Obsah fóra Die Kapitäne - CZ centrum série simulátoru Silent Hunter
RegistraceHledatFAQSeznam námořníkůNámořnické spolkyHodnostiMedaileWeb Přihlášení
Zaslat odpověď Strana 1 z 1
Ponorková povídka
Autor Zpráva

Citovat
Příspěvek Ponorková povídka 
Právě jsem dopsal povídku pro trochu jiný server, zamyslel se a myslím, že když už je o ponorkách, tak bych ji sem mohl umístit. Víceméně parafráze na jeden (opravdu neznámý Smile ) film. Endžoj.

Doprovodná hudba: http://www.youtube.com/watch?v=IjukZ-7TA4E
Originální znění (to jako s obrázkama a tak...): http://www.gamepark.cz/hon_na_ponorku_372039.htm

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opatrně s tím jeřábem!
Vojíne, sežeňte někde klíny pod kola. Takhle se nám při první vlně ty letadla složí do krychle!?
Uhněte, já jsem doktor. Nechte mě projít!


Celý Gdaňsk jakoby žil novým životem. Psal se rok 1942 a na vodu se spouštělo padesáté plavidlo československé flotily. Toto ale nebylo spouštění těžkého křižníku Bratr Žižka, letadlové lodi LL Radecký nebo jakéhokoli jiného běžného plavidla, kterým Praha disponovala. Ke křtu se připravoval nový vynález, převratný zázrak, královna moří. Letadlová ponorka Rudý Masaryk. Osm předních torpédometů, dva zadní, dvě věže s dvojčaty 20mm a čtyři multifunkční Avie B-335 vybavené atomovými zbraněmi. Nejmocnější arzenál, jaký kdy byl na loď umístěn. Navíc plulo toto monstrum skryto pod vlnami. Výhoda, kterou nemohlo nic předčít.
    Prezident Beneš si mnul ruce. Spolupráce s Moskvou přinášela ovoce. Za cenu několika hlav bývalých prvorepublikových generálů získal víc než by se komukoli zdálo. Polsko, Rakousko a trvalé přátelství největší supervelmoci, kterou tento svět kdy poznal. Masaryk by nesouhlasil. Ale co? Je po něm pojmenována nejmodernější loď na světě. Když si Beneš vzpomněl na všechno to papírování a hádky se sověty, kteří chtěli pojmenovat loď Generalissimus Josif Visarionovič Stalin, musel se pousmát. Nakonec musel přijmout pouze slůvko ?rudý?. T. G. Masaryk by mu byl vděčný.

Sálem se rozléhala československá hymna, když se otevřely dvoukřídlé dveře. Do honosné místnosti plné vysokých šarží vešel starší muž. Admirála Čermáka znal každý. Hrdina bitvy u Kielu, kde v roce 1939 potopil na torpédoborci Jánošík německý Prinz Eugen. O týden později to byl Scharnhorst. Dva dny nato šla ke dnu i Gnissenau. Za tento úspěch byl vyznamenán a poslán na novou loď. Bitevní loď Primátor Ditrich II se stala postrachem moří. Renown, Rodney, Bismarck, Tirpitz, Lexington, Alaska i Andrea Doria doplatily na um tohoto mořského vlka a děla jeho lodi. Největší český mořeplavec od dob Kryštofa Haranta z Polžic a Bezdružic. Nepochybně.
    Muž s plnovousem přešel po červeném (rudém?) koberci, potřásl si rukou se zástupci Škodovky, ČKD, Zbrojovky Brno, Iljušinovy a Aviácké konstrukční kanceláře a generály Sovětského svazu a ČSR. Potom přistoupil před nejvyššího. Potřásl pravicí Edvardu Benešovi a počkal až se prezident přestane opájet dramatičností okamžiku.

Pane Admirále, celé Československo, jakož i republiky Sovětského svazu jsou vám nesmírně zavázány. Prokázal jste, že jste opravdový nástupce bratra Jana Žižky. Dostalo se vám té cti, být kapitánem Rudého Masaryka. Mimo to vás také jmenuji vrchním velitelem československých námořních sil a námořnictva SSSR. Gratuluji!

Čermákem i přes jeho věk cloumalo nadšení. Rudý Masaryk byl vrcholem. Práce na něm započaly před dvěmi roky a od začátku bylo jasné, že bude Mount Everestem pro každého námořního důstojníka. Dnes je jeho šťastný den.
    Za dva dny poprvé uviděl hotového Masaryka. Tyčil se majestátně v suchém doku jako pomník moci. Největší známka síly národa, kterého nezlomila Rakouská monarchie ani zrada západních spojenců. Teď jim ukážeme. O tři dny později rozbalil osudnou obálku. Rozkaz k vyplutí.

Námořníci, leží před námi velký úkol. Jsme první linií mezi nepřítelem a Prahou. V našem svatém boji musíme spoléhat jeden na druhého. Beze mě jste nic... Bez vás jsem nic! Pokud uspějeme, a my uspějeme, nebudeme již nikdy muset pozorovat nebe s obavami. V boji za světový mír jsme prvními bojovníky. Až se vás za padesát let budou vnučky ptát, co jste dělali, když jste byli mladí, můžete hrdě říci: Sloužil jsem na Rudém Masaryku.

Láhev šampaňského třeskla o ocel a šumivý nápoj stékal po nýtech dolů.

Kapitánův deník, světové datum: 8.11.1942. Míříme ke skagerakské úžině, naší první zkoušce. Pokud proplujeme bez povšimnutí, zbývá jen La Manchský kanál. Na otevřeném Atlantiku máme vyhráno. Cesta do testovacího čtverce bude volná.

Potopit na periskopovou hloubku. Příď dolů 10, záď nahoru 5
Masaryk tiše vklouzl pod vlny. Hladinu čeřila už jen malá hlavice periskopu. Čermák popocházel po centrále. Zatím jde všechno podle plánu. Za dvanáct dní jsou na místě. Pokud Masaryku nezkříží cestu nějaké imperialistické plavidlo.

Admirále, přišla zpráva z Prahy. Třikrát kódovaná. Tak zabezpečenou zprávu VNS ještě nikdy neposlalo, oznámil první radista Čermákovi. Ten  převzal papír, odešel do své kajuty, tam se zamkl a rozpečetil obálky s šiframi. Nářečí Hané, psané pozpátku a pouze každé druhé písmeno. Zabezpečení zprávy bylo alarmující. Co může být tak důležité? Vstupuje snad Čína do války? Deset minut luštění a konečně porozuměl.

Jménem nejvyššího velitele ozbrojených sil ČSR, prezidenta republiky, uvádí se tímto v platnost rozkaz 66. Povoluje se nasazení jaderných zbraní. Hlavní cíl: Nový York. Sekundární cíle: Boston, Washington, Miami.

Tak tedy přece jenom bojový úkol. Použití atomu se mu zdálo nečestné, při útoku na Nový York zemřou statisíce lidí bez možnosti obrany nebo útěku. Uvažoval, jak by se asi cítil, kdyby se soupeř rozhodl použít jaderné zbraně proti Brnu, městu kde žila jeho rodina. A on má tu moc to zastavit. Ale za jakou cenu? Celá pracně budovaná kariéra a pověst půjdou k šípku. Osm let u CK flotily, dvacet čtyři let u námořnictva ČSR. Zvítězit a být zvířetem nebo dezertovat a být zbabělcem, který udělal správnou věc. Z úvahy ho vyrušil hlas hydrofonisty.
    
Lodní šrouby dvacet stupňů od přídě. Přibližují se!
Potopit na 40 metrů! Motory na tichý chod! Kormidlo vpravo 35 stupňů!


Čermák neočekával, že uprostřed noci narazí na jakékoliv plavidlo na moři. Přestože všechny čtyři motory Masaryka zabraly, obří kolos se nepodařilo dostat do potřebné hloubky včas. Rozkazy zanikly v lomozu, který znají jen námořníci na potápějící se lodi. Tření oceli o ocel. Rudý Masaryk v rychlosti 16 uzlů vrazil do neznámé lodi. Dovnitř začala z věže pronkat voda.

Kapitánův deník, světové datum: 11.11.1942. Míříme plnou parou z kanálu La Manche. Zaznamenáno první setkání s nepřítelem. Škody: poškození elektrických obvodů, prohnutí malého kousku trupu na pravoboku, kompletní zničení antén. Jsme odříznuti od zbytku světa. Loď neopustí žádná zpráva, příjem funguje. Pokračujeme v našem svatém poslání.

Ale Praha si začínala dělat starosti. Výkvět její válečné moci se již plných pět dní neohlásil. Proč by to Masaryk dělal? Závada na vysílacím zařízení? Ta byla nepravděpodobná, Rudý Masaryk byl vybaven pěti na sobě nezávislými anténami, které dodali Sověti. Zapomnětlivost? Těžko, Admirál Čermák nezapomínal. Že by dezerce? Že by přece jenom dezertoval? Najednou to začalo dávat smysl. Muž s osmiletou zkušenosti u císaře, muž který prodělal školení v Londýně, Paříži i Novém Yorku mohl být nakažen západem. A když přišlo na úder, který by západ porazil, zaváhal. Dezertoval i s nejmodernější lodí, jakou kdy hladiny oceánů měly. Dezertoval. I s plavidlem vybaveným novými jadernými zbraněmi. Zbývala jediná možnost. Zničit plavidlo dříve, než se dostane k americkým břehům. Téměř okamžitě obdržely ambasády všech znepřátelených zemí depeše vysvětlující situaci. Obří československá a sovětská flotila se dala do pohybu. Toho si nešlo nevšimnout.

Před dvěmi lety prodělal admirál Čermák psychický šok, kdy při bombardování Liberce zahynula jeho žena. Naštěstí jej to nepoznamenalo a dál vykonával svědomitou práci admirála čsl. námořnictva. Před čtrnácti dny mu ale při automobilové nehodě zemřel také jeho jediný syn a to se na duševním zdraví starého člověka podepsalo. Z celého neštěstí vinil pouze Američany, přestože to bylo absurdní, a na svoji vlastní odpovědnost nechal připravit k vyplutí jednu z mnoha československých ponorek. Také nechal naložit biologické zbraně, kterými se chce Američanům pomstít. Má v plánu nechat celou ponorku po strop naloženou výbušninami a bakteriemi vybuchnout přímo uprostřed New Yorku. Takový čin by měl za následek smrt několika stovek tisíc lidí a poznamenání milionů. Na ochranu světového míru bylo vypraveno několik československých a sovětských lodí, které mají Čermáka zničit dřív, než vykoná svůj hrůzný čin.

Po osmi dnech se Rudý Masaryk dostal přímo doprostřed Atlantiku. Přestože to nebylo v rozkazech, rozhodl se Čermák vyzkoušet ostrý vzlet palubních letounů v co nejkratším čase po vynoření. Naposledy je zkoušeli v Murmansku, na otevřeném moři ještě nikdy nevzlétaly. Piloti se vsoukaly do těsných kabin letounů namačkaných v malém hangáru pod věží.

Motory plnou parou vpřed. Vynořit!
Kolibříku 1 a 2, máte povolení ke startu!

Sotva příď ponorky prorazila hladinu, začala se otevírat vrata hangáru. Mechanici pobíhali kolem letounů a kontrolovali zaklínění kol do katapultu. Půlminuta stačila, aby se s hlasitým třesknutím dal katapult do pohybu a vymrštil Avii do vzduchu. Tentýž proces následoval s druhým strojem. Všechno fungovalo. To byl celkem div, jelikož téměř třetina vybavení ponorky byla ze Sovětského svazu.

Tady Kolibřík 1, máme kontakt na obzoru, opakuji: kontakt na obzoru. Letíme blíže identifikovat.
Err...vypadá to jako lehký křižník třídy Admirál Schwarzenberg, to je jeden z našich. Všech pět strojů tohoto typu pochází z bojového svazu letadlové lodi Jan Želivský. Ale co ta tady dělá? Mám z toho špatnej pocit.


Čermák znejistěl. Tady by přece žádná československá loď být neměla. A už vůbec ne něco tak kolosálního jako Želivský. Rád by rozkázal oběma Aviím přistání, ale bez antény na kontaktování přistanou až za smluvenou půlhodinu. Sledoval, kterak se k oběma strojům přiblížila další tři letadla. Hlídka ze Želivského. Z křídel letadel začaly sršet plameny.

Doprdele, co je tohle za vtip? Vracíme se na ponorku, žádáme o krytí protileteckými zbraněmi. Motor trochu kouří, ale snad to vydr...

Robustní Avia B.335 zmizela v nádherném ohnivém záblesku. Druhý stroj z Masaryka přešel do ofenzívy. Čtyřmi kanony Zbrojovka Strakonice zasypal nejbližší letoun a hned točil přídí k dalšímu. Byl to dobrý boj, ale Čermák věděl, že dříve nebo později ho Želivského letadla udolají. A samotné hangárování na otevřeném moři by trvalo něco přes čtvrt hodiny. Tolik času rozhodně neměli. Pokud by se kterýkoli ze Schwarzenbergů dostal na dostřel, bylo by dílo minuty poslat Rudého Masaryka ke dnu.

Zavřít všechny ventily. Pomocný personál na palubě okamžitě dovnitř! Nouzový ponor, opakuji nouzový ponor! Toto není cvičení! Toto není cvičení!?
Ale pane, naši piloti. Nemůžeme je tam nechat. Musíme jim nějak pomoci?
Dobrá Petře. Uvolněte nafukovací čluny!


Kapitánův deník, světové datum: 2.12.1942: Po slibných leteckých testech jsme byli napadeni vlastními plavidly. Že by viceadmirálovi Dvořákovi na LL Želivský přeskočilo a rozhodl se zběhnout k Američanům? Pokud by řekl, že potopil Masaryka, mohlo by mu to u Američanů pomoci. Hned po incidentu jsme klesli na hloubku 450m a dále pokračujeme rychlostí 11 uzlů k našemu cíli. V našem poslání nás nic nezastaví.?


Následující týden se Masaryk pouze skrýval. Standardní hloubku 400m přerušovaly pouze dvouhodinové intervaly, potřebné k dobytí baterií při jízdě se šnorchlem. Morálka klesla k bodu mrazu. Námořníky přepadl pocit selhání, že nechali venku své kamarády. Navíc nedostatek slunečního svitu, přefiltrovaný vzduch a nekvalitní strava (naložená v SSSR) také odvedly svůj kus práce.

Pane, podívejte se na tyto fotografie,? řekl americký důstojník a podal generálovi stoh fotografií. Vidíte ta obrovská vrata u kořene velící věže? Víte co by to mohlo být?, dodal ještě důstojník a ukázal na jednu ze tří fotografii Rudého Masaryka.
Nakládací vrata pro těžký náklad? Že by Čechoslováci postavili nákladní ponorku?
To jsme si mysleli také. Ale na vratech pro skladování nákladu by nebyl nápis ?Pozor na točící se vrtule.
To není možné. Chcete říci, že postavili LETADLOVOU PONORKU?
Bohužel to tak vypadá pane.
Proklatě. Zavolejte mi sem Archibalda Ryana. Ať se dostaví co nejrychleji to půjde.
Toho námořního historika, který psal o bitvě u Trafalgaru a Salamíny?
Přesně toho. Pokud nám někdo dokáže vysvětlit, jak může fungovat letadlová ponorka, proč je půlka sovětské flotily na nohou a proč vylétávají z Prahy tak idiotská prohlášení, je to on.
Ano pane!

Archibald Ryan byl jeden z nejvýznamnějších námořních historiků. Pokud jste nevěděli  ponor Kleopatřiny galéry, výšku stěžně Santa Marii nebo ze kterého dělo to Aurora vlastně vystřelila, on to věděl. Párkrát už pro US Navy pracoval, proto ho příchod pošťáka s telegramem od amerického námořnictva nepřekvapil.

DOSTAVTE SE DO PENTAGONU. STOP. NALEHAVE. STOP. OSUD USA OHROZEN. STOP

Chtěl jste mě vidět pane?
Ano, posaďte se Archibalde. Naše zdroje nám dodaly pouze tři fotografie, ale i ty stojí za to. Podívejte se sám.
Můj bože, to je letadlová ponorka.
Ano, naše rozvědka po tř...došla ke stejnému závěru. V posledních dnech pozorujeme zvýšenou aktivitu jak u Sovětů, tak u Čechoslováků. Podle našich agentů se ponorka jmenuje Rudý Masaryk. Velice neobvyklé jméno, nemyslíte??
Pravděpodobně bylo vybráno jako symbol přátelství mezi ČSR a SSSR. Také nám říká, že ponorka je převážně českého původu. Komunisté by si přece svoji loď nepojmenovali po demokratickém prezidentovi. Zvolili by něco jako Rudý Stalin, Rudý Lenin, Rudý říjen nebo Rudá revoluce.?
Vidíte, to mě nenapadlo. Co ale víme, je fakt, že Rudý Masaryk 7. listopadu opustil Gdaňský přístav. Nevíme kam míří, ani co je jeho úkolem.
Velitelem musí být Čermák. Čechoslováci mají jediného muže, který přichází v úvahu. Admirál Čermák. Hrdina bitvy u...
Vynikající pane Ryane, to víme též. Teď mě prosím nechte pokračovat. Pouhé dva dny po vyplutí došla z Prahy varovná depeše na ministerstvo zahraničí, ve které nám sdělují, že admirálu Čermákovi ruplo v bedně a hodlá jeho ponorku nechat vybouchnout před sochou svobody i s nákladem bakteriálních zbraní na palubě. Načež se polovina sovětské a čsl. flotily vydala na moře Masaryka hledat, aby zachránila USA. Nezdá se vám to nepochopitelné, když za vzbouřeného kapitána nenesou žádnou zodpovědnost?
Máte pravdu, je v tom nějaký háček. Uprchl nejlepší kapitán s nejlepší ponorkou a rozhodl se zničit Spojené státy. Oni ho chtějí zastavit. A zničit při tom svoji nejlepší zbraň... Co když tady vůbec nejde o kapitána Čermáka ani USA, ale o vlastního Masaryka?
Myslíte, že chce...?
Dezertovat. Přesně tak. Dává to smysl. Starý admirál je unaven válkou, zabíjením a ničením. Ví, že misky vah jsou téměř vyrovnané a další válka by měla strašlivé následky. Jeho žena zemřela ve válce, kterou vyprovokovala jeho strana. Viní tedy Sověty a Prahu ze smrti jeho ženy a tudíž se rozhodl pomstít se tím, že nejmodernější plavidlo všech dob odevzdá nepříteli a sám bude výměnou chtít jenom ranč někde v Alabamě.
To má v plánu pouze dojet před sochu svobody, vynořit se a říci: jsem tady?
Ano pane generále, myslím, že přesně tohle má v plánu.
V tom případě ho musíme nalézt dříve než Sověti nebo Čechoslováci. Dokážete odvodit, kde se právě teď nachází?
Myslím, že dokážu pane. Je velice pravděpodobné, že už ho sověti jednou našli. Pokud použili svoji starou strategii našla ho někde tady skupina letadlové lodi Palacký nebo Želivský?, pronesl Archibald Ryan a ukázal někam doprostřed Atlantického oceánu. ?To také znamená, že jeho průměrná rychlost je nízká, protože se skrývá pod hladinou. Bude se tedy vynořovat pouze na zkontrolování polohy podle hvězd a doplnění kyslíku.
A v kolik se tak může Masaryk vynořovat?
Řekl bych, že kolem půl třetí ráno pane.
Jak to proboha zase víte Ryane?
Je to Čermák, legenda námořnického světa, každý ho zná.
Dobrá, vezměte si tedy letadlo s radarem, najděte ho a naveďte do přístavu v New Foundlandu místo toho zpropadeného New Yorku.
Ano pane!


Asi o hodinu později se do vzduchu vznesla upravená verze bombardéru B-25. Cesta do vypočítaného prostoru zabrala pouze něco přes tři hodiny. Nicméně Archibald Ryan byl velice zklamán. Na místě totiž žádný Masaryk nebyl. Že by si spletl výpočty? Ledaže...ano, celou dobu počítal, že Masaryk má dva motory, ale Čechoslováci jsou megalomani. Ta loď musí mít motory alespoň čtyři.

Pane, musíme se vrátit, začíná nám docházet palivo.
Na jak dlouho nám ještě vystačí?
Asi na pět minut, potom se musíme vrátit. Ještě mám v rezervních nádržích na dalších patnáct minut letu, ale to je povoleno použít pouze v případě války.
Dejte mi těch patnáct minut vojáku, jinak válka je přesně to co budete mít.
Ale...Ano pane!


Archibald Ryan se nemýlil. Po novém výpočtu nalezli Masaryka přesně tam, kde hledali. Pěkně si to šinul po hladině, směrem na New York. Přesně jak to Ryan spočítal. Ale o něčem přece jenom nepřemýšlel. Jak se na Masaryka dostane, až ho nalezne. Nakonec se rozhodl pro skok padákem. Mizerný nápad, ale zároveň jediný realizovatelný. Navlékl si tedy padák přes uniformu a vyskočil do studené noci. Dopadl do vody, nožem odřezal pásky padáku a začal plavat směrem k Rudému Masaryku.

Pane, hlídka hlásí letadlo. Americký bombardér.
Zatraceně, jak nás našli. Někdo musel prozradit cíl naší mise. Že by Dvořák z Želivského...
Mám začít nouzový ponor?
Ne, je příliš pozdě. Muži ke střeleckým stanovištím! Bojové pozice! Toto není cvičení! Opakuji, toto není cvičení!

Dvacetimilimetrové kanóny začaly pálit na osamělý bombardér. Stačil jeden zásah a levý motor se vzňal. Jo, zápalná munice z brněnské zbrojovky je svině. Pilot se ještě pokoušel se strojem přistát na hladině, ale v poslední fázi přistávacího manévru prohořel plamen do nádrže, ta vybuchla, utrhla křídlo a letoun žbluňknul do moře.

Výborně pánové. Skvělý sestřel. Vyskakoval někdo?
Ne pane.
Pak tedy potopit do 150m. Oba motory plný výkon!


Kapitánův deník, světové datum: 4.12.1942: Jsme na 400km vzdáleni od našeho cíle, Nového Yorku. Zaznamenán kontakt s nepřátelským bombardérem B-25. Letoun zničen, žádné škody na ponorce. Nikdo z letounu nepřežil. Cíl mise byl pravděpodobně prozrazen. Nevadí, od našeho poslání nás nic neodradí.


Lodní šrouby na osmdesáti stupních pane.
Vystoupit na periskopovou hloubku, vysunout periskop! Přejít na tichý chod! Motory pomalu vpřed, kormidlo doprava deset stupňů!
Lodní šrouby teď na pětatřiceti stupních. Osm malých a jedna velká loď.
Admirál Čermák přešel k periskopu a začal mžourat do malého hledí. ?Tak tady máme Želivského. Také nějaké Schwarzenbergy, zatím vidím pouze dva. Také doprovodný křižník třídy Olomouc a tři malé torpédoborce. Pánové, teď máme šanci useknout hlavu zrádci.

Ponorkou otřáslo ticho. Nikoho ani ve snu nenapadlo, že bude Masaryk jednou použit proti vlastním lodím. Dobré dvě minuty na lodi nikdo nepromluvil. Jediným zvukem bylo tikání hodin ve velitelské místnosti a dech, který se každý snažil co nejvíce tlumit. Bylo vidět, že každý by nejraději byl hodně daleko odtud.

?Bojová stanoviště, hlaste se,? přerušil Čermák ticho. Tisknul mikrofon rozhlasu a čekal.

 ...
 ...


Opravdu nakonec nesplní své poslání? Kvůli nízké morálce? Taková blbost. To by se na Primátorovi Ditrichu II stát nemohlo. Tak poslední pokus.

Hovoří kapitán. Před námi stojí těžký úkol. Ano, stojíme proti našim bývalým přátelům, kamarádům a kolegům. Kapitán Dvořák se rozhodl zběhnout k Američanům. Zradil jak naši českou otčinu, tak matičku Rus a proto si nezaslouží náš soucit nebo lítost. Je posledním člověkem, který stojí mezi námi a New Yorkem. Poražme Dvořáka a cesta na New York je volná. Z rozkazu nejvyššího velitele ozbrojených sil ČSR máme rozkaz shodit na New York atomové zbraně. USA potom budou nuceny podepsat trvalý mír, který jsme si vždy přáli. Tento boj rozhodne všechno. Dejte do něj vše, nic jiného od vás nečekám. Admirál Čermák, konec.
...
...Torpédový úsek připraven sloužit Československu a Sovětskému svazu!
Sklad zbraní připraven sloužit Československu a Sovětskému svazu!
Úsek vznětových motorů připraven sloužit Československu a Sovětskému svazu!
Úsek elektrických motorů připraven sloužit Československu a Sovětskému svazu!
Zadní torpédomety připraveny sloužit Československu a Sovětskému svazu?


Velitelská sekce připravena sloužit Československu a Sovětskému svazu, dokončil Čermák a konečně položil mikrofon na stůl. Výborně. Motory plíživý chod, zaplavit torpédomety 1 až 8!

Rudý Masaryk se dal do pohybu. Tiše se plížil ke své nic netušící kořisti, LL Želivský. Letadlová loď byla usazena přesně ve středu hledí. Vzdálenost se zkracovala.

Salva torpéd 1-4. Rychlost střely: 40 uzlů. Směr: plus 20 stupňů. Rozptyl salvy: 8 stupňů. Hloubka torpéd: 11,5 m!

Čermák zkušeným okem mořského vlka sledoval letadlovku a vyčkával na správný okamžik, kdy bude moci vyskočit a jediným skokem ji rozervat krk na kusy. Pak ale ztratil loď z pohledu. Přes hlavici periskopu se přelily dvě vlny. Čermák začal točit periskopem a snažil se Želivského najít. Marně. Přes periskop se přelila další vlna. Pak ho uviděl. Ale nebyl to Želivský. Křižník třídy Olomouc se hnal přímo proti Rudému Masaryku.

Všechny torpédomety zavřít, nouzový ponor! Hloubka: 280 metrů !
Příď dolů 15, záď nahoru 15!

Ponorkou otřásla série výbuchů hlubinných náloží. Několika místy začala do velitelské místnosti pronikat voda. Elektromotory hnaly stroj rychlostí 16 uzlů do stále větší hloubky. Křižíku provedl ještě tři nájezdy, ale škody již nebyly tak vážné jako při prvním překvapivém útoku.

Pane, střílejí torpéda.

Čermák si vzpomněl. Samonaváděcí torpéda Přemysl Otakar II. Smrtící pro všechny cíle vydávající hluk až do hloubky 200 metrů. Před nimi se neschováme.

Vypustit balastní nádrže, kormidlo dvacet pět stupňů doprava, motory plný výkon! Nová hloubka: 16 metrů!
Ale pane, to jedeme...
Přímo do dráhy torpéda, přesně tak.
Ale... Čas do nárazu: 30 sekund!
Čas do nárazu: 25 sekund!
Admirále! Čas do nárazu: 15 sekund!
Napustit nádrže, motory vypnout! Vystřelit torpédo 9 ze zadního torpédometu!
Rozkaz pane. Čas do nárazu: 10 sekund!
Čas do nárazu: 5 sekund!
Čas do...torpédo nás minulo, pane!


Čermák se překonal. Masaryk přestal stoupat a ztichl. Jediná hlučný objekt v okolí bylo právě torpédo vypuštěné ze zádi lodi. Otakar se tedy pustil za ním. Objekt, který plul stejnou rychlostí neměl šanci dostihnout. Dokonalá návnada. Po minutě došla torpédu z Masaryka šťáva. Lodní šroub se přestal točit, torpédo také ztichlo. Jediným cílem pro Přemysla teď byl...křižník Olomouc. Nocí probleskl výbuch. 8000 tunové plavidlo se roztrhlo a rychle odporoučelo pod hladinu.

Čermáka naplnil pocit zadostiučinění. Právě zachránil sebe, stovku námořníků a potopil nepřátelskou loď a to pouze svým námořnickým umem. Teď byl čas odplaty. Správně předpokládal, že LL Želivský nezměnil kurz. Nemohl, protože při zatáčení nemůžou startovat letadla a vypouštění strojů do vzduchu je to první, co by tak omezený kapitán jako Dvořák mohl udělat. Jediné, co mohl udělat je zrychlit. Tudíž stačilo vědět jen vzdálenost Želivského a Masaryk mohl odpálit torpéda bez vizuálního kontaktu. Musel použít sonar. Byla to jediná možnost. Sice tím prozradí svoji polohu, ale za takový zářez na torpédometu jako je letadlovka to stálo.

Jedno ťuknutí sonarem.
Ale pane kapitáne, prozradíme naši polohu!
Jen jedno ťuknutí Honzo, prosím. Jen jedno.


Oceánem projela zvuková vlna. Dala Čermákovi přesně to, co potřeboval vědět. Vzdálenost.

Torpédový úsek. Salva torpéd 1-8, rychlost střely: 50 uzlů, rozptyl: 4 stupně, směr: -3 stupně.
Torpéda 1-8 připravena!
Torpédomety 1-8, pal!


Osm úhořů opustilo Rudého Masaryka a směřovalo k letadlové lodi, která se nemohla nijak bránit. Teď je čas pro první torpédo, pomyslel si Čermák a podíval se na stopky, které křečovitě svíral v ruce. Přišel výbuch. Sláva! Po něm další. A další a další a další. Celkem pět torpéd z osmi nalezlo svůj cíl. U trupu Želivského vybuchlo na jeden a půl tuny trinitrotoluenu. Takové množství nemohla žádná loď vydržet. Želivský se převrátil na levobok, ještě dvě minuty popadla dech a potom se nadobro ztratil z tváře Zeměkoule.

Kapitánův deník, světové datum: 6.12.1942: Po třiceti devíti hodinách plíživé plavby jsme se vynořili. Rudý Masaryk je plně funkční, žádné škody. Zničili jsme křižník třídy Olomouc a letadlovou loď LL Želivský. Jsme asi 115 kilometrů od Nového Yorku. Naše poslání je téměř kompletní. Letadla jsou připravena na katapultech, atomové nálože připevněny a odjištěny. Vydávám příkaz k vykonání rozkazu 66. Historie nás bude soudit.

Neznámá supervelmoc provedla v noci z 6. na 7. prosince útok na New York. Byla použita neznámá zbraň neuvěřitelné síly. Všechny státy světa v čele s Velkou Británií, Francií, Německem, Československem a Sovětským svazem tento teroristický čin ihned odsoudili. Útok je připisován psychicky chorému československému admirálovi, který unesl nejmodernější stroj čsl. flotily, aby pomstil smrt své ženy při americkém náletu na Liberec v roce 1940. Útok takových rozměrů vyvolal pád vlády a sestavení nouzového kabinetu. Miliony lidí vyšly do ulic a požadují důsledné odpoutání Spojených států od evropských problémů. USA vypověděla všechny smlouvy, které měla s Německem, Velkou Británií a Francií...


Ještěže Dvořák selhal, řekl si Beneš a odložil noviny.



Naposledy upravil BenKenobi dne 21. 05. 2010, 21:58, celkově upraveno 5 krát.

_________________
   
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Citovat
Příspěvek  
No tak to je mazec a ještě s tou hudbou v pozadí, prostě bomba  Surprised  Very Happy  Jen sem při čtení národních jmen lodí a zbraní zamáčknul slzu a litoval, že nemáme přístup k moři Crying or Very sad


_________________

Intel C2D E8400 4GHz
RAM Kingston 4GB
VGA GIGABYTE GTX 560 Ultra Durable 1GB

Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail

Citovat
Příspěvek  
to jo to je blbý Crying or Very sad  Crying or Very sad


_________________


super Lidi ta funkce hledat je FAKT DOBRÁ!!!Tak ji používejte ne? Kapitan
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Citovat
Příspěvek  
Zaujímavá story super  trošku mi to pripomína Toma Clancyho    Smile


_________________
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ

Citovat
Příspěvek  
No nepovídej!  Smile  Very Happy  Surprised  Laughing


_________________
   
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Citovat
Příspěvek  
Nebuďte sklamaní z toho že nemáme moře, i přesto máme také ponorky a letadlovou loď, ale všechny ČRplavidla jsou v přísném utajení, takže se o nich moc neví  Mr. Green




_________________



Správný kapitán, jde ke dnu i se svou lodí.-Ono to u ponorek většinou ani jinak nejde Very Happy
U-BOOT VIIB U53 kapitán Ernst-Gunther Heinick
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky

Citovat
Příspěvek  
Jinak Bene, četl jsem si tam Tvůj článek o Mnichovu a je to bomba  super


_________________

Intel C2D E8400 4GHz
RAM Kingston 4GB
VGA GIGABYTE GTX 560 Ultra Durable 1GB

Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail

Citovat
Příspěvek  
Rudý Masaryk? Asi právě vykop náhrobní kámen!


_________________




INTEL Core i7-2600 BOX 3,3GHz/6M, MB AsRock Extreme 64, RAM KINGSTON HyperX DDR3 1600MHz 16GB, SLI 2x ASUS STRIX-GTX960-DC2-4GD5, SSHD 1TB+380GB+1TB ex
24" LED ASUS VE247H, WINDOWS 10 64bit
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ

Citovat
Příspěvek  
Povídku jsem si přečetl až teď... zajímavá Wink  Neudělal jsi (nebo někdo jiný) aspoň hrubý nákres Rudého Masaryka? Event. co seznam dalších lodí, podle tříd??  Very Happy


_________________




"Ať už je tahle válka krátká nebo dlouhá," řekl Morell opět po chvilce zadumání, "bude se nám zdát nekonečná."- KRUTÉ MOŘE, N. Monsarrat
"Jen blázni vyplouvají do Atlantiku... A ještě větší do Středomoří!"
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
Zobrazit příspěvky z předchozích:
Zaslat odpověď Strana 1 z 1
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.