Obsah fóra Die Kapitäne - CZ centrum série simulátoru Silent Hunter
RegistraceHledatFAQSeznam námořníkůNámořnické spolkyHodnostiMedaileWeb Přihlášení
Zaslat odpověď Strana 1 z 1
|Tech| Torpéda druhé světové války
Autor Zpráva

Citovat
Příspěvek |Tech| Torpéda druhé světové války 
Poznámka na úvod: Tento článek je sloučením tří článků, článku o německé torpédové výzbroji od kapitána Old_Mr_Grima a článků o torpédové výzbroji významnějších států od kapitáná Günthera Königga.

Tento článek přibližuje pouze konkrétní typy torpéd, chcete-li se dozvědět jak torpédo funguje, klikněte ZDE

Německo - Hlavní typy torpéd v r. 1944-45:


FAT (Federappart Torpedo)

hmotnost: 1760kg
délka: 7,16m
průměr: 530mm
280kg nálože v hlavici
max. rychlost: 30 uzlů / 4ř uzlů ( podle verze )
max. dostřel: 5km nebo 12,5 km, podle verze )
Primárně navrženo proti konvojům. K dipozici dvě varianty - modifikace G7a s dosahem až 12,5 km a mod. G7e na elektrický pohon s dosahem 5 km.
Dalo se nastavit tak, že po určité vzdálenosti se torpédo otočilo zpět a po 800 nebo 1600 metech vždy střídavě doleva a doprava ( dle nastavení . Výsledná dráha tedy připomínala příčky žebříku.


T3d Dackel

Hmotnost:2200kg
délka: 7,16m
průměr: 530mm
280kg nálože v hlavici
max. rychlost: 9 uzlů
max. dostřel: 50 námořních mil
Primárně navrženo proti konvojům.
Dalo se nastavit na rovný směr (16 n.m.) a pak mohlokroužit nebo kličkovat (dalších 18 n.m.)
Používáno hlavně torpédovými čluny pro útoky z velké vzdálenosti


LUT (Lagenunabhängiger Torpedo)

Hmotnost:1760kg
délka: 7,16m
průměr: 530mm
280kg nálože v hlavici
max. rychlost: 30 uzlů
max. dostřel: 5 kilometrů
Vylepšená varianta torpéda FaT s možností nastavení prakticky jakékoli dráhy
Mohlo být vystřelováno z hloubky až 50m
bylo elektricky poháněné a mělo samonaváděcí zařízení S-Anlage
nasazeno do boje v únoru 1944


T5 Zaukönig

Hmotnost:1500kg
délka: 7,16m
průměr: 530mm
247kg nálože v hlavici
max. rychlost: 21 uzlů
max. dostřel: 5 námořních mil
Známé jako "Gnat"
Elektricky poháněné, akustické torpédo, navržené proti doprovodným lodím konvojů
nebyly moc spolehlivé, jako ochranu za sebou lodě tahaly návnady, které odchylovaly torpédo až o 30°. Podle odhadů bylo vypáleno 700 těchto torpéd, ale jen 77 z nich zasáhlo cíl.
Varianty: T IV  - značně nespolehlivé, brzy vyřazeno | T XI - do boje nezasáhlo, dokázalo rozlišit zvuk lodi a návnady ( Foxeru ) podle frekvence zvuku.


G7a

Hmotnost: 1540kg
délka: 7,16m
průměr: 530mm
280kg nálože v hlavici
max. rychlost: 30 / 40 /45 uzlů
max. dostřel: Závisí na rychlosti - 12,5 km / 7,5 km / 5km ( podle pořadí výše )
základní typ torpéda, které bylo vyvinuto mezi válkami.
Pohon vnitřním 4-válcovým spalovacím motorem, palivem byla směs nafty, stlačeného vzduchu a vody (pro dosažení malého množství kouře) Jeho velkou nevýhodou bylo, že výfukové plyny zanechávaly na hladině stopu, takže bylo ve dne nepoužitelné


G7e

Hmotnost:1600kg
délka: 7,16m
průměr: 530mm
280kg nálože v hlavici
max. rychlost: 30 uzlů
max. dostřel: 3000, později 5000 nebo i 7500 metrů
Vylepšené G7a poháněné dvěma el. bateriemi, které nenechávaly stopu na hladině

USA

Mk X

Staré torpédo z první světové války s hlavicí o váze 225 kg o dosahu 3500m při rychlosti 36 uzlů. Za války se používalo jen na jejím začátku.

Mk XIV

Standardní torpédo používané ponorkami za druhé sv. války, vyvinuté roku 1931. USA je i přes problémy, které ostatní země s jejich torpédy zažily, nikdy pořádně nevyzkoušela (např. se nikdy nezkoušelo s bojovou hlavicí, jen s lehkou cvičnou, tudíž torpéda podplouvala cíl). Navíc se přísně tajná roznětka Mk VI ukázala jako téměř nefunkční ? magnetická byla příliš citlivá, takže torpédo většinou vybuchlo příliš daleko od cíle, nárazová slabě fungovala jak při dopadu z velkého úhlu, tak i při dopadu v úhlu 90°, protože spoušť většinou neudeřila na roznětku dost silně.. Při testu, kdy měla 2 torpéda zasáhnout cíl v hloubce 3 metrů, ho první zasáhlo v 7,5 a druhé v 6 metrech. Problémy s hloubkou se podařilo vyřešit až na podzim r. 1942. Stále zde ale bylo mnoho chyb, např. ponorky Tang a Tulibee se potopily poté, co jejich torpéda opsala kruh a zasáhla ponorku. Na hladinových lodích se používala velmi podobná varianta Mk 15.


Mk XV při odpálení

Rok vytvoření:             1930
Rok vstupu do služby:   1931
Hmotnost:                    1488 kg
Délka:                         6,248m
Bojová nálož:               292 kg Torpexu
Dosah/Rychlost:           4100m/46 uzlů, 8200m/31 uzlů

Mk XVI

Torpédo s velkým výkonem, poháněné turbínou na peroxid vodíku. Bylo velmi drahé a do služby se dostalo až koncem války. Varianta Mk XVII se používala na hladinových válečných lodích.

Rok vytvoření:             1944
Rok vstupu do služby: 1945
Hmotnost:                    1814 kg
Délka:                           6,248m
Bojová nálož:               428 kg Torpexu
Dosah/Rychlost:           12500m/46 uzlů

Mk XVIII

Elektrické torpédo vytvořené na základě německého typu G7e. Jako první US torpédo nezanechávalo stopu a bylo celkově jednodušší než  starší parní torpéda. Musely se ale kvůli jejich vysokému zrychlení upravit torpédomety, protože jinak se torpéda často poškodila.  V roce 1950 bylo kvůli slabým výkonům vyřazeno ze služby. Vyvíjely se typy Mk 19 a 20, jejich vývoj byl ale zrušen ve prospěch typu Mk 26 (který se ale také do služby nedostal).

Rok vytvoření:             1943
Rok vstupu do služby: 1944
Hmotnost:                    1431 kg
Délka:                           6,223m
Bojová nálož:               261 kg Torpexu
Dosah/Rychlost:           3650m/29 uzlů

Mk XXIII

Lehce vylepšené Mk XIV, na kterém se mimo jiné nedala nastavit rychlost 31 uzlů. Do služby vstoupilo r. 1943

Mk XXVII ,,Cutie?

Varianta torpéda Mk 24 Fido určená pro ponorky. Toto velmi malé torpédo ráže 483mm, poháněné elektricky, bylo původně určeno pro letadla pro boj proti ponorkám, později se objevila verze určená pro obranu před eskontními loděmi.

Rok vytvoření:             1941
Rok vstupu do služby: 1943
Hmotnost:                    327 kg
Délka:                           2,286m
Bojová nálož:               43 kg Torpexu
Dosah/Rychlost:           4570m/12 uzlů


Mk 27

Torpéda ostatních zemí

Pozn.: Kde není uvedena ráže torpéda ( v textu ) tak má dané torpédo ráži standardní, kromě Francie je to vždy 533mm

Velká Británie

Velká Británie byla jednou z mála zemí během WWII, které se podařilo vyvinout poměrně spolehlivá torpéda. Mimo několika torpéd pro hladinové lodě se zde hodně vyvíjela i letecká torpéda ráže 457mm

Mark VIII

Datum zařazení do služby: 1927
Hmotnost:                           1,566 kg
Délka:                                 6,579m
Nálož:                                 327 kg TNT, později 365 kg Torpexu
Dosah/Rychlost:                 4570m / 45,5 uzle
                                            6400m / 41 uzlů
Pohon:                                 Dieselový motor,322 HP

První torpédo s tímto pohonem ve službě. Během WWII se používala zdokonalená verze, Mk.VIII**. Bylo ( a vlastně je ) to nejpoužívanější britské torpédo druhé sv. války ( do prosince 1944 se jich vypálilo 3732 ). V Royal Navy se používalo až do roku 1983 a dnes se ještě používá v námořnictvech některých menších zemí.

Mark X

Datum zařazení do služby:     1940
Hmotnost:                             1,620 kg
Délka:                                  7,200m
Nálož:                                   300 kg TNT
Dosah/Rychlost:                    3000m / 47 uzlů
                                            5000m / 43 uzlů
                                            8000m / 36 uzlů
                                            12000m / 29 uzlů
Pohon:                                  Plyn / pára

Torpédo vyvinuté v Británii pro lodě ze zemí obsazených zeměmi Osy. Různé verze měly různou délku v závislosti na plavidle které je užívalo ( Polské DD, Britské torpédové čluny a původně brazilské DD třídy Havant a hlavně Nizozemské a Řecké ponorky)


Itálie

Itálie měla během války dosti kvalitní torpéda, protože po WWI získala Itálie město Rijeka, kde byl umístěn Whiteheadův závod na výrobu torpéd. Nikdy se jim ale (až na 1 letecké torpédo na konci války ) nepodařilo vyvinout torpédo nezanechávající viditelnou stopu. Naopak miny byly nespolehlivé a nikdy se moc nepoužívaly.

W270/533 Veloce

Datum zařazení do služby:   1939
Hmotnost:                           1,700 kg
Délka:                                7,2m
Nálož:                                 270 kg
Dosah/Rychlost:                  3000 - 4000m / 50 uzlů
                                          12000m / 30 uzlů
Pohon:                                Plyn / Pára
 
Vysokorychlostní torpédo s užší hlavicí než u běžných torpéd. Japonci byli tímto typem tak ohromeni, že ho okopírovali pro vlastní výrobu

W270/533 ?F?

Datum zařazení do služby:   1939
Hmotnost:                           1,550 kg
Délka:                                6,5m
Nálož:                                 250 kg
Dosah/Rychlost:                  3000m / 43 uzlů
                                          10000m / 28 uzlů
Pohon:                                Plyn / Pára

Další torpédo z Whiteheadova závodu v Rijece

W250/533.4 x 6.5

Datum zařazení do služby:   1939
Hmotnost:                          1,550 kg
Délka:                                7,2m
Nálož:                                270 kg
Dosah/Rychlost:                 4000m / 48 uzlů
                                         12000m / 30 uzlů
Pohon:                               Plyn / Pára

Velmi podobné torpédo bylo W250/533.4 x 6.72, které bylo o něco těžší a mělo rozdílná nastavení rychlosti / dosahu

Si270/533.4 x 7.2 ?I?

Datum zařazení do služby:  ?
Hmotnost:                          ?
Délka:                               7,2m
Nálož:                                270 kg
Dosah/Rychlost:                 4000m / 49 uzlů
                                         8000m / 38 uzlů
Pohon:                               Plyn / Pára

Torpédo vyrobené společností Silurificio Italiano.

W200/450 x 5.75

Datum zařazení do služby:   ?
Hmotnost:                           ?
Délka:                                5,75m
Nálož:                                 200 kg
Dosah/Rychlost:                  3000m / 44 uzlů
                                          8000m / 30 uzlů
Pohon:                                Plyn / Pára

Torpédo ráže 450mm vytvořené speciálně pro ponorky třídy Cagni. Používalo se zařízení které umožňovalo odpalovat toto torpédo i z torpédometů ráže 533mm.

Japonsko

Japonci měli na začátku druhé sv. války pravděpodobně nejlepší torpédovou výzbroj na světě. Jejich torpéda pro hladinové lodě (?Dlouhá Kopí?) ráže 610 mm s pohonem na tekutý kyslík měla v porovnání s torpédy ostatních zemí vyšší rychlost, dosah a hlavně byla spolehlivá. Na ponorkách se používala zmenšená verze ?Dlouhého Kopí? ráže 533mm. Dále se také vyvíjela torpéda r. 450mm pro službu na miniponorkách, které Japonci dosti často používali.

Typ 92 Mod 1 a 2

Datum zařazení do služby:    1934
Hmotnost:                           1,720 kg
Délka:                                7,15m
Nálož:                                 300 kg výbušniny ?typ 97?
Dosah/Rychlost:                  7000m / 28 uzlů
Pohon:                                Elektromotor

Toto torpédo bylo vytvořeno podle německého torpéda z první světové války. Práce začaly r. 1921 a první torpédo spatřilo světlo světa již r. 1925. Práce ale nadále pokračovaly a do sériové výroby se typ dostal až r. 1934. V té době ho ale nebylo tolik potřeba a tak se načas přestalo vyrábět. Roku 1942 se začalo opět s výrobou. Oproti typu 95 bylo sice pomalejší, ale nezanechávalo stopu a nebylo tak drahé. Typ 92 Mod 2 mělo být postaveno podle vzoru Německého G7e (10 jich bylo dodáno do Japonska), ale do výroby se nedostalo. Plánovalo se také akustické navádění, ale torpédo samo bylo příliš hlučné než aby uspělo.

Typ 95 Model 1

Datum zařazení do služby:   1938
Hmotnost:                          1,665 kg
Délka:                                9m
Nálož:                                405 kg výbušniny ?Typ 97?
Dosah/Rychlost:                  9000 m / 49 uzlů
                                         12000m / 45 uzlů
Pohon:                               Tekutý kyslík a kerosen

Zmenšené torpédo typ 93 Určené pro službu na ponorkách. Později se na ně montovaly hlavice okopírované z italských torpéd ( nahoře ), které dávaly další 2 uzle rychlosti navíc ( 51 a 47 uzlů ).

Typ 95 Model 2

Datum zařazení do služby:    1944
Hmotnost:                            1,730 kg
Délka:                                 9m
Nálož:                                  550 kg výbušniny ?Typ 97?
Dosah/Rychlost:                   5500 m / 49-51 uzlů
                                           7500m / 45-47 uzlů
Pohon:                                 Tekutý kyslík a kerosen

Vylepšená verze Modelu 1, která menší dosah a mnohem větší hlavici.

Typ 96

Datum zařazení do služby:    1942
Hmotnost:                            1,730 kg
Délka:                                 9m
Nálož:                                  550 kg výbušniny ?Typ 97?
Dosah/Rychlost:                   4500 m / 48-50 uzlů
Pohon:                                 Tekutý kyslík a kerosen

Upravený Model 1. Kvůli problémům při odpálení používalo 36% kyslík místo čistého jako u předchozího modelu. Také to umožnilo použití oleje na vnitřní části, takže torpédo tolik netrpělo korozí.

Sovětský Svaz

53-27 a 53-36

Datum zařazení do služby:  1927
Hmotnost:                          1,710 kg
Délka:                               7m
Nálož:                                265 kg
Dosah/Rychlost:                 3700m / 45 uzlů
Pohon:                               Plyn / Pára

První torpédo vytvořené v SSSR. Stavěno podle starých torpéd z let 1912 a 1917. Začalo se vyrábět v roce 1935 a kromě ponorek ho používaly i velké hladinové lodě a torpédové čluny. Dále vzniklo ?zdokonalené? torpédo 53-36, které mělo těžší hlavici a jiné nastavení rychlosti / dosahu. To ale bylo neúspěšné a po 100 kusech se jeho výroba zastavila.

45-36N

Datum zařazení do služby:   1936
Hmotnost:                           935 kg
Délka:                                5,7m
Nálož:                                200 kg
Dosah/Rychlost:                  3000m / 41 uzlů
                                         6000m / 32 uzlů
Pohon:                               Plyn / Pára

Torpédo ráže 450mm určené pro službu na palubách torpédoborců třídy Novik. Samotné torpédo bylo kopií torpéda koupeného v Italské Rijece. Po úpravě se ale mohlo odpalovat i z ponorek vyzbrojených torpédomety ráže 533mm. Později bylo modernizováno a dostalo větší hlavici.

53-38

Datum zařazení do služby:   1938
Hmotnost:                          1,615 kg
Délka:                                7,2m
Nálož:                                300 kg
Dosah/Rychlost:                  4000m / 44,5 uzle
                                         8000m / 34,5 uzle
                                         10000m / 30,5 uzle
Pohon:                               Plyn / Pára


Sovětská torpéda v muzeu v běloruském Minsku

Nejpoužívanější Sovětské torpédo Druhé sv. války stavěné podle italského vzoru. Vývoj začal roku 1936 po selhání torpéda 53-36. Později bylo vylepšeno ve smyslu větší hlavice (400 kg) a v roce 1942 dostalo magnetickou roznětku. Stále se ale na něm pracovalo a vznikla ještě verze s větší rychlostí a stejným dosahem (53-39)

ET-80

Datum zařazení do služby:   1942-3
Hmotnost:                           1,800 kg
Délka:                                7,5m
Nálož:                                 400 kg
Dosah/Rychlost:                  4000m / 29 uzlů
Pohon:                                Elektromotor

První Sovětské elektrické torpédo. Dále se na něm po válce pracovalo ( hlavně se použily části z torpéda G7e - torpédo se označovalo jako ET-46).

Francie

Standardní francouzská torpéda během WWII neměla ?obvyklou? ráži 533mm, ale 550mm. Jejich ponorky také používaly 2 typy torpédometů, často namontovaných společně, ráže 400mm a 550mm

24V a 24M Toulon

Datum zařazení do služby:   1924
Hmotnost:                          1,490 kg
Délka:                                8,28m
Nálož:                                310 kg TNT
Dosah/Rychlost:                  3000m / 45 uzlů
                                         7000m / 35 uzlů
Pohon:                               Alkohol/vzduch

Staré torpédo z dvacátých let užívané na ponorkách. Verze 24M měla vyšší dosah a větší hlavici ( 415 kg TNT )

M26V Toulon / Saint Tropez

Datum zařazení do služby:  1928
Hmotnost:                          674 kg
Délka:                                5,14m
Nálož:                                144 kg TNT
Dosah/Rychlost:                  2000m / 44 uzlů
                                          3000m / 35 uzlů
Pohon:                                Turbína na alkohol

Turbínové torpédo ráže 400mm používané i na torpédových člunech a letadlech ( 26W a 26DA ). Jeho pohonný systém patřil mezi nejlepší turbínové pohony v období mezi Sv. válkami.



Naposledy upravil Günther Königg dne 22. 04. 2009, 15:20, celkově upraveno 4 krát.
Naposledy upravil Sarroth dne 22. 01. 2008, 03:09, celkově upraveno 2 krát.

_________________


33.flotila | Pravidla fóra | Rady ohledně psaní na DF | Ponorkářův slovník | Hledat | Pravidla Ligy DK
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail

Citovat
Příspěvek Torpéda? 
Dobrý den. Asi to je tedy fáma, ale slyšel jsem že Spojenci měli už koncem 43roku a ve 44 standardně samonaváděcí torpéda používaná jak ponorkami, tak shazovaná z letadel. Údajně jedno z těchto torpéd mělo v hloubce přes 30 m zasáhnout a zničit i německou ponorku, na níž se jako jeden z důstojníků plavil syn admirála Dönitze, který takto zahynul.
Nevím však jestli šlo o typ britský, americký nebo ruský (rusové překvapivě s těmito torpédy a magnetickými minami velice čile experimentovali a výsledky tehdy uvolňovali - jako protihodnotu lend-lease- i spojencům.)


_________________
nemám
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu AOL Instant Messenger Yahoo Messenger MSN Messenger

Citovat
Příspěvek  
Je to tak, Torpédo Mk. 24 ,,Fido" byl malé zvukem naváděné torpédo proti ponorkám, shazované z letadel. Jeho ponorková varianta Mk.27 Cutie se do služby dostala koncem války.


_________________


33.flotila | Pravidla fóra | Rady ohledně psaní na DF | Ponorkářův slovník | Hledat | Pravidla Ligy DK
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail

Citovat
Příspěvek  
Fido patřilo k nejstřeženějším tajemstvím spojenců.  ..... Podle statistik bylo "Fidem" zničeno 37 ponorek a 18 dalších poškozeno. ....
technický popis ve vláknu "Zbraně používané proti U-bootům" zde na fóru,  jinak popis a použití viz mé články na World at War (viz můj profil a pravé menu)


_________________

Osobní složka
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ

Citovat
Příspěvek Je libo americkej doutníček? 
Něco o výrobě a historii amerických torpéd.

http://www.hnsa.org/doc/jolie/index.htm


_________________

Kde je podpora "Haunebu" . . . Herr Kaleun asi tam,kde je podpora SH od UBI.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail

Citovat
Příspěvek  
Zdravím chtěl bych se zeptat, jak moc bylo torpédo G7e běžné a odkdy bylo nasazeno do bojové činnosti nikde jsem se to nedozvědělo tak pokud to víte tak dejte vědět dík.


_________________
(03°35'S,052°49'E) Ztraceni jsou jen ti, kteří se odevzdali osudu. Hans-Ulrich Rudel
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Citovat
Příspěvek  
G7e existolvalo už na začátku války, ve velkém se začalo používat zhruba od norské kampaně.


_________________


33.flotila | Pravidla fóra | Rady ohledně psaní na DF | Ponorkářův slovník | Hledat | Pravidla Ligy DK
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail

Citovat
Příspěvek  
Nedávno jsem byl v Národním technickém muzeu v Praze. A co nenajdu v suterénu speciální expozici vojenství z muzeí z Lešany a Kbely docela pěkné ale to z čeho jsem měl největší radost byl to že tam bylo vystavené Torpédo z 1. Světové války takže kdo chce tak tam může zajít.


_________________
Zamiřit vystřelit a pak jen sledovat divadlo
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky

Citovat
Příspěvek  
Dávam teď dohromady článek pro palbu o vzdušném protilodním boji, potřeboval bych více info k použití a vlastnostem ruských torpéd odhazovaných z A-20 a Il-4. Má někdo info či zná solidní zdroj?



Naposledy upravil saldy dne 31. 12. 2011, 17:39, celkově upraveno 1 krát.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail

Citovat
Příspěvek  
1.  Kde v ponorke boli umiestnené rezervné torpéda?
2.  Ako sa vyberali zo "zásobnikou"?
3.  Postele v torpédovni poli sklápacie?



Naposledy upravil KUBO dne 14. 10. 2014, 16:23, celkově upraveno 1 krát.

_________________


Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Citovat
Příspěvek  
Postele byly sklapeci. Vecer sem pridam foto.





Naposledy upravil mysak_bob dne 06. 08. 2014, 17:25, celkově upraveno 1 krát.

_________________
Chlapi, čtěte to forum. Je toho tady opravdu dost a často se ptáte na to, co tu je už popsáno. Děkuji


Pravidla fóra | Rady ohledně psaní na DF | Ponorkářův slovník | Hledat | Pravidla Ligy DK
Die Kapitane transport
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky

Citovat
Příspěvek  
A torpéda boli u VII a IX pod podlahou v torpédovni ???
U II boli podľa nákresov po stranách niekde na urovni medzi spodnou a vrchnou posteľov. A nieje mi celkom jasné ako sa odtiaľ presúvali do torpédometov.  Neutral



Naposledy upravil KUBO dne 14. 10. 2014, 16:23, celkově upraveno 1 krát.

_________________


Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Citovat
Příspěvek  
kladkou se presouvali


_________________
Chlapi, čtěte to forum. Je toho tady opravdu dost a často se ptáte na to, co tu je už popsáno. Děkuji


Pravidla fóra | Rady ohledně psaní na DF | Ponorkářův slovník | Hledat | Pravidla Ligy DK
Die Kapitane transport
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky

Citovat
Příspěvek  
Rád by som si pozrel nejaké video alebo aspoň animáciu ako to vyzeralo. No nič podobné neviem nájsť.  Evil or Very Mad



Naposledy upravil KUBO dne 14. 10. 2014, 16:23, celkově upraveno 1 krát.

_________________


Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Citovat
Příspěvek  
Ty jóóó! To je z Laboe 2009!! Myšáku na té první to jsem já!!  Laughing  To už ani není pravda   Confused ,,,,ale bylo to tenkrát naprosto suprovní,,, no nic je to OT když tak to smázni  Rolling Eyes



Naposledy upravil ŠVÉD LOCKERSSON dne 06. 08. 2014, 20:03, celkově upraveno 1 krát.

_________________



Deep "n" Down
Veslař se může třeba udřít - je-li kormidelníkem blb, loď stejně popluje špatným směrem....jako naše vláda...a EU..to stále platí
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:
Zaslat odpověď Strana 1 z 1
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.