GC 2009: Silent Hunter V

překlad textu "GC 2009: Silent Hunter V" Günther Königg

 

Článek v původním znění lze nalézt na stránkách IGN.com.

 

20. 8. 09 – Často to vypadá, že už tu není mnoho lidí, kteří dnes zůstávají u her na PC, ale já jsem jeden z jejich skalních fanoušků, kteří užívají hlavně hardcore simulátory vojenské techniky. Bohužel už není mnoho vývojářů, kteří se stále drží tohoto žánru. Naštěstí je tu bukurešťská pobočka Ubisoftu. Naše demo ukazuje, čím vším vývojáři vylepšují ponorkovou simulaci tak, aby neztratila nic z autentičnosti a realismu.

Demo začíná na palubě ponorky typu VII, kotvící v Narviku. V roce 1940 ho obsadil Wehrmacht a Britové jako protiakci vyslali flotilu, ve které byla mj. i bitevní loď HMS Warspite. Flotila vplula do přístavu s cílem zničit přítomná plavidla a zařízení. Na obranu vyrazily německé torpédoborce. V tomto demu má hráč možnost připojit se k boji a změnit historii potopením bitevní lodi.

První věcí, které jsem si všiml, je vylepšená grafika. Vykreslovací vzdálenost je nyní větší a hráč tak vidí dále na horizont. Svět nyní vypadá skutečněji, například nad sebou můžete vidět Fairey Swordfish, prolétající vzduchem a uhýbající protiletadlové palbě. Německé torpédoborce jsou nyní u pobřeží, pálí salvy na bitevní loď a eskortu. To vše si můžete prohlédnout díky volné kameře, se kterou se můžete podívat na situaci z výšky, nebo si prohlížet rampouchy na nástavbách nepřátelských plavidel.

Ale zpátky k naší ponorce, všimnete si tu plné volnosti pohybu. Nyní můžete pobíhat skrz ponorku jako v CoD, slézt z věže, dojít k přídi a skrz poklop se vrátit dolů. Když slezete ze žebříku, můžete projít celým interiérem, podívat se do periskopu, zkontrolovat radistu a sonaristu nebo si prohlédnout torpédomety. Také můžete vyrazit na druhou stranu, do ubikace a k motorům. Tato svoboda je úžasná, ale díky novému systému udílení rozkazů to není jen reklamní trik k nalákání nových hráčů.

Systém velení v předchozím díle byl zaměřen na jednoduché vydání rozkazu dané sekci skrz obyčejnou a nezajímavou obrazovku. V SH5 dáváte rozkazy jednotlivým důstojníkům (jako v SH3 – takže si Myšák může oddychnout =) – pozn. překladatele), kteří je přetlumočí posádce. Takže když chcete připravit torpéda k palbě, promluvte s výkonným důstojníkem a ten rozkaz předá torpédovému týmu. Když chcete rozjet diesely na maximální výkon, běžte do strojovny za vrchním inženýrem. Pokud chcete zkontrolovat senzory, běžte za velitelem hlídky. Tento systém vám umožní větší kontakt a možnost sžít se s posádkou lodi. Samozřejmě vám v tom pomůže i příběh a všechny jeho aspekty. Je tu ale i tradiční systém „boží ruky“, pokud vás zajímají spíš výsledky a jednoduchost než dojem.

Důležitým činitelem je také morálka. Každý váš rozkaz vás bude stát malý kousek morálky a vy ho budete muset zase nějak zvednout, například úspěšnou akcí proti nepříteli, pokud chcete, aby vaše posádka pracovala efektivněji. Pokud budete úspěšní, budete moci svou posádku povyšovat. Díky tomu potom hlavní inženýr zařídí lepší výkony a torpédový důstojník vyšší přesnost torpéd.

Nyní se ponorka blíží k místu bitvy. Podle hořících nástaveb se dá poznat, že Němci mají s Warspite problémy. Všechny základní příkazy máme vpravo na uživatelském rozhraní a můžeme se díky tomu ponořit, aniž bychom museli opustit pohled první osoby. Nová taktická mapa se také objeví v rohu a bude ukazovat kontakty. V případě pohledu z periskopu uvidíte i pole svého pohledu, takže můžete snáze určit a zaměřit cíl. Můžete také určit na mapě směr plavby a podívat se na detekční pole vašeho nepřítele. Díky tomu může hráč snáze kontrolovat rychlost (kvůli detekci hydrofonem) a hloubku (kvůli vizuální detekci).


Díky novým indikátorům odhalení můžete dostat ponorku do pozice, ještě než na vás torpédoborce zaútočí. I přes to vás můžou najít dříve a v takovém případě je lepší zamířit přímo na cíl a odpálit torpéda. V SH5 se vám koordináty pro vypálení torpéda zobrazují přímo na taktické mapě. Jedna přímka ukazuje pravděpodobnou dráhu cíle a druhá dráhu torpéda. Každá z drah má na sobě čísla od 1 do 3, jejichž umístění zobrazuje polohu torpéda a cíle v dané chvíli. K dobré střele musíte rozpoznat správnou chvíli, a pokud cíl nezačne manévrovat, máte vystaráno.

Díky těmto novým nástrojům se naší ponorce podařilo několik zásahů. Zatímco sledujeme výbuchy, všimli jsme si nového ukazatele nad lodí. Ukazuje Odolnost pancíře a zaplavování. Zatímco ukazatel pancíře klesá a naopak hladina vody podle ukazatele stoupá, Warspite se potápí a historie se mění.

Jako ve všech dílech SH si i tady můžete nastavit obtížnost dle potřeby. Osobně se mi líbí možnost rozšířeného ovládání, ale zobrazení dráhy torpéda s čísly nebo ukazatel poškození už moc nezapadají do mé představy simulátoru s reálným zážitkem. Nevíme přesně co všechno bude zahrnuto v základních profilech realismu, ale nebude problém si hru nastavit dle potřeby.

Další Info ohledně hry vám jistě přineseme v následujících měsících.

 

 

 

  

 

 


 



© 2007- 2009 Die Kapitäne