Je léto 1918 ,letiště Assevillers,den začíná být slunečný skoro bez mráčku a je takové dusno jak kdyby mělo něco přijít .Vzápětí jsme svoláni k veliteli letky ,po cestě vidíme jak nám mechanici osazují nezvyklé 50kg bomby,"Sakra zase ví všechno dřív než my" . Velitel to vybalí bez otálení ,rozvědka zjistila zvýšenou nepřátelskou aktivitu . V našem úseku fronty se chystá průlom,hlavní velení už má přesný plán k odvrácení útoku a jeden z důležitých úkolů má naše letka "Kapitánů" . "Kapitáni" není náhodné pojmenování, protože začátek války jsme strávili u námořnictva ,resp.u ponorek. Na žádosti ,většinou ze zdravotních důvodů, o přeložení bylo vyhověno a z Kapitánů jsou teď povětšinou průzkumáci,bombři a část se dostala i ke stíhačům.
Takže naše skupina DK dostala za úkol v první vlně zničit lehkými bombardéry tři zásobovací kolony na přibližně známých místech.
Na tuto akci jsem já Thomsen dostal pověření k velení naší záškodnické skupiny, druhé DFW pilotuje Ruprechtus(1). Nasedáme do připravených letounů DFW a nervózně mačkáme řídící páku. Motory nahozeny, "Františci" si kontrolují kulomety a čekáme na odlet Fokkerů(2). Po odletu krycí letky stíhačů s Fokkery DVII vzlétáme (3) na místo setkání u Royen (4) s druhou částí letky DK ,kde na nás bude čekat dvojice Halberstadtů s piloty Yossarianem a Messerem a dvojice doprovodných Albatrosů DVa s piloty Marcusem a Marvem.
1.2.3.4.
Setkání proběhlo na výtečnou (1) a po jednom průletu nad Roye (2) se vydáváme přes frontu vstříct osudu,bedlivě stráženi Marcusem (3) a Marvem (4). Stejně doufáme ,že ostatním letkám stíhačů se podaří vyčistit prostor za frontou a odvézt pozornost. V tuto chvíli nám to připadá důležitější než náš úkol.
1.2.3.4.
Až na pozdravné flaky od Archieho se přes frontu nic nestalo (1).Inkriminovaná cesta byla nalezena a skupina se vydala v jejím dohledu na cestu do nepřítelova týla. Thomsen a Ruprectus v pozadí stráženi Marcusem a Marvem (2) a na dohled (3) od DFW letící Halby Yossariana a Messera (4). Paráda stíhací letky zaměstnali nepřítele ,zatím jim patří náš neskonalý dík .
1.2.3.4.
Kolona objevena,to je dobrá zpráva,horší je ,že kolona míří od fronty, tudíž už vyložila náklad a jede pro další,nu což aspoň něco. Velitelé DFW a Halberstadtu se posunky domluvili kdo má přednost a Thomsen jde s DFW jako první na útok následovaný Ruprechtusem (1) .Řidiči v koloně vůbec nemají zdání co se za nimi chystá (2). Útok tří 50kilovek nemá slitování (3), z kolony zbyly dva nákladní automobily (4) . Pilot Ruprectus má nelehký úkol v dýmu rozeznat jestli vůbec něco zůstalo. Dva cíle spatřeny na poslední chvíli (5) a odhoz dvou padesátek má poloviční účinek (6). Jedno auto minuto (7). Halby udělají jeden okruh a vyčkávají,není dobré se tu dlouho ochomítat,ale Albatrosy už se připravují útočit na poslední vozidlo, DFW zatím na minimální rychlost pokračují v letu na svojí druhou kolonu a čekají na úspěch stíhačů v Albech zda se jim podaří zničit poslední vozidlo. Úkolu se ujímá Marv a po první zastřelovací dávce (8.) vozidlo ničí. První kolona zničena. Je na čase rozdělit skupiny.
1.2.3.4.
5.6.7.8.
Františci obou skupin si předají poslední posunkové zprávy a zasalutují si ,možná se už nepotkáme. Halberstadty s doprovodnými Albatrosy odlétají k severní koloně od Moreuil, která je nedaleko fronty,asi tam bude pěkně husto. My s DFW pokračujeme po vytyčené trase stále na západ pod Amiens (1). Zatím se daří udržet směr i když je to pro nás neznámé uzemí ,ale předem zakreslené orientační body nám pomáhají. Dostáváme se k bodu obratu a měníme kurz, ještě tak 20 kilometrů a začneme hledat druhou kolonu. Prolétáme okolo tří letišť, letíme co nejníž pomalu škrtáme koly o vrcholky stromů (2), aby nás nikdo neviděl. Povedlo se ,nikdo nás nezahlédl,asi hlavní síly soustředili blíž k frontě. Ještě jedno údolí a jsme u Breteuil ,začínáme vyhlížet kolonu. Po několika kilometrech máme štěstí, kolona přijíždí k městečku Esquennoy. Tak tuhle si vychutnáme ,je plná munice (3). Máváním křídel upozorňuji Ruprechtuse. "František" ukazuje, že vyměníme pořadí náletu. Ruprechtusovi totiž zbyla jedna 50kilovka tak ať ji vysype první i s 12,5kilovkama (4).
1.2.3.4.
Ruprechtus se snáší nad kolonu (1) a už to sype v sekundových odstupech (2). Já jsem si dal po minulé zkušenosti trochu většího fóra a sypu to už do přehledného prostoru (3), přece jenom první vůz proklouzl,ale to už se obrátil Ruprechtus k druhému útoku a zasypal ho zbylými bombami (4). Druhá kolona zničena a teď DOMŮ.
1.2.3.4.
Neriskujeme žádné novoty a jak tam, tak zpátky. Po další hodině je fronta konečně na dohled (1),v duchu se modlíme a děkujem stíhacím pilotům jak perfektně odvedli svou práci a vyčistili prostor a že už zbývá jen kousek. Jenže . . . nikdy nevybaluj moc brzy . . . přes křídlo jsme přehlídli pozorovací balon,ale on nás ne (2). Flaky na nás začali útočit a tak rychle měníme směr (3) a nabíráme výšku ,konečně klid a přes Beuvraignes máme domov na dohled (4) .
1.2.3.4.
Ozvala se nevelká rána jak když praskne lanko,řízení přestalo reagovat, při ohlédnutí se vyškovka jen tak třepotá,letoun se překlápí a po křídle klouže dolu ,nabírá rychlost ,je to neodvratné, "BOŽE PROČ TAKHLE . . . . "
Z pohledu Ruprechtuse to nejdřív vypadalo že velicí zahlédl letadlo a mizí dolu (1) , ale pak si všiml ,že letadlo je neovladatelné "Co se to děje, přitáhni to !! Zvedni TO !!!" (2). Smutný hrob v zemi nikoho (3). Thomsen ist tot.
1.2.3.
Ruprechtuse z latergie vytrhne až pokašlávající motor "To snad ne!!! Sem snad na řadě?!?", pak si uvědomí že už je na cestě pekelně dlouho a koukne na palivoměr. Je na nule. Naštestí je už těsně za frontou a polní letiště u Champiens ho rádo uvítá (1).I když to není domovské letiště honem tam (2). A teď oznámit splnění úkolu se smutnou zprávou (3).
1.2.3.
Letka Die Kapitäne v první vlně splnila zadaný úkol a zničila tři kolony . Všichni , jmenovitě Ruprechtus, Yossarian, Messer, Marcus a Marv se vrátili domu a za splněný úkol dostali pochvalu před nastoupenou jednotkou ,smrt Thomsena byla bohužel první z mnoha následujících, které tuto letku zasáhli.
Druhý velící naší letky herr Grim se v první vlně zůčastnil jako záloha "průzkumného letounu", ale nebyl využit . V druhé vlně na něj padla nelehká úloha velet útoku na silně bráněné nádraží ,bohužel všichni zúčastnění piloti druhé vlny zahynuli.
MEMENTO MORI
A teď smutný výčet ztrát v naší letce:
DK_Thomsen - KIA (letadlo se z neznámých důvodu zřítilo nad frontou při návratu z prvním letu)
DK_Marcus - KIA (zřítil se po technické závadě letounu nad hlubokými hvozdy bez možnosti přistání)
DK_Grim - KIA (sestřelen zákeřným nepřítelem v obávaném Camelu)
DK_Ruprechtus - KIA (první nouzové přistání přežil,sestřelen při svém druhém vzletu ,zatím není známo jestli nespadl po střetu s nepřátelským letounem)
DK_Marv - KIA (zemřel hrdinou smrtí při obraně bombardérů)
DK_Yossarin - KIA (zemřel po druhém vzletu vinou Archieho při náletu na nádraží)
DK_Messer - KIA (zemřel po druhém vzletu přesným zásahem Archieho těsně před odhozem bomb na nádraží)
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Děkuji všem zúčastněným pilotům Speciálky za prima strávený večer a Baronovi za skvělé plánování Germánského útoku. V neposlední řadě patří velké dík Bierglassovi za uskutečnění této Speciálky.
Jo a Kapitáni, bylo mi ctí s vámi letět !!!
Naposledy upravil Thomsen dne 09. 10. 2012, 10:13, celkově upraveno 4 krát.
_________________
Kde je podpora "Haunebu" . . . Herr Kaleun asi tam,kde je podpora SH od UBI.