Silent Hunter 5

překlad textu Günther Königg

 

Článek v původním znění lze nalézt na stránkách hookedgamers.com.

 

Pohled první osoby

SH je připraveno na pátý díl. I po čtyřech dílech je stále mnoho co zlepšovat, mimo jiné i díky rychlému pokroku v herních technologiích. Díky výkonu dnešních PC mohou vývojáři skutečně zachytit život na ponorce. To by měla být první velká změna oproti 4 původním dílům. Zde jste se po stanovištích přepínali stejně, jako když přepínáte kanály na televizi. Jeden klik a jste u děla, klinete znovu a jste ve strojovně (Je vidět, že autor původní díl nejspíš nehrál, nebo si ho nepamatuje – pozn. překl.)

V SH5 se nyní můžete po ponorce volně procházet díky novému pohledu první osoby. Naštěstí jste přece jen kapitánem ponorky a ne letadlové lodi, takže takový přesun nemusí trvat dlouho. Každá sekce má i svou posádku. Nemusíte mluvit s každým jejím členem, stačí vám důstojník nebo velitel dané sekce. Velitelé sekcí vás také budou informovat a předávat vaše rozkazy posádce.

 

Trpělivost je umění


Mimo pohledu první osoby přináší SH5 i RPG prvky. Během každého boje získáte zkušenosti, které můžete rozdělit mezi posádku. Také je možné upravovat i samotnou ponorku, například vylepšíte stroje a vaše ponorka popluje rychleji. I když to zní jako něco, co by měl každý kapitán chtít, nechat ponorku plout na nejvyšší rychlost není nejlepší nápad. Zásoby paliva nejsou nekonečné a ve výsledku nestojí za to riskovat, že palivo dojde uprostřed bitvy.

Ze stejného důvodu nemá dobrý kapitán prst na spoušti. Torpéd není mnoho a každé ztracené torpédo je škoda. Když loď poškodíte tak, že nabírá vodu, nemá smysl plýtvat na takovou loď další torpédo a je lepší počkat, až se sama potopí. Fanoušci hardcore simulací vědí, že být trpělivý je umění – a někdy i víc než to.

Před každou misí máte čas na průzkum bojiště, abyste si stanovili cíle a prohlédli si pobřeží a případnou eskortu. Ty nemusíte ke splnění mise potopit, je jen na vás jestli potopíte jen cíl, nebo i některou z dalších lodí.

Ponorky jsou nebezpečné právě díky tomu, že jsou skryty očím nepřítele. V SH5 je pro detekci důležitá i hloubka plavby. Když plujete hluboko, nepřítel má menší šanci vás najít, než kdybyste byli v periskopové hloubce. Na druhou stranu ale máte jen omezené informace o pohybu nepřítele.

Historické bitvy

Jestli vám vadilo, že v SH4 můžete hrát jen za spojence, budete rádi, že se to mění. Je jedno za jakou stranu hrajete, ale hru nebude nijak složité zvládnout. Ubisoft připravuje hru ve dvou modech - jak pro nováčky, tak i pro veterány. V modu expert bude hra hardcore simulací. V druhém modu bude ovládání jednodušší, takže i začátečník si hru užije, i když samozřejmě nepozná všechna tajemství života na ponorce.

 V modu kampaně si můžete vybrat z množství plavidel. Tyto ponorky vás vezmou na bojiště v Atlantiku a ve středomoří. Bude na vás, jak si budete počínat a jak si povedete ve srovnání se skutečnými kapitány ponorek.

 

 

 


 



© 2007- 2009 Die Kapitäne