Silent Hunter 5
překlad textu Günther Königg
Článek v původním znění lze nalézt na stránkách hookedgamers.com.
Pohled první osoby
SH je připraveno na pátý díl. I po čtyřech dílech je stále
mnoho co zlepšovat, mimo jiné i díky rychlému pokroku v herních technologiích.
Díky výkonu dnešních PC mohou vývojáři skutečně zachytit život na ponorce. To
by měla být první velká změna oproti 4 původním dílům. Zde jste se po
stanovištích přepínali stejně, jako když přepínáte kanály na televizi. Jeden
klik a jste u děla, klinete znovu a jste ve strojovně (Je vidět, že autor
původní díl nejspíš nehrál, nebo si ho nepamatuje – pozn. překl.)
V SH5 se nyní můžete po ponorce volně procházet díky
novému pohledu první osoby. Naštěstí jste přece jen kapitánem ponorky a ne
letadlové lodi, takže takový přesun nemusí trvat dlouho. Každá sekce má i svou
posádku. Nemusíte mluvit s každým jejím členem, stačí vám důstojník nebo
velitel dané sekce. Velitelé sekcí vás také budou informovat a předávat vaše
rozkazy posádce.
Trpělivost je umění
Mimo
pohledu první osoby přináší SH5 i RPG
prvky. Během
každého boje získáte zkušenosti,
které můžete rozdělit mezi posádku. Také je
možné upravovat i samotnou ponorku, například
vylepšíte stroje a vaše ponorka
popluje rychleji. I když to zní jako něco, co by měl
každý kapitán chtít,
nechat ponorku plout na nejvyšší rychlost
není nejlepší nápad. Zásoby paliva
nejsou nekonečné a ve výsledku nestojí za to
riskovat, že palivo dojde
uprostřed bitvy.
Ze
stejného důvodu nemá dobrý kapitán prst na
spoušti.
Torpéd není mnoho a každé ztracené
torpédo je škoda. Když loď poškodíte tak,
že
nabírá vodu, nemá smysl plýtvat na takovou
loď další torpédo a je lepší počkat,
až se sama potopí. Fanoušci hardcore simulací
vědí, že být trpělivý je umění –
a někdy i víc než to.
Před
každou misí máte čas na průzkum bojiště, abyste si
stanovili cíle a prohlédli si pobřeží a
případnou eskortu. Ty nemusíte ke
splnění mise potopit, je jen na vás jestli
potopíte jen cíl, nebo i některou
z dalších
lodí.
Ponorky
jsou nebezpečné právě díky tomu, že jsou skryty
očím
nepřítele. V SH5 je pro detekci důležitá i hloubka
plavby. Když plujete
hluboko, nepřítel má menší šanci
vás najít, než kdybyste byli v periskopové
hloubce. Na druhou stranu ale máte jen omezené informace
o pohybu nepřítele.
Historické bitvy
Jestli vám vadilo, že v SH4 můžete hrát jen za
spojence, budete rádi, že se to mění. Je jedno za jakou stranu hrajete, ale hru
nebude nijak složité zvládnout. Ubisoft připravuje hru ve dvou modech - jak pro
nováčky, tak i pro veterány. V modu expert bude hra hardcore simulací. V druhém
modu bude ovládání jednodušší, takže i začátečník si hru užije, i když
samozřejmě nepozná všechna tajemství života na ponorce.
V modu kampaně si můžete vybrat z množství plavidel.
Tyto ponorky vás vezmou na bojiště v Atlantiku a ve středomoří. Bude na
vás, jak si budete počínat a jak si povedete ve srovnání se skutečnými kapitány
ponorek.