Obsah fóra Die Kapitäne - CZ centrum série simulátoru Silent Hunter
RegistraceHledatFAQSeznam námořníkůNámořnické spolkyHodnostiMedaileWeb Přihlášení
Zaslat odpověď Strana 1 z 1
Príbeh hliadky č.8 - Kapitán Lonewofl U-53
Autor Zpráva
Citovat
Příspěvek Príbeh hliadky č.8 - Kapitán Lonewofl U-53 
Zdravím námorníci. Dnes som mal zrejme doteraz najlepší zážitok z hry Silent Hunter. Pokladám za nutné sa o neho podeliť  Kapitan

Píše sa 15.09.1940 a kapitán Richard Lonewofl dostáva rozkaz konečne vyraziť na more. Jeho ponorka VII-B, ktorej velí od 03.09.1939 ma za sebou sedem úspešných hliadok. U-Boot s číslom 53 je pýchou Kriegsmarine. Lonewofl spoločne s Güntherom Prienom, zvádzajú tesný boj o prvú priečku v tabuľke podmorských kapitánov. Príkaz mu hraje do kariet. U-53 má hliadkovať v sektore AM-01. Jeho operačná oblasť sa tradične tiahne na 200km ktorýmkoľvek smerom. Hlavným cieľom, ako inak, potopiť všetko nepriateľské na čo v oblasti narazí.

15.09.1940
07:00 U-53 opúšťa Kielský prístav. Následne Baltské more a aj Severné. Plán je oboplávať Britské ostrovy zo severu a bez prezradenia svojej pozície dosiahnuť operačnú oblasť.

21.09.1940
08:03 Hliadka zahlási loď na obzore, ktorá križuje kurz ponorky. U-53 sa nachádza v sektore AM24. Lonewolf prikáže sledovať loď a minimálne skontrolovať typ a približnú tonáž. Po necelej hodine je loď na dohľad. Na palube vidieť obrnené vozidlá a plavidlo je identifikované ako anglická obchodná loď KS-M-KS-M-F-M-KS-M s predpokladaným výtlakom okolo 8000 ton! Ďalší postup je teda jasný.
09:01 Lonewofl vyhlasuje bojový poplach a VIIB ožíva. Posádka zaujme bojové postavenia od torpédových komôr po kuchyňu. Kapitán vo vzdialenosti 4000 metrov obieha svoj cieľ a následne stočí ponorku o 90° doprava. Útok bude prebiehať na ľavý bok lode. More je mierne rozbúrené a tak sa po dosiahnutí vzdialenosti 3000 metrov U-Boot ponorí do periskopovej hĺbky. Lonewofl nariaďuje pripraviť prvé dve torpéda. Hĺbka 6,5 a 7 metrov, vzdialenosť 2000 metrov.
09:12 U-53 odpaľuje prvé torpédo, po pol minúte aj druhé. Posádka so zatajeným dychom počuje výbuch. Kapitán však hlási, že torpédo vybuchlo predčasne. O pár sekúnd však posádka oslavuje, druhé torpédo úspešne zasiahlo cieľ.
09:16 Loď spomaľuje na 4 uzly, avšak netrpezlivý Lonewofl nechce čakať a otáča ponorku. Nasleduje útok zadným torpédometom. Torpédo míňa loď, kapitán nerátal s efektivitou úhybných manévrov súpera. U-53 sa opäť otáča.
09:18 Kapitán vystreľuje torpédo číslo 4. Asi 50 metrov pred loďou však aj to vybuchne. Kapitán zanadáva a posiela mužov k palubnému delu, cieľ je zadok lode. Ponorka sa presúva za loď.
09:23 Delo slušne rozstrieľa priestor nad vrtuľou. Je čas poslať angličanov ku dnu. Piate torpédo je vo vode a smeruje priamo na vrtuľu lode. Zásah a výbuch, ktorý zničil pohon lode a zároveň vyrobil kráter na jej zadku.
09:25 Palubné delo stihne vystreliť len 4x a U-Boot môže odoslať správu na veliteľstvo. Loď sa potápa zadkom ku dnu, príčina je jasná. Stav zvyšných torpéd v hlásení: 9, BTR: 8000

22.09.1940
Krásny deň na mori, ničím nerušená plavba. Ku konci dňa ohlási navigátor vstup do operačnej oblasti.

23.09.1940
00:57 Hliadka hlási loď na obzore. Je to obchodná loď M-M-M-F (B) s výtlakom okolo 4000 ton. Naokolo žiadna ochrana a U-53 si musí plniť rozkazy. Nasleduje obvyklí postup: dobehnutie cieľa, nasmerovanie ponorky a potom útok.
01:45 Kapitán zahajuje útok z periskopovej hĺbky. Sú mierne vlny. Torpédo číslo jedna je vo vode. Posádka počuje výbuch a kapitán len smutne ohlási, že torpédo malo chybnú rozbušku!
01:47 Druhé torpédo smeruje na loď, zásah! Nanešťastie však torpédo nevybuchuje a mlčky putuje ku dnu. Kapitán nechápavo krúti hlavou a pripravuje tretie torpédo.
01:50 Výbuch! Nikto nechápe ako je to možné, avšak torpédo vybuchuje približne v polovičke dráhy a loď sa veselo plaví ďalej. U-53 je na smiech.
01:52 Rozzúrený kapitán sa vynára a posiela mužov k palubnému delu. Ponorka zahajuje paľbu a medzitým pretne dráhu svojej koristi, Lonewofl chce útočiť zadným torpédometom.
01:56 Torpédo číslo 3 je vo vode a taktiež vybuchuje predčasne.
01:59 Ponorka sa za neustálej paľby dela otáča. Pripravené torpéda s poradovým číslom 4 a 5. Medzitým sa stihne nabiť torpédomet 1. Kapitán frustrovane prikáže dvojitý útok, jedno torpédo vybuchuje predčasne a druhé sa odbíja od lode smerom ku dnu. Kapitán zvažuje kapituláciu a potopenie vlastného plavidla. Nikto tejto situácií nerozumie. 10% úspešnosť zásahu je alarmujúca.
02:04 Prevažuje rozhodnutie vyskúšať ešte jedno torpédo. Torpédomet číslo jedna nikdy nesklamal. Torpédo s označením 6 je vo vode a kým stihne doraziť k lodi, tá sa začne potápať! Delo bolo tak efektívne, že asi 30-40 strelami poslalo loď ku dnu! Bodkou za týmto stretom je výbuch torpéda. Konečne funkčné torpédo, avšak paradoxne zbytočné.
02:06 U-53 posiela správu o potopení lode s výtlakom 4113 ton. Stav torpéd je žalostný: 3. Dve vpredu, jedno vzadu. Hliadka však musí pokračovať. Kapitán teda určí kurz čistý západ, polovičná rýchlosť.

24.9.1940
21:42 Frustrovaná posádka ponorky U-53 sa práve plaví sektorom AM42. Theo W. Fisher z hliadky tretej zmeny budí kapitána a obaja sa náhlia na mostík. Kapitán si pošúcha zaspaté oči a neverí tomu čo vidí. Konvoj na 275°! Vyše 40 lodí! A smeruje priamo na ponorku! Okamžite zastavenie motorov a pozorná obhliadka zo vzdialenosti asi 8000 km. Sú identifikované obchodné lode, transportné lode a množstvo plnučkých tankerov. U-53 má štastie, stojí totiž na mieste, kde mu priamo pred nosom a priamo za zadkom prejdu dva rady lodí. Doprovod niekde určite bude, avšak teraz ho nevidno. Je hrozná tma, zamračené avšak bez vĺn. Úplne bezvetrie. Kapitán sa zamýšľa ako potopí čo najviac a vtedy mu prebehne mráz po chrbte. Má iba tri torpéda! Aspoň, že jedno vzadu. Môže nečakane zaútočiť a v následnom zmätku zmiznúť. Prichádza však rozhodnutie, ktoré všetko zmení. Kapitán vydáva príkaz odoslať správu o konvoji na veliteľstvo. Konvoj ide pomaly a iné ponorky ho možno ešte zastihnú. Rádiom letí správa o masívnom konvoji, rýchlosť 6 uzlov, smer 85°. Správu však nepočuli len Nemci..
21:45 Nasleduje príkaz ponoriť sa do periskopovej hĺbky. Lonewofl vysúva útočný periskop a všimne si neobvyklí pohyb mimo formáciu obchodných lodí na 300°. Kapitán zahlási torpédoborec. Tri rady ďalej zbadá o pár sekúnd ďalší! Obe doprovodné lode vyplávajú z formácie konvoja. Kedže nemenia smer plavby, kapitán usúdi, že stále neboli prezradený.
21:55 Ako sa konvoj blíži, kapitán robí zásadné rozhodnutie. Zdá sa mu, že torpédorec vo vedľajšej rade mierne zmenil kurz smerom k ponorke. Zľakne sa a radšej preventívne pošle ponorku do hĺbky 25 metrov. Plán je počkať až bude konvoj nad ponorkou a vtedy zaútočiť. Hlásenia z hydrofónu mu postačia.
22:00 Každý v ponorke počuje zvuk, ktorý nikto nechce počuť. SONAR! Kapitán však vie čo videl cez periskop. Ak by o ňom doprovod vedel, už by boli pod útokom. Takto sa len pomaly približujú, čo potvrdzuje aj posluch hydrofónu. Pre istotu však nechá ponorku klesnúť do hĺbky 40 metrov. Čas beží, posádka odratáva sekundy a čaká netrpezlivo na čas útoku. 22:15 je čas daný kapitánom na dosiahnutie periskopovej hĺbky.
22:04 Sonar stíchol.
22:06 Opäť počuť zvukové vlny naražajúce o ponorku. Kapitán vie, že ich zdroj je bližšie. Zvuk sa zintenzívňuje, torpédoborec však nebude veľmi blízko.
22:07 Druhý sonar! Neďaleko ponorky! Kapitán zahajuje poplach, je však neskoro. Ponorka dostáva nepriami zásah niekoľkými náložami. Maximálna rýchlosť a nahlásenie škôd. Poškodené všetky komory, predné torpédomety, čerpadlá, motory a to aj dieselové aj elektrické, akumulátory a aj útočný periskop. Mimo službu je pozorovací periskop, anténa a palubné zbrane. Avšak ponorka nenaberá vodu! To kapitánovi stačí a posiela U-53 do hĺbky 50 metrov.
22:10 Situácia na ponorke sa ukľudnila. Kapitán sa ešte raz uistí či jeho plavidlo nenaberá vodu a zvuk približujúceho sa sonaru ho núti poslať ponorku do hĺbky 80 metrov. Po dosiahnutí hĺbky spomaľuje.
22:12 V okolí počuť vybuchovať hlbinné pumy, zvuk sonaru neustáva. Ponorka kľučkuje rýchlosťou 3 uzlov. Občas počuť dva zdroje zvukových vĺn.
22:30 Jeden sonar už dobrých desať minút nepočuť. Druhý sa však nevzdáva a zrazu je v blízkosti ponorky. Pumy vybuchujú neďaleko U-53! U-Boot sa mierne otriasa, avšak niesu hlásené žiadne ďalšie škody. Kapitán zastavuje, vyčkáva a tvári sa ako úspešne potopená ponorka. Sonar po chvíli stíchne.
22:39 Opäť sonar, našťastie nikde blízko.
22:46 Z ničoho nič sa zvuk sonaru zblázni a nad ponorkou začnú vybuchovať nálože! Kapitán viac nečaká a nariaďuje plný chod, 7 uzlov. Smer čistý západ, teda proti smeru konvoja. Sonar opäť stíchne.
22:55 Pár minút koncertu zvukových vĺn. Opakuje sa to v čase 23:02, 23:11, 23:15. Útok však už neprichádza a zvuk je už len veľmi málo intenzívny.
23:17 Kapitán zahajuje stúpanie. Opravy nijak extra nepokročili. Ponorka je však bojaschopná a Lonewofl pomýšľa na drzý nečakaný ťah. Nová hĺbka 80 metrov.
23:21 50 metrov, rýchlosť 2 uzly.
23:30 Periskopová hĺbka a zastavenie. Hydrofón hlási vzdiaľujúci sa zvuk obchodných lodí.
23:33 Jeden torpédoborec je na 180° a pomaly kľučkuje smerom k ponorke!
23:34 Čas riskovať! Kapitán za zhoršených podmienok poškodeného útočného periskopu zahajuje úder na 3800 metrov. Torpédo číslo jedna zo zadného torpédometu je vo vode a smeruje k doprovodnej lodi. Šanca je mizivá, kto neriskuje je však blázon.
23:38 3800 metrov je veľká vzdialenosť. Torpédu to napriek tomu trvá akosi pridlho a kapitán teda ohlási, že sa zásah nepodaril. Torpédoborec si to však útok na seba vôbec nevšimol. Otáča sa a smeruje za konvojom.
23:45 Lonewofl otáča ponorku. Mysľou je v torpédomete 1 a 2. Stačí už len nájsť vhodný cieľ.
23:50 Kapitán neverí vlastným očiam. V periskope vidí v jednom z dvoch radov priamo pred ním, na jeho úplnom chvoste tanker! 5700 metrov je priďaleko, priblížime sa rýchlosťou len o jediný uzol vyššou než má konvoj. 7 uzlov versus 6.
00:09 4000 metrov. Strojovňa elektromotorov hlási 50% stav batérií.
00:23 Strojovňa sa opäť hlási. Niečo sa pri opravách posralo ešte viac a ponorka je schopná vyvinúť rýchlosť len 6 uzlov.
00:28 Konvoj zrejme spomalil, U-53 ho dobieha a kapitán konečne vidí na svoj cieľ. Je to M-K-M-F (C), BTR 10,000!!!
00:30 3300 metrov, lepšie to nebude. Pomalá rýchlosť, magnetický detonátor. Torpédo číslo jedna - ponor 5,5 metra. Torpédo číslo dva - ponor 6,0 metrov. Kapitán strieľa na istotu. Len čo torpédo číslo dva opustí ponorku, kapitán nariadi spätný chod. 4 uzly.
00:33 Zasah! Dvojnásobný! Medzi posádkou vybuchne nálož eufórie a medzi konvojom krásny tanker.
00:36 Lonewofl sa hodnú chvíľu utešuje pohľadom na svetlo 4 kilometre od neho. Len čo plamene dohorievajú, otočí ponorku a navedie ju do hĺbky 40 metrov. Plná rýchlosť.
00:37 Hydrofon nič nehlási a tak kapitán navedie ponorku do hĺbky 70 metrov a zastaví motory. Počuť vojenské plavidla, avšak príliš ďaleko. Plný chod, kurz čistý západ.
00:48 Hydrofón ohlási vybuchujúce lodné kotle pod hladinou a to vo veľmi slušnej vzdialenosti. Tanker je potopený a U-53 nielen, že uniklo o vlas smrti, dokonca dokázalo potopiť plavidlo s výtlakom 10,000 ton! Kapitán si uvedomuje, že zažil tri kontakty, počas ktorých použil všetky torpéda. Svoj cieľ však zasiahli iba štyri!
00:53 U-Boot sa konečne dostáva nad hladinu. Od momentu kedy sa potopil prešli 3 hodiny a 8 minút. Ponorka je pojazdná, rýchlosť 17 uzlov pri vypnutí dobíjania akumulátorov.
01:40 Kapitán Richard Lonewofl nariaďuje zapnúť dobíjanie akumulátorov. Podarilo sa tiež nahradiť anténu. U-Boot zasiela svoj stav na veliteľstvo. Obratom dostáva gratulácie a rozkaz vrátiť sa do Kielu.

25.09.1940
Batérie sa podarí nabiť iba na 80%, všetko je tak poškodené, že takmer nič nejde opraviť.

02.10.1940
U-Boot typu VIIB s číslom 53 sa úspešne vracia do domovského prístavu a ukončuje ôsmu hliadku. Ponorka prejde mohutnými opravami a posádka si oddýchne. Kapitán Lonewofl dostáva gratulácie, podarilo sa mu Priena predbehnúť o vyše dvadsať tisíc bodov a je momentálne najúspešnejším kapitánom nemeckých ponoriek. Na tretej pozícií je Schultze s potopeným výtlakom 109,000 ton. Kapitán však nachádza tiež rozkaz, ktorý celú 7. ponorkovú flotilu odvelil do atlantického prístavu St. Nazaire. Konvoje o hodný kus bližšie Twisted Evil

To bol smutno-šťastný príbeh ôsmej hliadky ponorky U-53. Dovolím si tvrdiť, že takýto príbeh by nenapísal ani sám Buchheim. Silent Hunter 4 to však zrejme dokáže long smoke

Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:
Zaslat odpověď Strana 1 z 1
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.