Interview s Danem Dimitrescuem
překlad textu: Hans Geher
Článek v původním znění lze nalézt na stránkách cynamite.de.
Co je v Silent Hunter 5 nového?
Otázka by spíše měla znít: Co zůstalo v SH5 při starém? Moc ne. Přes novou dynamickou kampaň, kompletně napodobený vnitřek ponorek až po úplně nový systém interakce s posádkou. Je to úplně nová hra. A úplně nový herní svět, který bude hráče poutat.
Proč se kampaň bude hrát za německou stranu?
S SH5 přivedeme řadu SH na úplně novou úroveň. Naši technologii jsme zlepšili a můžeme teď realizovat věci, které předtím nebyly možné. Ono vlastně není rozhodující jestli člověk hraje na palubě americké nebo německé lodi. Alespoň mi milujeme všechny lodě! Protože se ale v minulém díle vyrazilo na moře s US flotilou, bylo na čase dát U-bootům úplně novou tvář.
Prosím jmenuj krátce ty nejlepší vlastnosti nové kampaně.
Nová kampaň bude přes důležité události hnána kupředu. Je dynamická a mění se na více rovinách, v přímém vztahu k akcím hráčů a jejich výsledkům.
Jak budou hráči v SH5 připraveni na tu nejvyšší míru reality v simulaci?
Stupeň reality technická komplexnost se dá jako vždy podle chuti právě teď hrajícího konfigurovat. Když manuální střelba torpéd je pro hráče moc komplexní, může se rozhodnout tuto možnost vypnout. Chtěl by ale realisticky aktualizovat mapu a omezit externí kameru, může si to v menu nastavit!
Největší krok, který jsme podnikli směrem k dostupnosti je náš úplně nový uživatelský průvodce, který udělá hru lehce pochopitelnou i pro nezkušené hráče. Nový systém má jasnější strukturu a mimo to je k dispozici Tutorial-System. Toto hráče jaksepatří rozběhne a nechá ho rychle prožít na ponorce ty nejznamenitější momenty.
Jak podrobná bude simulace?
SH je a zůstane simulací, na tom nic nebudeme měnit. Na to nám všechny věci, které dělají naši hru tak velkolepou, leží moc blízko srdci. Například můžete očekávat že senzory soupeřů budou teď fungovat ještě lépe.
Jaké ponorky budou hratelné?
Hráč bude vyrážet na moře hlavně na palubě verzí II, VII a IX. Na kompletní seznam dostupných ponorek musíte být ještě trochu trpěliví.
Jak funguje pohled z ego-perspektivy. Dá se ponorka obejít celá?
My tomu říkáme pohled z ego-perspektivy, protože interface stříleček nebo RPG je tomu skutečně velmi blízko. Hráč může s předměty a členy posádky jednat ,zatímco bude chodit lodí od zádě k přídi. Lodí, která je mimochodem postavena s velkou láskou k detailu.Protože stupeň interakce je tak vysoký, že může hráč kdykoliv pohybovat myší po obrazovce, vlastně zcela souhlasně s činností na lodi.
Jak silně může hráč jako kapitán ponorky ovlivnit průběh války?
Asi tak jako by potopení SS Ohio italskou ponorkou Axum ovlivnilo průběh středomořské kampaně.