Obsah fóra Die Kapitäne - CZ centrum série simulátoru Silent Hunter
RegistraceHledatFAQSeznam námořníkůNámořnické spolkyHodnostiMedaileWeb Přihlášení
Zaslat odpověď Strana 2 z 3
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Rakety a U-boaty
Autor Zpráva

Citovat
Příspěvek  
majklvorisek napsal:
Tak v3 to nebyla myslel sem si to protože v1 a v2 byli rakety ale na něčem jako pokračování v2 pracovali.


Ono to bude tím že opět mícháš jablka a hrušky... V tomto případě názvosloví... V2 je totiž německy: Vergeltungswaffe 2, zbraň odplaty 2... A tou byla balistická raketa A4... Stejně jako V1 byla střela s plochou dráhou letu (či letounová střela, jak byla též definována)Fi 103... Už z tohoto tedy vyplývá že V2 nebyla pokračovatelem V1, stejně jako V3 nebyla pokračovatelem V2... Jednalo se jen o jednotlivé druhy "zbraní odplaty" číslované vzestupně jak byly zaváděny... Nástupcem rakety A4 měla být dvoustupňová mezikontinentální raketa A9/A10... A9 byl druhý stupeň této rakety vycházející z typu A4 opatřený dvěma křídly podél celého trupu, A10 byl první, startovní stupeň této rakety... K raketě A9 byl opravdu vypracován projekt na použtí ponorkami... Jednalo se o uzavřený tubus, v podstatě raketové silo, vlečené za ponorkou... Odpal by byl prováděn z hladiny... Na místě odpalu by se do nádrže ve spodní části tubusu napustila voda, čímž by se tubus dostal do vertikální polohy a provedl se odpal... Pokud je mi známo, tak tento projekt nikdy nebyl prakticky vyzkoušen a jednalo se jen o projekt na rýsovacích prknech...


_________________


ZÁKLADEM ÚSPĚCHU JE ABY SE POČET VYNOŘENÍ ROVNAL POČTU PONOŘENÍ....
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail

Citovat
Příspěvek  
Je to i zde, stručně http://silenthunter.cz/forum/viewtopic.php?t=847


_________________




MODEL IIA U-3
Pluj hluboko, pomalu a potichu!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail

Citovat
Příspěvek  
Také se rakety převáželi a odpalovali v kontejneru vlečeným za ponorkou. Ponorka někam dotáhla kontejner, ten se potom překlopil o 90 stupnů (načerpáním vody) a pálilo se...


_________________

Co nejvíc! Co nejvíc spojeneckých lodí musí klesnout ke dnu!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ

Citovat
Příspěvek  
Ano i ne.

Bylo to sice plánováno, ale nakonec to zůstalo jen na papírech ležících na kreslících prknech konstruktérů.



Zdroj: U-Bootwaffe č. 3, s. str. 90.


_________________
U-552
Rudý ďábel-lovec tankerů!

"Každý ponorkář zcela jistě v srdci cítil záři širého moře a úkolu, jenž mu byl svěřen, cítil se bohatý jako král a s nikým by své místo nevyměnil."

"Heslo U-Bootwaffe: Jsme solidní firma."

Velkoadmirál Karl Dönitz
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Citovat
Příspěvek  
Je to docela síla, co všechno ti němečtí inženýři byli schopní vyprodukovat.
Jen by byla zajímavá otázka, jak by bylo vyřešeno navigování (nastavení) střely na cíl. Předpokládám, že ponorka by musela samozřejmě pálit za hodně klidné vody, musela by přesně vědět svojí polohu (hodně přesně), musela by vědět jakou nastavit elevaci, dobu zážehu dráhu letu a já-nevím-co-ještě. Nevíte někdo, jak se řešilo nastavení dráhy těchto střel ? Nebo to bylo jen tak "vod voka" Smile ?


_________________
Jeli naše vůle dostatečně silná, nic nemůže selhat !
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ

Citovat
Příspěvek stručně V1 a V2 
K bezpilotní letounové střele V1
Řídící systém této střely byl řízen - autopilotem - + palubní zdroj energie 30 V baterie, která byla složena z 1,5 V článků. Samotný autopilot se skládal ze tří setrvačníků-gyroskopů, jeden byl podřízen magnetickému kompasu udržující patřičný směr, další dva vyrovnávaly změny způsobené atmosférickými poruchami a zajišťovaly směr a výšku letu.Činnost gyroskopů byla kontrolována výškoměrem a kompasem. Pneumatické servomotory byly spojeny se směrovým kormidlem a  křidélky, ovládáno autopilotem. Každá desátá střela V1 byla vybavena vysílačkou, která umožňovala její sledování  dráhy letu a místo dopadu. Střela není řízena rádiem ale jen sledována!! Vrtulka v přední části + příslušné převodové zařízení -sloužila k měření  vzdálenosti a toto zařízení odpočítávalo vzdálenost od hodnoty nastavené při startu a umožňovalo přerušit let v patřičném okamžiku. Pomocí této vrtulky se také odjišťovaly zapalovače výbušné hlavice, přibližně cca 150 km.
K V2 - A4
Je nutné si uvědomit, že i když to byla raketa, tak letěla po vypočítané-naplánované -balistické křivce.
Program letu této rakety byl asi následující: do 20 km kolmý vzestup, pak přechod do stoupavého letu pod přibližným úhlem 42 stupňů, chod motoru se obvykle zastavoval po uplynutí 65-68 sekundách po odpálení, kdy střela byla již ve výšce 30 ? 40 km a setrvačností letěla po balistické křivce dále na cíl. Pro názornost uvádím, že vteřinová odchylka vypnutí při odstřelování Londýna  znamenala odchylku v dopadu 15 km. Dolet byl do 380 km a doba letu od odpálení až po dopad kolem 5 minut.
Ke konstrukci V2
1-motorová část
Raketový notor
Turbočerpadlo
Vyvíječ plynů na kapalné pohonné látky
Tlakové nádoby
Rám reketového motoru, hmotnost 56 kg
Celková hmotnost 930 kg
2-Nádrže PHM
2x hlavní nádrž
-palivo(etylalkohol), okysličovadlo-tekutý kyslík-
-odlehčené s nízkým přetlakem nad hladinou, zavěšené v nosné konstrukci rakety, tandemové uspořádání, tzn. okysličovadlo je pod palivem, během úbytku PHM nedochází k podstatné změně těžiště rakety
-excentricky uložené tunelové potrubí od předné nádrže, nádrže nejsou zatíženy vzdušnými silami
3-Tělo rakety
Příhradová skořepina z ocelového plechu o síle 0,6 mm s vystužovacími žebry
4-Přístrojová část
Gyrohorizont tj. stabilizace v horizontu
Gyrovertikant tj. stabilizace ve směru -kurzu-
Integrátor podélného zrychlení -tj. excentricky zavěšený težký gyroskop-
Integrátor příčného zrychlení
a-Zdroj elektrické energie
Kyselinové ampulové baterie, iniciovány stlačeným vzduchem, palubní napětí  27,5 V, kapacita 10 Ah
-suchá baterie 50 V pro napájení potenciometrů gyroskopů
-ampulová akumulátorová baterie napájela elektrické servomotory rozvodu tlakového vzduchu ovládání plynových kormidel, relé elektro-pneumatického systému, krokový programátor letu, měnič pro jednofázový proud
b-programátor letu
    působí na gyrohorizont, tím se raketa za letu naklání do požadovaného náměru
c-řídící systém
   autonomní-tj. raketa po startu se již nedala ze země ovládat, integrální gyroskopická stabilizace aerodynamickými a plynovými kormidly. Raketa má při startu příliš malou rychlost, než aby reagovala na klasická aerodynamická kormidla, proto jsou do výfukových plynů trysky umístěny čtyři grafitová kormidla, tzv. plynová.
5-bojová část
Hlavice o hmotnosti 1000 kg -někdy i 750 kg nebo 975 kg- plněna TNT, eventuálně amatol, síla stěny 4-5 mm, hlavový a dnový zapalovač, bojová hlavice pevně spojena s tělem rakety a proto došlo při dopadu v cíli i k zničení části reakety

Je to i zde, stručně http://silenthunter.cz/forum/viewtopic.php?t=847

Literatura: Zdeněk Hanák -Zázračné zbraně-



Naposledy upravil elksar dne 12. 06. 2010, 04:35, celkově upraveno 4 krát.

_________________




MODEL IIA U-3
Pluj hluboko, pomalu a potichu!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail

Citovat
Příspěvek  
Děkuji za vyčerpávající vysvětlení Smile. Je z toho vidět, že už je to vyšší dívčí. Dát tohle dohromady rozhodně nebylo to samý jako pořád dokolečka šroubovat B-17ky. Mimochodem docela drsná je ta (ne)přesnost (jasně, žádná sranda to neni, ale když už se do toho investuje docela dost prostředků, jeden by chtěl mít jistotu že to odvede svou práci).
Nevim, jak na tom byli s poměrem "zásah:vedle" , ale už po přečtení příspěvku od Elksara je vidět, že bylo docela na haluz ten Londýn trefit... (mám na mysli čistě technickou stránku věci a ne ty ztráty na lidech)


_________________
Jeli naše vůle dostatečně silná, nic nemůže selhat !
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ

Citovat
Příspěvek  
Der Führer napsal:
když už se do toho investuje docela dost prostředků, jeden by chtěl mít jistotu že to odvede svou práci

Někde jsem slyšel, že do vývoje a provozování raket V2 bylo investováno tolik, že by bylo možno za to vyrobit 53000 tanků tigr. To je ohromující číslo. Určitě by to dokázalo změnit vývoj války na západní frontě víc než všechny Véčka dohromady Very Happy


_________________



Správný kapitán, jde ke dnu i se svou lodí.-Ono to u ponorek většinou ani jinak nejde Very Happy
U-BOOT VIIB U53 kapitán Ernst-Gunther Heinick
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky

Citovat
Příspěvek  
Nespletl jsi se o řád? Nebo dva? 53.000 opravdu hodně. Mimochodem já zase četl, že kdyby se na Tigery vykašlali a místo jejich vývoje a konstrukce radši "spamovali" Panzery IV, tak taky dopadnou lépe.


_________________
   
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Citovat
Příspěvek  
Viděl jsem to myslim v tv pořadu Víkend. Taky mi to přišlo hodně, ale je pravda, že výzkum, zkoušky a výroba takhle pokrokové techniky musela stát ohromné množství peněz. Kdyžto vyzkoušené a již provozované tanky byly proti nákladům na V2 téměř zadarmo Very Happy


_________________



Správný kapitán, jde ke dnu i se svou lodí.-Ono to u ponorek většinou ani jinak nejde Very Happy
U-BOOT VIIB U53 kapitán Ernst-Gunther Heinick
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky

Citovat
Příspěvek  
já myslim, že je úplně jedno kolik tigrů nebo kolik P.IV by měli. Klíčová ke konci byla ta letecká převaha. Ten šílenej poměr 1:20 (nebo kolik) jako byl na západní frontě, to je pak úplně jedno kolik máš tanků. Jsem četl v jedné knížce, že spojenci posílali nad německé území svazy s 1200 bombardéry a 800 doprovodnými stíhači. 2000 letadel ve vzduchu - na to snad ani neměli dost munice Smile

Zkrátka v momentě, kdy se z bleskové války stala válka opotřebovávací a čistě ekonomická, tak to mělo Německo a jejich spojenci spočítané.

A asi by jsem se měli vrátit k tématu rakety a ubooty Smile


_________________
Jeli naše vůle dostatečně silná, nic nemůže selhat !
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ

Citovat
Příspěvek  
Sepp von Posorschitz napsal:
Ano i ne.

Bylo to sice plánováno, ale nakonec to zůstalo jen na papírech ležících na kreslících prknech konstruktérů.



Zdroj: U-Bootwaffe č. 3, s. str. 90.



Jen na papíru to nezůstalo, alespoň to tvrdí jedna moje knížka, kde je i velice vzácná fotka, jak ponorka táhne ten kontejner Smile Šlo o nějaký test.


_________________

Co nejvíc! Co nejvíc spojeneckých lodí musí klesnout ke dnu!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ

Citovat
Příspěvek  
Fotka ze zkoušek ponorky táhnoucí toto pouzdro s V2?
Wow, paráda, v jaké knize ta fotka je?


_________________
U-552
Rudý ďábel-lovec tankerů!

"Každý ponorkář zcela jistě v srdci cítil záři širého moře a úkolu, jenž mu byl svěřen, cítil se bohatý jako král a s nikým by své místo nevyměnil."

"Heslo U-Bootwaffe: Jsme solidní firma."

Velkoadmirál Karl Dönitz
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Citovat
Příspěvek  
Ponorky německého válečného námořnictva 1935-45 (grada). Je tam také poznámka, že uboat-archiv má fotek s V2 v uzavřeném kontejneru vlečených ponorkou více.


_________________

Co nejvíc! Co nejvíc spojeneckých lodí musí klesnout ke dnu!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ

Citovat
Příspěvek  
Tu mám, ale takovou fotku jsem tam nenašel. Kde ji vidíš?

Ta poznámka je starý Ospreyovský (Grada je překlad Ospreyů) výkřik, podle kterého řada historiků tyto fotky v ponorkovém archivu hledala , ale prý jsou tam jen fotky s maketami kontejnerů, a to ještě mnohem menšími, než aby se do nich V2 vešla. Spíš má jít o nějaké neýznámé kontejnery na miny nebo torpéda a palivo.
No uvidíme, co nového historie přinese.



Naposledy upravil Sepp von Ch. dne 14. 06. 2010, 09:14, celkově upraveno 2 krát.

_________________
U-552
Rudý ďábel-lovec tankerů!

"Každý ponorkář zcela jistě v srdci cítil záři širého moře a úkolu, jenž mu byl svěřen, cítil se bohatý jako král a s nikým by své místo nevyměnil."

"Heslo U-Bootwaffe: Jsme solidní firma."

Velkoadmirál Karl Dönitz
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:
Zaslat odpověď Strana 2 z 3
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.