Silent Hunter 5 - Videorozhovor s Danem Dimitrescu
autor: Günther Königg
Dan Dimitrescu poskytl rozhovor zástupcům Gamervision ohledně nového SH5.
Video je k dipozici zde:
Ahoj, já jsem Dan Dimitrescu, hlavní designér hry SH5 od
Ubisoftu. SH5 je námořní simulátor, odehrávající se v Atlantiku, během
bitvy o Atlantik. Většinu času tedy hrajete za německý U-boot proti britským a
americkým lodím.
První věc, které si všimnete, že oproti předchozí verzi, kdy
byla k dispozici jen stacionární kamera, máte k dispozici pohled
první osoby a volnou kameru. Díky tomu se můžete pohybovat po ponorce od
předních torpédometů až po motory na zádi.
Změnila se také interakce s posádkou. Nyní dáváte přímé
rozkazy jednotlivým důstojníkům, například jim nařizujete provedení určitého
manévru nebo můžete použít některou jejich speciální dovednost. Navíc můžete
posádku vylepšovat ve stylu RPG. Nejde tedy jen o „mechanickou“ simulaci, i
posádka je důležitá.
Historii
jsme tady rozdělili do 10 kampaní, které hráče
zavedou do různých částí bitvy. Například
na sever proti arktickým konvojům, kdy budete bojovat proti
Rusům, jedna kampaň se odehrává před New Yorkem a
zahrnuje operaci Drumbeat, útok ponorek na americké lodě
po vstupu USA do války. Každá kampaň má svá
specifika, každá se liší od té druhé
a vždy narazíte na jiné nepřátele. Navíc
má každá i specifické cíle.
Snažili
jsme se jednak zaujmout hardcore fanoušky, ale zároveň
zpřístupnit SH i běžnému hráči bez toho, aby musel
číst mnoho knih o ponorkové válce.
Pak
je tu samozřejmě dynamická kampaň. Zde je možné ovlivnit
vývoj války, když se nachomýtnete k nějaké
důležité události.
(Redaktor): Takže březen 2010, ano?
Ano.
(Redaktor): A dočkáme se i verze pro IPhone?
Ano. Nevím kdy, ale je v přípravě. Díky.