SH5 - Otázky na vývojáře #1

překlad textu: Günther Königg

 

Své otázky můžete pokládat ZDE.

 


Jak funguje práce s kamerou? Zlepšila se od dob SH4?
Hráč se může volně pohybovat uvnitř ponorky v modu prvmní osoby. Věříme že simulace není jen o vytvoření parametrů určujících typ stroje - v našem případě ponorky - ale také o tom, jaké to bylo být kapitánem ponorky, plující uprostřed Atlantiku. Měli byste pocítit napětí a stísněnou atmosféru uvnitř ponorky a jejich dopady na posádku. Dále se v externím pohledu můžete dívat z mnohem větší výšky, což vám dovoluje zdálky si prohlédnout bojiště a terén. Změnili jsme ztvárnění vody a terénu a podařilo se ním vyřešit chyby, které dříve omezovaly maximální vzdálenost pohledu.

Dostaneme manuál ohledně manuálního zaměřování krok za krokem?
Věříme, že manuální zaměřování je úžasná zkušenost. Snažíme se ho ve hře zjednodušit a vysvětlit, ale bez nutnosti obětovat jeho komplexnost. Bude tu i detailní vysvětlení jednotlivých kroků.

Když budeme hrát za kapitána, jak budeme spravovat posádku? Jaké věci můžeme v rámci jejího vývoje očekávat?
Jako v káždé FPS hře můžete přijít k členu posádky a kliknout na něj. Otevře se okno dialogu, ve kterém si můžete jen tak promluvit nebo použít některou z jeho dovedností. K dispozici máte i menu správy posádky, kde máte o všech přehled. Na základě výsledků vašich akcí dostáváte zkušenostní body, které přidělujete vaší posádce. To vám umožní upravit si posádku dle libosti.Schopnosti se zakládají na skutečných možnostech a samozřejmě mohou mít negativní dopady. Například můžete mechanikovi přikázat, aby z elektromotorů dostal o 1 uzel vyšší rychlost než je maximum. To ale povede k velice rychlému vyčerpání energie v bateriích.

Budeme moci ve hře nahrávat filmy a videa?
Ne. Ale můžete použít FRAPS nebo jiný podobný program.

Jaké další novinky najdeme mimo ponorku? Je tu možnost aktivity v přístavu? Můžeme například jít do klubu nebo promluvit s nadřízeným?
SH se samozřejmě zaměřuje hlavně na akci na moři, přičemž čas strávený na základně až na druhém místě. Avšak je důležité se na misi dobře připravit, instalovat nejmodernější vybavení, vybrat torpéda a získat zpravodajské informace od velitele. Přístav si zachová perspektivu první osoby, ale lépe se vám bude pracovat skrz 2D rozhraní.

Kolik hra nabídne svobody? Můžeme jít plynule od zádi až po příď, nebo použijeme systém SH IV - klikneme na dveře a teleportujeme se do další místnosti?
Hráč má přístup kamkoli uvnitř ponorky, stejně jako v každé FPS a jako měl opravdový kapitán. Ale pamatujte, nejste jen kamera, ale kapitán. Nechoďte se procházet po přední palubě, protože to budete mít daleko k poklopu a ponorka se nebude moci ponořit!

Budeme moci nahradit daného člena posádky při plnění jeho povinností, podobně jako v SH4, nebo jsme omezeni jen na dávání rozkazů?
Hráč se může přesunout na většinu klíčových pozic - k palubním zbraním, periskpou, hydrofonu s mapě. Všechna tato místa jsou reálně zobrazena a společně s FPS pohledem dávají dohromady dokonalý zážitek. Také se snažíme, aby hráč mohl těsně spolupracovat se svou posádkou - identifikovat loďv periskopu nebo na mapě při pronásledování konvoje.

Bude AI posádka plnit dobře své úkoly? Lépe než v SH4?
Jsou to skvěle trénovaní námořníci a navíc v kombinaci se schopnostmi, které jim dáte, se určitě stanete pyšným kapitánem.

Plánuje vytvoření kooperativního modu pro multiplayer?
Jistě by to bylo zajímavé a mnohokrát jsme to zvažovali, ale brání tomu nějaké technické potíže. Prozatím tedy ne. Ale MP se dočká několika přídavků, odvozenými z nových možnosti hry.

Na screenech je německý U-Boat, takže kampaň bude německá. Bude tu i možnost hrát za druhou stranu?
Prozatím ne. Chceme vytvořit detailní hru s dobrou kampaní a zkušeností, takže se musíme zaměřit na jednu kampaň. Ostatní (US Navy, Regia Marina, Royal Navy) musejí počkat... Zatím.

Dostaneme lepší rozpoznávací příručku, podobně detailní jako byla tištěná verze ve speciální edici?
Manuál je v mnohém vylpšen a dá se i lépe použít. Ve hře bude i mnohem důležitější.

Můžeme vypnout všechny informace o nepříteli (např. ukazatel zaplavení)a jeho pohybech?
Ano.

Jak funguje morálka ve hře?
Vaše posádka prošla tvrdým výcvikem. Splní svou povinnost, ale je otázka, kam až zajdou za její rámec pro splnění vašich požadavků. To se odrazí hlavně na zvláštních schopnostech, nebo i na rychlosti nabíjení torpédometů.Čím déle budete na moři, tím víc se posádce bude stýskat po rodině, bude je štvát odporné jídlo v konzervách a jejich morálka klesne. Zde bude třeba vaší schpnosti je zaměstnat a nechat vyniknout v boji. Jako kapitán musíte totiž zajistit i spokojenost posádky. Potopte pár lodí, vyvolejte v nich hrdost a vše bude v pořádku.

Zlepší se fyzika u lodí? Například kymácení vaší ponorky v bouři?
Ano. Fyzika ve hře se stále dodělává. Přidali jsme nové zákonitosti pro potopení lodi - simuluje zaplavování jednotlivých sekcí, takže lodě se budou potápět dle reality.

Všiml jsem si velice jednoduchých textur. Budou se měnit?
Textury a grafika celkově se teprve dodělávají. Textury se zakládají na obrázcích skutečných ponorek.

Dočkáme se lepších zvuků a možnosti hrát v Němčině?
Ano. Zvuky budou doplňovat atmosféru a hlasy v němčině budou ve hře přítomny.

Zlepší se model poškození a lámání lodí?
Ano. Lodě se budou lámat ve více částech. Například jim torpédo může utrhnout příď, ale loď může s trochou štěstí zůstat na hladině. Výbuchy a SFX budou dále vylepšeny.

V SH3 byly některé rozkazy přeloženy z angličtiny, i když je Kriegsmarine nikdy nepoužívala.Například u rychlostního telegrafu byl použit termín "Eins Dritte fahrt voraus", přestože se nepoužíval. Bude V SH5 správný překlad?
V SH5 se budeme v tomto případě držet reality. Například tento rozkaz bude "Kleine fahrt voraus"

Budou tu AI ponorky a vlčí smečky?
AI ponorky tu budou. Vlčí smečky zvažujeme,. Přestože jse je vždy chtěli, musíme je udělat přesně a správně. Nevíme, jestli to do vydání stihneme.

Bude možné potkat další ponorku? Pozdravit se, vyměnit palivo a zásoby?
Doplnění paliva z Dojných krav (Typ XIV) možné bude. Stejně tak můžete potkat i další U-boat, ale možnosti interakce ještě nejsou jisté.

 

 

 


 



© 2007- 2009 Die Kapitäne