|
Strana 3 z 26
|
Autor |
Zpráva |
Martin
Gefreiter
Naloděn: 10.9.2006
Příspěvky: 9
Ponorka: U-108
Medaile: 2 ( více...)
|
Tak jsem se konečně vrátil na základnu a cestou se mi opravdu dařilo.
První čtyři jsem potopil když jel přes Scapa Flow a zbytek byl konvoj
25 Aug 1940
Hlidka 13
U-48, 1. Flotila
Left at: Srpen 25, 1940, 05:14
Od: Wilhelmshaven
Ukoly mise: Hlidka ve ctverci AM53
27 Aug 1940
0850 AN 16 Potopeno lodi! S.S. Robin Hood (C3 Cargo), 7281 tons
28 Aug 1940
1017 AN 16 Potopeno lodi! S.S. Jalabala (C3 Cargo), 7321 tons
1305 AN 15 Potopeno lodi! HMS Cattistock (Hunt I Destroyer), 1000 tons
1848 AN 15 Potopeno lodi! S.S. Point Pleasant (Coastal Merchant), 2787 tons
01 Sep 1940
1119 AM 28 Potopeno lodi! HMS Veteran (V&W Destroyer), 1188 tons
1132 AM 28 Potopeno lodi! S.S. Caspia (T2 Tanker), 8429 tons
1144 AM 28 Potopeno lodi! HMS Primrose (Flower Corvette), 950 tons
1319 AM 28 Potopeno lodi! S.S. Bris (T3 Tanker), 8753 tons
1329 AM 28 Potopeno lodi! S.S. Carmarthen Coast (C2 Cargo), 4870 tons
1333 AM 28 Potopeno lodi! S.S. Tremoda (Small Merchant), 3587 tons
1338 AM 28 Potopeno lodi! S.S. Sedan (Small Tanker), 6259 tons
1345 AM 28 Potopeno lodi! S.S. Dokka (T3 Tanker), 8772 tons
1348 AM 28 Potopeno lodi! S.S. Sandanger (C3 Cargo), 7295 tons
1400 AM 28 Potopeno lodi! S.S. Frontenac (C3 Cargo), 7298 tons
1402 AM 28 Potopeno lodi! S.S. Kassandra Louloudis (Coastal Merchant), 2794 tons
04 Sep 1940
0627 Mise vysledky
Posadka ztracena: 0
Lodi potopeno: 15
Letadel zniceno: 0
Potonena tonaz: 78584 tons
|
07. 10. 2006, 11:49 |
|
|
Andreas von Ertztete
Kapitän z. S.
Naloděn: 5.9.2006
Příspěvky: 469
Ponorka: Většinou U-65, jinak kasárna Kiel v reálu Praha
Medaile: 7 ( více...)
|
|
08. 10. 2006, 00:02 |
|
|
hp.
Oberleutnant z. S.
Naloděn: 8.9.2006
Příspěvky: 162
Ponorka: IX-C
Medaile: 2 ( více...)
|
Středomoří
Tak jsem si nahrál save z dob průniku Gibraltarem a trochu ho dohrál do posledního vystřeleného torpéda a náboje a výsledek je:
Napadnutí a zaktivování obrany tří přístavů a vyplenění jednoho z nich ( jinde nic nebylo )
Jedna věc mi ale stále vrtá hlavou a to je počet "vraků" na pobřeží u přístavu Port Said, některé byly na mapě označené šedivou značkou pro potopenou loď, ale ne všechny, tak jsem si smlsnul i na několika napůl ponořených dd (našel jsem 3, na mapě jich ale bylo víc)
Takže vřele doporučuju prohlídku tohohle vrakoviště
Naposledy upravil hp. dne 15. 10. 2006, 17:10, celkově upraveno 2 krát.
_________________
Osobní složka | SH3- galerie | Xfire profil
|
15. 10. 2006, 16:26 |
|
|
durynnkx
Černý pasažér
|
Re: Středomoří
|
16. 10. 2006, 10:15 |
|
|
hp.
Oberleutnant z. S.
Naloděn: 8.9.2006
Příspěvky: 162
Ponorka: IX-C
Medaile: 2 ( více...)
|
x
Jj, je jich tam požehnaně.
u toho zmiňovanýho pobřeží jsem viděl 3 dd na mělčině, ale na mapě byl šedivou barvou označen jenom 1, ty dva byly označený klasicky červeně (kontakt) a připočítalo mi je to když jsem je dodělal.
Takže radost a někdy to jak řikáš určo pomůže
_________________
Osobní složka | SH3- galerie | Xfire profil
|
17. 10. 2006, 13:49 |
|
|
Herr Flick
Kapitän z. S.
Naloděn: 5.9.2006
Příspěvky: 506
Ponorka: Miroslav okr ZNOJMO,BRNO
Medaile: 10 ( více...)
|
???
Tak ještě včera jsem se chtěl někoho zeptat kolik je v RuBu letadel,dnes už si můžu odpovědět sám,u mě málo ale bohatě to stačí.Srpen 1942,včera jsem byl na hlídce v sektoru ED84,Port of Spain.U Curacaa je letecká základna a klidně jsem se vozil po hladině,a to bylo dobré počasí,hafo tankerů,tudíž slušnej vejvar.Dnes mě do těch končin Bdu poslalo též,po potopení 3 lodí si to mažu nad ránem po hladině pamatující se včerejších tras tankerů a zrovna jeden naháněje,jenže si najednou něco přiletělo a zhodilo jednu plombu.To uplně stačilo,ende,ikdyž jsem okamžitě mačkal C.WO byl sice na můstku, ale doba zanoření IXC (37 sekund) v kombinaci s realistickými senzory je mazec.Zastavení hry při detekci letadla mám nastavenou.To mám U-66 po "zuby" ozbrojenou.
Takže jsem to loadnul a byl rozhodně opatrnější,a tankery jako by se vytratily.Vydal jsem se po konvojové trase k Freetownu kde se asi cca 60 km od přístavu něco většího formovalo,hydroakustik málem přišel o hlas.Musel jsem na hladinu a nadjet si je ,zase bylo nad ránem,cca 6:20,viditelnost nic moc a....
Ted jsem to po usilovném mačkaní C aspon stihl zaznamenat,že by Catalina?Nasledovalo dlouhé opravování,hull 28%,nefunkční levý šroub a do Lorientu jsem se dobelhal na pravý,paradox je ten, že spousta z nás má nefunkční pravý diesel motor,že...
Mrcha Catalina,poničila mě Alberich.Na cestě na základnu jsem se vyhnul dvěma konvojům,už jsem s tím hullem nechtěl riskovat ani jednu hlubinou bombu.
Asi bude hůř
Tonáž byla 48 437 tun a zbylo mě 10 torpéd,tak příště snad lépé.
|
20. 10. 2006, 23:41 |
|
|
hp.
Oberleutnant z. S.
Naloděn: 8.9.2006
Příspěvky: 162
Ponorka: IX-C
Medaile: 2 ( více...)
|
x
Hezky pěkně, na jednu pumu
Jak jsi to myslel s těma motorama?
Všiml jsem si, že se mi občas netočí jeden šroub, nejdřív jsem si myslel, že je to kvuli ostřejšímu zatočení, ale dělá mi to i když mám kormidla v rovině a zvýšim výkon.
PS.
Máme stejnej stroj ( kromě bočního emblému) a jsme i ve stejný době, ale asi se nepotkáme
_________________
Osobní složka | SH3- galerie | Xfire profil
|
21. 10. 2006, 12:44 |
|
|
elksar
Kapitän z. S.
Naloděn: 14.9.2006
Příspěvky: 908
Ponorka: U-263
Medaile: 16 ( více...)
|
Re: x
"Všiml jsem si, že se mi občas netočí jeden šroub, nejdřív jsem si myslel, že je to kvuli ostřejšímu zatočení, ale dělá mi to i když mám kormidla v rovině a zvýšim výkon. "
Toto je dáno typem a vybavením ponorky, když se dobíjejí baterie tak jeden motor je odpojen od hřídele a točí dynamem pro nabití baterií, po nabití je opět připojen na hřídel šroubu. Toto platí pro případ, kdy motor není vyřaren poškozením nebo jej nelze opravit. Doba nabití je pak dána modernizací baterií a motorů na základně.
Pluj hluboko, potichu a pomalu !
|
21. 10. 2006, 14:34 |
|
|
Herr Flick
Kapitän z. S.
Naloděn: 5.9.2006
Příspěvky: 506
Ponorka: Miroslav okr ZNOJMO,BRNO
Medaile: 10 ( více...)
|
To Hp a motory
Začátek nové mise a první hláška v doku je pravý motor zničen či nefunkční,to je fu(c)k,ale mě se točí oba šrouby a rychlost mám 20-21kts.
To Elksar
Máš pravdu,podle nabíjení baterií se to tak chová.Kdo chce at sleduje časové údaje,je trošku na přeskáčku,blbne mě připojení k netu
Bohužel nemám další screeny z těch incidentů z předchozí mise,hlavně co se týče záběrů šroubů.Ale z vyloženě technického pohledu mě to velmi zajímá.Podle mě měl u-boot dva diesel motory,dva generátory,dva el. motory a dva šrouby.V nějaké sekci to bylo spojeno jakousi převodovkou,někde jsem viděl foto,ale tu ted nemůžu najít.Kdybys věděl něco o těch motorech atd. tak dej vědět
Naposledy upravil Herr Flick dne 21. 10. 2006, 17:02, celkově upraveno 3 krát.
|
21. 10. 2006, 16:31 |
|
|
elksar
Kapitän z. S.
Naloděn: 14.9.2006
Příspěvky: 908
Ponorka: U-263
Medaile: 16 ( více...)
|
Tak jak je to stím motorem a propojením, kdo to ví odpoví..?
Bohužel nemám další screeny z těch incidentů z předchozí mise,hlavně co se týče záběrů šroubů.Ale z vyloženě technického pohledu mě to velmi zajímá.Podle mě měl u-boot dva diesel motory,dva generátory,dva el. motory a dva šrouby.V nějaké sekci to bylo spojeno jakousi převodovkou,někde jsem viděl foto,ale tu ted nemůžu najít.Kdybys věděl něco o těch motorech atd. tak dej vědět
Nikde jsem se zatím nedopídil, jak to skutečně bylo zapojený a jak to fungovalo při nabíjení baterek. Dočetl jsem se , že baterky se daly dobít i když ponorka stála. To znamená, že musel být hřídel šroubu odpojen a motor poháněl nějaký agregát pro nabíjení. Ale když to jelo, tak to zatím nevím. Zde je několik plánků jak to bylo zapojeno, ale nelze vyčíst zda tam jsou třecí spojky, řemenice nebo převodovky. Stejně bych to ani nepoznal ve skutečné ponorce, nejede, a mohl bych konstatovat jen co to je a kčemu to asi bylo. Dle mého názoru to bylo dáno i výkonem vznětového motoru, neb při nabíjení agregátem dochází k dosti velkému zatížení a toto ještě zatížit hřídelí šroubu by dost podstatně snížilo výkon toho motoru. Toto je ale odstraněno později větším výkonem motoru. Dále odpojením hřídele by měla ponorka jet podstatně nižší rychlostí než na oba šrouby. Je to zatím slepá polemika, musím někde něco sehnat jak to skutečně bylo.
Tady je několik plánků konstatující, že tam skutečně něco je ale jak to funguje to již neříkájí....
Pluj hluboko, potichu a pomalu !
|
21. 10. 2006, 19:16 |
|
|
old_Mr_Grim
BdU Organisationsabteilung Konteradmiral
Naloděn: 6.9.2006
Příspěvky: 1563
Ponorka: U-66 (IXC)
Medaile: 56 ( více...)
|
ne, u-booty měly jen dva diesly a dva elektromotory. Elektromotory a diesly byly na jedné hřídeli, když plula ponorka na hladině nebo v periskopové hloubce na schnorchel, tak hřídelí otáčely diesly a když plula po hladinou (bez schnorchelu), tak byla hřídel hnaná elektromotorama. Ty zároveň sloužily jako generátory stejnosměrného proudu k dobíjení baterií ponorky
Naposledy upravil old_Mr_Grim dne 21. 10. 2006, 19:24, celkově upraveno 1 krát.
_________________ Ponorky jsou bezpečnější než letadla...důkazem tohoto tvrzení budiž fakt, že je mnohem více letadel pod vodou, než ponorek ve vzduchu.
Pravidla fóra | Rady ohledně psaní na DF | Ponorkářův slovník | Hledat
|
21. 10. 2006, 19:22 |
|
|
elksar
Kapitän z. S.
Naloděn: 14.9.2006
Příspěvky: 908
Ponorka: U-263
Medaile: 16 ( více...)
|
Toto vím, ale otázka zní : při nabíjení baterií se hřídel se šroubem točí nebo ne? Toto jsem nikde nezjistil. Je jasné, že musí být mezi generátorem a hřídelí něco (spojka, převodovka) co ji spojí-rozpojí a to samé mezi motorem a generátorem.
Pluj hluboko, potichu a pomalu !
Naposledy upravil elksar dne 22. 10. 2006, 17:23, celkově upraveno 1 krát.
|
22. 10. 2006, 07:02 |
|
|
old_Mr_Grim
BdU Organisationsabteilung Konteradmiral
Naloděn: 6.9.2006
Příspěvky: 1563
Ponorka: U-66 (IXC)
Medaile: 56 ( více...)
|
no to mi taky neni jasný. Vím akorát to, že existovaly dva typy - jeden, kterej umožňoval při chodu dieslů odpojit elektromotory (ty se pak neotáčely) a druhý, u kterého tot nebylo možný. Tak nevím jestli byly u toho prvního typu el. motory mimo hřídel a nějakou převodovkou se spojkou se k ní připojovaly, nebo jestli byla hřídel složená z několika částí. Každopádně je jasný (i z těch nákresů je patrný) že mezi dieslem a el. motorem byla spojka. mezi el. motorem a šroubama je spojka na těk nákresech malovaná taky.
Naposledy upravil old_Mr_Grim dne 22. 10. 2006, 12:10, celkově upraveno 1 krát.
_________________ Ponorky jsou bezpečnější než letadla...důkazem tohoto tvrzení budiž fakt, že je mnohem více letadel pod vodou, než ponorek ve vzduchu.
Pravidla fóra | Rady ohledně psaní na DF | Ponorkářův slovník | Hledat
|
22. 10. 2006, 12:06 |
|
|
hp.
Oberleutnant z. S.
Naloděn: 8.9.2006
Příspěvky: 162
Ponorka: IX-C
Medaile: 2 ( více...)
|
x
Převodovka si myslim že tam nebude,
jednak jí nikde nevidim a druhak se nedává ani do vlaků (českejch), protože by to ten materiál zkrátka nevydržel.
U ponorky, která už taky neni dnešní to nebude moc jiný .)
Viděl bych to akorát na nějakou spojku, nejspíš 2, ale to bude všechno.
Že elektromotor sloužil i jako generátor je dost pravděpodobný.
Když plula ponorka velkou rychlostí, nebyla potřeba odpojovat hřídele a používat "dobíjecí mód", ale když plula pomalu, tak mohla plout na jeden šroub, druhý mohl být odpojen a diesel naplno roztáčel generátor a dobíjel, zkrátka jak řikal elskar.
Myslim si že to bylo tak nějak.
Naposledy upravil hp. dne 22. 10. 2006, 16:10, celkově upraveno 2 krát.
_________________
Osobní složka | SH3- galerie | Xfire profil
|
22. 10. 2006, 15:59 |
|
|
Martin
Gefreiter
Naloděn: 10.9.2006
Příspěvky: 9
Ponorka: U-108
Medaile: 2 ( více...)
|
Re: x
elksar napsal:"Všiml jsem si, že se mi občas netočí jeden šroub, nejdřív jsem si myslel, že je to kvuli ostřejšímu zatočení, ale dělá mi to i když mám kormidla v rovině a zvýšim výkon. "
Toto je dáno typem a vybavením ponorky, když se dobíjejí baterie tak jeden motor je odpojen od hřídele a točí dynamem pro nabití baterií, po nabití je opět připojen na hřídel šroubu. Toto platí pro případ, kdy motor není vyřaren poškozením nebo jej nelze opravit. Doba nabití je pak dána modernizací baterií a motorů na základně.
Pluj hluboko, potichu a pomalu !
Zdar námořníci
Dnes zkusil zjistit to proč se netočí jeden šroub ve hře.Mám "šedý vlky" a když je zapnutý "mod dobíjení baterií" tak se netočí pravej - při pohledu ze zadu - lodní šroub.Netočí se ani po dobití bateríí.Stačí ten "mod dobíjení bateríí" vypnout a pravej lodní šrou se bude opět točit.Zkoušel jsem to při nabíjení baterií vypnout a ten pravej se začal točit,po zapnutí "modu nabíjení baterií" se netočil.Abych navázal na následující debatu.Dnes jsem si nainstaloval Grey Wolfes a jedu první misi za 2 flotilu rok 1939 (absolutní začátek) ponorka VIIB.Nevím jak to bylo ve skutečnosti,ale ve hře stačí přes toho maníka úplně vlevo vypnout to dobíjení bateríí a budou se točit oba lodní šrouby.
Sakra jsem se ale rozepsal.....radši opět periskopová hloubka a naslouchat.....good luck a hodně tun...........
|
25. 10. 2006, 23:29 |
|
|
|
Právě je 28. 03. 2024, 11:43 | Časy uváděny v GMT + 1 hodina
|
Strana 3 z 26
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|
|