ještě dál: Holanďané měly další dvě torpéda na bocích svých 0-19, pro Poláky ale prý byl vyvinut otočný dvouhlavňový torpédomet pod trupem uprostřed lodi, který údajně šlo v podélné poloze zasunout do podélné šachty jejíž část měla být v oblasti závěrů torpéd vodotěsná a tím by bylo možné i přebití torpéd!? Tím by se asi tento typ stal rázem pánem moře.. kdyby to byla pravda a měli ten vrhač utěsněný tak že by si troufli potopit se do více než 20 metrů, čemuž nevěřím. Ostatně už několikrát jsem se přesvědčil, že Poláci mají rádi historky o zázracích (polský údajný stíhací ?zázrak? "JASTRZAB".)
Přesto bych rád věděl, jestli někdo nemá bližší informace. Abych bratrům Lechům nekřivdil... na Baltu by se stejně většinou courali po dně.


_________________
nemám
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu AOL Instant Messenger Yahoo Messenger MSN Messenger

Citovat
Příspěvek  
http://silenthunter.cz/forum/viewtopic.php?t=360

Poláci měli na Orzelu a Sepu dokonce 2 tyto vrhače (O-21 měla 1), opravdu se otáčely a opravdu byly vodotěsné, ale nedaly se dobít mimo přístav. Každá otočná platforma měla 2 torpédomety.

Jinak zas takový zázrak to nebyl, vzhledem k tomu, že torpédo má nastavitelný úhel změny kurzu po vypálení je to zbytečně složité zařízení, navíc pod vodou prakticky skoro bez využití... Nemluvě o tom, co následuje po výbuchu hlubinné miny poblíž vnějších torpédometů... Wink


_________________


33.flotila | Pravidla fóra | Rady ohledně psaní na DF | Ponorkářův slovník | Hledat | Pravidla Ligy DK
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:
Zaslat odpověď Strana 1 z 1
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.