Obsah fóra Die Kapitäne - CZ centrum série simulátoru Silent Hunter
RegistraceHledatFAQSeznam námořníkůNámořnické spolkyHodnostiMedaileWeb Přihlášení
Zaslat odpověď Strana 1 z 1
Terence Bulloch
Autor Zpráva

Citovat
Příspěvek Terence Bulloch 
S/L Terence Malcolm Bulloch, DSO & bar, DFC & bar
(*1916)




Jeden z nejlepších a nejzkušenějších pilotů britského Coastal Command se narodil v roce 1916 v místě zvaném Lisburn, v severoirském Ulsteru.
Do Raf se přihlásil v roce 1937 a prodělal klasický pilotní výcvik bombardovacího letce. Po jeho absolvování byl zařazen k Pobřežnímu letectvu RAF - Coastal Command. Nejdříve létal s letouny Hudson, se kterými podnikl i několik náletů proti holandským přístavům, obsazených Němci.

V srpnu 1941 byl převelen k No. 120 Squadron RAF, oeprující v rámci Coastal Command ze základny Nutt´s Corner. Peruť měla v té době čtyřmotorové dálkové bombardéry B24 Liberator. Na první ponorku narazil T. Bulloch v říjnu 1941. Během budoucího roku však úspěšný nebyl. Až po roce, v říjnu 1942 se mu podařilo objevit vynořenou ponorku a po provedeném útoku hlubinými pumami, ji potopil. Jednalo se o U-597, za kterou získal 12. října 1942 bar k Záslužnému leteckému kříži/Distinguished Flying Cross. Další ponorku objevil o necelý měsíc později. Potopila se ovšem dříve než mohl zaútočit. Pak ale objevil vynořenou U-132 a po vyhodnocení útoku na velitelství pobřežního letectva, mu byla přiznána jako potopená. 8. prosince 1942, během pouhých 5 hodin, objevila posádka S/L T. Bullocha celkem 8 ponorek a na 7 z nich podnikla útoky jak bombami, tak i střelbou palubních zbraní.


Útok na U-597

Během svého působení u 120. perutě RAF objevil Squadron Leader T. M. Bulloch celkem 23 ponorek a na 16 z nich zaútočil. I za toto byl 11. prosince 1942 vyznamenán Řádem za vynikající službu/Distinguished Service Order a počátkem roku 1943 k němu získal i bar (bar = druhé udělení vyznamenání).

Později sloužil ještě u 244. perutě RAF. Peruť byla v té době vyzbrojena Welingtony Mk. VIII. V řadách 244. perutě potopil T. Bulloch dne 8. července 1943  u mysu Finistere, ponorku U-514.  Během služby u Coastal Command bylo S/L T. M. Bullochovi, DSO & bar, DFC & bar přiznáno zničení 4 ponorek - U-597, U-132, U-254 a U-514.  Další dvě německé ponorky - U-89 a U-653 mu byly přiznány jako poškozené. V průběhu války mu bylo nabídnuto i velení perutě Coastal Command a s tím spojená hodnost Wing Commander. T. Bulloch tot však odmítl, neboť by se nemohl plně věnovat boji, jak se zmínil. Během 2. sv. války vykonal celkem 350 operačních letů, čítajících 2058 hodin ve vzduchu.



Kariéra T. M. Bullocha:

16.11.1937 - Pilot Officer
? Flying Officer
3.9.1940 - Flight Officer
1.12.1941 - Squadron Leader

Vyznamenání:

22.11.1940 - DFC
1.1.141 - Pochvalná citace/Mentioned in Despatches
27.10.1942 - bar k DFC
11.12.1942 - DSO
12.1.1943 - bar k DSO




Zdroje:
http://www.ulsteraviationsociety.org/#/coastal-command-ni-ww2/4537284196
http://www.aviationcollectables.co.uk/pub/photographs/spcc.php
http://www.ww2awards.com/person/45198
http://thetartanterror15.blogspot.com/2008/06/sldr-terence-bulloch-dso-dfc.html
http://www.rafweb.org/Sqn241-245.htm



Naposledy upravil Holt von Holtburg dne 14. 03. 2012, 17:14, celkově upraveno 2 krát.

_________________




"Ať už je tahle válka krátká nebo dlouhá," řekl Morell opět po chvilce zadumání, "bude se nám zdát nekonečná."- KRUTÉ MOŘE, N. Monsarrat
"Jen blázni vyplouvají do Atlantiku... A ještě větší do Středomoří!"
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ

Citovat
Příspěvek  
No já nevím Bobo a Holte. Nemyslím to vůbec špatně Holte, ale tohle přepisování opravdu nesnáším, a to i např. v profesní publikační praxi. Jednou někdo něco napíše, druhý to převezme a hurá - už se to přepisuje. Z blbostí či mýtů se stává najednou pravda. Uvědom si, že řada článků, která vznikla, je už hrozně stará. Podle mě (just my 5 cents) je každý článek v odborné oblasti přínosný jen tehdy, když přináší nějaké málo známé a nové informace a ne opsané staré omyly (způsobené překladem), doplněné příp. omyly vlastními. Jak jsi vítězoslavně řekl v jednom článku - a teď je tu všech deset es ponorkové zbraně. Možná je to Tvůj přístup, ale já preferuji v životě kvalitu nad kvantitou (ideální je obé v jednom, to je jasný Very Happy , ale...), nebo - aby to neznělo tak snobsky a arogantně, což rozhodně nechci - obsah nad formou a množstvím. Nechci Tě rozhodně od psaní odradit, nopak, je dobře, že tu tové informace jsou, nevadí mi ani to, že jsou stručné, abys mě dobře pochopil, ale že je přepisuješ bez pečlivého studia daného tématu. Když napíšeš krátký medailonek o ponorkáři, zkus místo toho, že sem "naflákáš" 5 takových příspěvků, udělat jeden a najít si k tomu, co používáš za zdroj, i něco víc. Zdůrazňuju taky, že - jak mně správně jednou oprávněně vytknul Sarroth - tohle je fórum o simulátorech ponorek, takže není nutné, aby tu byly vědecké studie, když to schválně přeženu, ale vzít informace a případně je jen přeložit a nedoplnit je o nic nového, zejména o odstranění mýtů a omylů, je dle mého názoru "divné".
Sám si třeba říkám, že kolikrát postačí základní informace, kdo má o něco hlubší zájem, nechť si dohledává další pdorobnosti sám. Ale i ty základní informace nemůžou být neustále jen přepsáním omylů a chyb.

V těch Tvých příspěvcích je řada chyb (zajímám se o ponorky, tak mě bouchly do očí samozřejmě hlavně ty). Problém je, že v tom kvantu nebude už asi nikdo mít moc sílu to opravovat. "Solíš" to jako Baťa cvičky, to ano, ale... Proto něco, co je kvalitní, vzniká docela dlouho. Vezmi si poslední příspěvek-Bullocha. Začínám číst a hned první věty prvého odstavce:
"Do Raf se přihlásil v roce 1937"

Pokud bys jen neopisoval a mrkl do análů RAF nebo alespoň do knihy o Ch. Bowyera: Men of Costal Command nebo aspoň do článku Pavla Türka v REVI 78, zjistil, bys, že do RAF se přihlásil na základě písemné přihlášky podané roku 1936. V roce 1937 byl přijat do RAF, 6. 2. již přiděln k výcviku k 6. TFS a tohoto roku jej 4. září ukončil.

Hned následující věty nejsou také správné.

"prodělal klasický pilotní výcvik bombardovacího letce. Po jeho absolvování byl zařazen k Pobřežnímu letectvu RAF - Coastal Command. Nejdříve létal s letouny Hudson..."

Ihned po sbsolvování výcviku byl dle análů RAF a CC byl ještě ke dni ukončení výcviku (4. září 1937) přidělen k 220. peruti, která létala hlídkové námořní lety s letouny Avro Anson. S Hudsony se setkal až u 206. perutě v květnu 1940 (tj. od 4 roky později, než uvádíš).

Na té 120. peruti je nejzajímavější (a to si vypustil, asi je to překladem), že vůbec jako první dostala do bojové služby zabijáky ponorek- Liberatory. Mimochodem, prvním Libim byl Liberator I čísla AM 928 s kódem u perutě OH A a právě s ním vykonal i první operační let Bulloch, který byl současně druhý operačním letem celé perutě.

A to je jen první malý odstavec. Ostatně jde o detaily jeho letecké kariéry, tak i mě to nechává chladným. Letadla mám rád jako ponorkář, tj. jako osinu v ... Very Happy  Co je však opravdu "divné" je přepisování tisíckrát zopakového omylu týkajícího se ponorek, a o ty nám přece tady jde Wink Chápu, že shánět literaturu a zdroje a kriticky na něco nahlížet, není snadné, trvá to, stojí to energii, čas a i peníze, ale k čemu je pak zopakování omylu? "Pak ale objevil vynořenou U-132..." U-132 Bulloch neobjevil, nepotopil, on dokonce toho dne nepotopil žádnou ponorku! Vůbec to neznamená snižování jeho odvahy a kvality tohoto borce. Zaútočil však na - a vážně poškodil - U-89. Zajímavé je, že měl asi na ni čich, neboť ji poškodil ve své kariéře již po 2x. Stejně tak nárok přiznaný velitelstvím CC ohledně U-254 je mylný. Potopil U-611. U-254 se srazila s U-221.... Mrkni do palub. deníků a zpráv BdU, dnes jsou již i na internetu volně dostupné. Zjistíš i místa, kde dolo ke ztrátám jednotlivých ponorek a to Tě pak bouchne do očí, když se nějaká ponorka vůbec nenacházela na udaném místě. Kdybys to jen bezhlavě neopsal, nemohl bys to napsat.

Vím, že dnes je klasická doba, kdy obsah čehokoli drtí množství a forma, ale je otázkou, jestli to je dobře... Je fajn Holte, že přinášíš historii na fórum, mám ji taky moc rád. Ale já osobně (můj vlastní názor!) bych si přečetl místo deseti málo kvalitních jeden dobrý.

Sledoval jsem ty příspěvky delší dobu a rozhodně nechci, aby sis z toho odnesl, že se urazíš a nic nebudeš psát. To by mi bylo líto a není to ani cílem téhle noticky. Je moc dobře, že fórum takhle "živíš". Jen zkus nad tím, co píšeš, víc přemýšlet.

Těším se na další kapitáne! pirát



Naposledy upravil Sepp von Ch. dne 14. 03. 2012, 16:58, celkově upraveno 3 krát.

_________________
U-552
Rudý ďábel-lovec tankerů!

"Každý ponorkář zcela jistě v srdci cítil záři širého moře a úkolu, jenž mu byl svěřen, cítil se bohatý jako král a s nikým by své místo nevyměnil."

"Heslo U-Bootwaffe: Jsme solidní firma."

Velkoadmirál Karl Dönitz
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Citovat
Příspěvek  
Pravopisná hrubka opravena  Embarassed

Seppe.. máš naprostou pravdu, rozumím a respektuji. Informace, které jsem zde doposud napsal, jsou myšleny opravdu jako informace a ne články. I proto jsou uváděny zdroje, které mi už jednou Bobo Wolf připomněl  Embarassed. Baví mě to a pokud si myslím, že má smysl sem nějakou informaci dát, pak to sem dám. Uvedu zdroje a pokud má někdo lepší informace než já, budu jen rád, pokud se tady objeví, za což ti děkuji. SH3 je pořád jen hra, stejně jako IL2 Sturmovik.. i když se obě krásně prožívají. Nikdy mě nebavilo pitvat se v technických záležitostech, nebudu tady řešit, jestli je na asdicu slyšet prdnutí v ponorce nebo jestli se dá proplavat torpédometem, když držíš bodovou dietu Very Happy. Mám rád historii a především historii leteckou /o ponorky se zajímám cca 1/2 roku Embarassed  a tak je pro mě většina info nová./ Zároveň respektuji právo a povinnost Adminů nebo moderátorů fora, příspěvky komentovat, upravovat nebo dokonce mazat, stejně jako "potrestat" přispěvatele nerespektujícího pravidla. Pokud se tak stalo, sem s tím  Smile
O T. Bullochovi jsem hledal informace včera celý večer. Vzhledem k tomu, že na 3 stranách Googlu /moje chyba, že jsem jich neprošel všech 20..50..100/ jsem našel pouze  informace, které jsem sem dal, je článek poměrně strohý. I tak jsem se snažil podat ucelený přehled, který jak jsem viděl, jsi výborně doplnil. Vynechal jsem Ansony, protože jsem si nebyl jistý, kdy s nimi létal.. Vynechal jsem i informaci, že 120. peruť RAF získala Liberatory po přímé intervenci W. Churchilla, protože i toto mi přišlo zbytečné a nepodložené.
Máš recht, že pro ponorkáře je letecký průzkum osinou v řiti... ale patří to neodmyslitelně k ponorkové válce. Navíc je zde málo článků o těch, kteří proti ponorkám bojovali na straně protivníka Kriegsmarine a kteří také patří k osobnostem spjatých s historií ponorek.. Ne se simulátorem SH3, 4, 5.
Co se týká ponorkových es německé Kriegsmarine, vycházel jsem z toho, že ne všichni jsou skvělí angličtináři nebo němčináři a bylo by dobré navázat na předchozí články o 3 nejúspěšnějších kapitánech U-Bootwaffe. Takhle si každý přečte o 10 nejúspěšnějších na jednom místě a to jsem chtěl. Nebylo záměrem psát seminární práci  Very Happy .

Děkuji za kritiku a především doplnění. Pokud máš článek p. Turka z REVI 78, byl bych rád, pokud bych si jej mohl přečíst.

Ponorkové zbrani NÁÁZDAR!!

ZDAR! ZDAR! ZDAR!



Naposledy upravil Holt von Holtburg dne 14. 03. 2012, 18:16, celkově upraveno 1 krát.

_________________




"Ať už je tahle válka krátká nebo dlouhá," řekl Morell opět po chvilce zadumání, "bude se nám zdát nekonečná."- KRUTÉ MOŘE, N. Monsarrat
"Jen blázni vyplouvají do Atlantiku... A ještě větší do Středomoří!"
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ

Citovat
Příspěvek  
Holt von Holtburg napsal:


 nebo jestli se dá proplavat torpédometem, když držíš bodovou dietu Very Happy.


Osobně jsem u toho nebyl, ale podle fotek prý ano, ale to se musíš zeptat jedné jihočeské šarže. A myslím, že to šlo i bez diety Very Happy

Fajn den Wink


_________________
U-552
Rudý ďábel-lovec tankerů!

"Každý ponorkář zcela jistě v srdci cítil záři širého moře a úkolu, jenž mu byl svěřen, cítil se bohatý jako král a s nikým by své místo nevyměnil."

"Heslo U-Bootwaffe: Jsme solidní firma."

Velkoadmirál Karl Dönitz
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Citovat
Příspěvek  
OK, Seppe. Ten článek z REVI 78 bys náhodou někde neměl? Rolling Eyes . Že jsem tak smělý...

BTW: Jinak kritiku samozřejmě beru Cool


_________________




"Ať už je tahle válka krátká nebo dlouhá," řekl Morell opět po chvilce zadumání, "bude se nám zdát nekonečná."- KRUTÉ MOŘE, N. Monsarrat
"Jen blázni vyplouvají do Atlantiku... A ještě větší do Středomoří!"
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ

Citovat
Příspěvek  
Tohe číslo to je:

http://www.revi.cz/cz/revi/78.html

Náhled stran: http://www.revi.cz/images/covers/78/revi_78_26_27.jpg

Více SZ, ale až příští týden (tento je málo času).


_________________
U-552
Rudý ďábel-lovec tankerů!

"Každý ponorkář zcela jistě v srdci cítil záři širého moře a úkolu, jenž mu byl svěřen, cítil se bohatý jako král a s nikým by své místo nevyměnil."

"Heslo U-Bootwaffe: Jsme solidní firma."

Velkoadmirál Karl Dönitz
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Citovat
Příspěvek  
Při surfování netem, jsem narazil na obrázek této pohlednice. Poznáte, kdo všechno se zde podepsal?? Wink






Naposledy upravil Holt von Holtburg dne 13. 04. 2012, 17:09, celkově upraveno 1 krát.

_________________




"Ať už je tahle válka krátká nebo dlouhá," řekl Morell opět po chvilce zadumání, "bude se nám zdát nekonečná."- KRUTÉ MOŘE, N. Monsarrat
"Jen blázni vyplouvají do Atlantiku... A ještě větší do Středomoří!"
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ

Citovat
Příspěvek  
E.Topp, O. Kretschmer, R. Suhren ....Dönitz    Smile


_________________



Deep "n" Down
Veslař se může třeba udřít - je-li kormidelníkem blb, loď stejně popluje špatným směrem....jako naše vláda...a EU..to stále platí
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:
Zaslat odpověď Strana 1 z 1
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.