Obsah fóra Die Kapitäne - CZ centrum série simulátoru Silent Hunter
RegistraceHledatFAQSeznam námořníkůNámořnické spolkyHodnostiMedaileWeb Přihlášení
Zaslat odpověď Strana 1 z 1
Přehled hlavních typů GB ponorek za 2. světové války
Autor Zpráva

Citovat
Příspěvek Přehled hlavních typů GB ponorek za 2. světové války 
Článek je k dispozici ZDE



Naposledy upravil Günther Königg dne 07. 12. 2009, 19:40, celkově upraveno 1 krát.
Naposledy upravil Sarroth dne 21. 08. 2009, 00:58, celkově upraveno 8 krát.

_________________
<<<Ubisoft je jednička!


"Žít má cenu pro to, za co stojí umřít."
"Der beste Seemann war doch ich!"
________________________________________________________
Pravidla fóra | Rady ohledně psaní na DF | Ponorkářův slovník | Hledat | Osobní složka
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky

Citovat
Příspěvek Ponorka UPHOLDER třídy "U" 
Ponorka Upholder



Ponorková válka v období druhé světové války je převážně spojována s akcemi německých ponorek U-bootů. Rozsah jejich bojového nasazení na světových mořích a oceánech byl skutečně do té doby nevídaný, stejně jako ztráty, které německé ponorky dokázaly způsobit Spojencům. Mále se však ví, že spojenecké ponorky hrály v létech 1939 až 1945 významnou roli a že mezi největší hrdiny britského válečného loďstva za druhé světové války se zařadil korvetní kapitán M. D. Wanklyn s ponorkou N 99 Upholder.
Velká Británie jako námořní velmoc prvního řádu se po staletí opírala především o silné bitevní loďstvo. Stavbě ponorek začala věnovat zvýšenou pozornost až po neblahých zkušenostech z první světové války. Přesto ale nadále považovala tento druh bojového plavidla za doplňkový, neboť hlavní pozornost britské admirality byla i nadále věnována hladinovým plavidlům. Z ponorek pak byly v popředí zájmu velké oceánské typy tříd O, P, R, Thales a Porpoise s výtlakem od 1 350 do 1 520 tun a střední typ S o výtlaku 670 tun. Posledním předválečným typem se pak staly malé ponorky třídy U, které byly původně určeny jen k nácviku protiponorkového boje a v této roli měly nahradit dosluhující ponorky třídy H z první světové války.
Ponorky třídy U mely jednoduchou jednoplášťovou konstrukci obklopenou vyrovnávacími a palivovými nádržemi. Zprvu byly neozbrojené a teprve později byly vybaveny čtyřmi až šesti torpédomety a kanónem ráže 37 mm. Vyráběly se ve dvou seriích, na které úzce navazovala skupina ponorek třídy V.
První ponorky třídy U se vyznačovaly zaoblenou přídí, ukrývající dva torpédomety pro jednorázové použití. Zbývající čtyři torpédomety při čáře ponoru bylo možné opětovně nabíjet z nitra ponorky. Ponorky druhé série a třídy V měly příď ostře zahrocenou a byly vybaveny jen čtyřmi torpédomety.
K pohonu ponorek na hladině sloužila dvojice šestiválcových dieselových motorů Admirality či Davey Axman o výkonu 452 kW, pod hladinou dvojice elektromotorů General Electric se skupinou baterií po 112 článcích a o výkonu 606 kW. Zásoba paliva pro dieselové motory činila 41 až 59 tun, což umožňovalo doplout při rychlosti 10 uzlů do vzdálenosti 4 050 námořních mil. Nabití elektrických článků  stačilo pro šedesátihodinovou plavbu pod hladinou dvouuzlovou rychlostí.
Posádku tvořilo 27 mužů, z toho 4 důstojníci, 4 poddůstojníci, 4 starší námořníci a 15 kadetů. Během války se ale počty měnily, a tak na ponorkách třídy V sloužilo až 37 mužů.
První ponorky třídy U, pojmenovaná Undite, byla spuštěna na vodu 5. říjny 1937 a dokončena byla v následujícím roce. Do září 1939 pak byly dohotoveny ještě Unity a Ursula. Po vypuknutí války se poměrně brzy projevila potřeba většího množství ponorek pro hlídkovou službu v evropských vodách, a  proto bylo rozhodnuto urychleně obnovit výrobu ponorek třídy U. Od dubna 1940 byly spuštěny na vodu měsíc co měsíc jedna až dvě ponorky. Celkem bylo v létech 1940 až 1944 dokončeno 49 ponorek třídy U a 22 ponorek třídy V.
Mnohé z těchto ponorek měly pestré osudy, bojovali na nich příslušníci dalších národů. Nejslavnější za všech ale byla ponorky UPHOLDER, spuštěna  na vodu jako desátá jednotka třídy U 8. června 1940. Krátce po svém dokončení byla převelena na Maltu, aby narušovala námořní spoje mezi Itálií a severní Afrikou. Velitelem byl jmenován Lieutnant-Commander Malcolm David Wanklyn, jeden z nejodvážnějších britských ponorkářů.

Technická data.
 
Výtlak na hladině :  630 tun
Výtlak pod hladinou :  730 tun
Délka : 58,3 metru
Šířka : 4,8 metru
Ponor : 3,8 metru
Max. rychlost na hladině : 11,7 uzlu
Max. pod hladinou : 9 uzlu
Maximální ponor : 80 m
Výzbroj:  4× TT ,1x 76mm 3 Inch Mk.10 L / 50, 3x 7.7mm Vickers


P.S. - některá technická data jsou v různých podkladech různá pro stejný typ a tak ty nepřesnosti je nutno nějak tolerovat.


Plánek-Znaky-V přístavu-Věž N99-


Zdroj : ABC modelářům, http://uboat.net/allies/warships/ship/3535.html

Příběh : http://silenthunter.czweb.org/forum/viewtopic.php?p=2356#2356




Pluj hluboko, pomalu a potichu



Naposledy upravil elksar dne 03. 11. 2006, 10:23, celkově upraveno 2 krát.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail

Citovat
Příspěvek Ponorka OLYMPUS třídy "O" 
Ponorka Olympus


Oceánská třída ?O? britských ponorek s nádržemi typu Saddle byla odvozena z ponorek třídy ?L?, navržených za 1. světové války. Běžná zásoba paliva byla 160 tun. Ve srovnání s třídou ?L? byly ponorky třídy ?O? delší o 10 metrů a širší o 1 metr. Maximální rychlost byla snížena o 2 uzle, ale akční rádius byl větší a počet torpédových rour dvojnásobný. Tyto ponorky však trpěly potížemi v provozu, pocházejících ze zvětšeného výtlaku bez zvětšení rozměrů v odpovídajícím poměru. Šlo o nedostatek manévratelnosti pod vodou, potápěly se příliš rychle, špatně se kontrolovaly nádrže pohonných hmot umístěné mimo vnitřní trup. Na počátku druhé světové války sloužilo devět ponorek třídy ?O? v Severním moři a čtyři na dálném východě.
Britové používali ponorky k zásobování Malty a byly pozoruhodně úspěšné. Ponorka Olympus byla potopena při plavbě pod vodou (8. 5. 1942), když najela před Maltou na minu.
Tato ponorka byla jednou z řady ponorek třídy ?O? plánovaných plánovaných ke stavbě v letech 1923 až 1926. Její stavba byla dokončena v loděnici Beadmore 14. června 1930.

Technická data

Délku : 86,26 m
Šířku : 8,5 m
Při povrchovém vyvážení byl ponor : 4 m.
Výtlak nad hladinou měla : 1 425 tun,
Pod hladinou : 2 038 tuny.  
Rychlost na hladině : 17,5 uzlů
Rychlost pod hladinou : 9 uzlů
Výzbroj : 8 vrhačů torpéd, 120 mm dělo


Ponorky a jejich zařazení :

Royal Navy : Oberon | Ocelot | Odin | Olympus | Onslaught | Onyx | Opportune | Opossum |
Oracle | Orpheus | Osiris | Otter | Otus
Royal Australian Navy : Onslow | Orion | Otama | Otway | Ovens | Oxley
Royal Canadian Navy : Ojibwa | Okanagan | Onondaga | Olympus | Osiris
Brazilian Navy : Humaita | Riachuelo | Tonelero
Chilean Navy : O'Brien | Hyatt

Prameny : Modelář a modely 4/2001, http://www.dutchsubmarines.com , http://web.ukonline.co.uk/chalcraft/sm/page4.html , http://www.submariners.co.uk/Boats/Barrowbuilt/O_Class/


Nákres.Znak.Na vodě.

Pluj hluboko, pomalu a potichu !

Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail

Citovat
Příspěvek Něco pro zábavu 
Páni kapitáni, nechci tu propagovat cizí weby, ale  doporučuji jeden článek na www.palba.cz - jmenuje se" Britské flotilové ponorky tříd Nautilus, Swordfish, J, K a M". Upozorňuji, že před úplným přečtením je lepší se jít vyč.. Opravdu to stojí za to.


_________________
nemám
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu AOL Instant Messenger Yahoo Messenger MSN Messenger

Citovat
Příspěvek  
To snad neni pravda Very HappyVery HappyVery HappyVery Happy . Vím, je to v zásadě smutné, hodně lidí zbytečně zemřelo, ale ta strašlivá smůla snoubící se s demencí (omylem nezavřená vrata od hangáru během ponoru...) vyvolává úsměv na tváři....


_________________
Jeli naše vůle dostatečně silná, nic nemůže selhat !
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ

Citovat
Příspěvek  
Jen na dovysvětlení:

Na M-2 hangár rozhodně nezapomněli zavřít, ale dveře z nějakého důvodu netěsnily.
Více v článku o třídě M

EDIT: Možná by to někdo z MODs mohl přesunout do sekce historie?



Naposledy upravil Günther Königg dne 20. 08. 2010, 11:30, celkově upraveno 1 krát.

_________________


33.flotila | Pravidla fóra | Rady ohledně psaní na DF | Ponorkářův slovník | Hledat | Pravidla Ligy DK
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail

Citovat
Příspěvek  
Malý odkaz na www o britských ponorkách v období 2. sv. války:

http://home.cogeco.ca/~gchalcraft/sm/


_________________




"Ať už je tahle válka krátká nebo dlouhá," řekl Morell opět po chvilce zadumání, "bude se nám zdát nekonečná."- KRUTÉ MOŘE, N. Monsarrat
"Jen blázni vyplouvají do Atlantiku... A ještě větší do Středomoří!"
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
Zobrazit příspěvky z předchozích:
Zaslat odpověď Strana 1 z 1
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.