Rád bych Vám sdělil své první dojmy po odehrání cca 10 - ti hodin kariéry.
Má sestava:
AMD Athlon 64 X2 Dual core 5400+ 2.8 GHz
3,25 GB RAM fsb 533 MHz
GeForce 8800 GT 512 MB
LCD 22''
Verze hry:
original SH5 sberatelska edice verze ENG 1.1
+ mody na ovladani, old lista a budiky ze SH4, german flags a vypnuti hydrofonu a sonaru pri hladinove plavbe
graficke nastaveni:
1280*960 plne detaily bez antileasingu
Nastaveni realistocnosti 88% (zapnute jen hlaseni kontaktu na mape)
Verdikt:
Hra me mile prekvapila, nejvice atmosfera, hratelnost srovnatelna s SH3 + SH3commanderem a GWX3
Zapory:
- nelibi se mi zpusob hlaseni kontaktu (visualnich i zvukovych) pri zrychleni do 256 x - objevi se pouze na mape
- nezakresluje se kontakt vzdalenejsi nez 10km (kour na obzoru - letadlo) ktery vidim pri ponoreni pres periskop
- nemoznost strilet delem jako v SH3 - neprisel jsem na zpusob jak se dostat k optice dela
- stejny problem pri manualnim pouzivani hydrofonu - nemohu otacet kolem a tudiz menit stupne.. :-(((
- mapa neni rozdelena na klasicke ctvrece znacene pismeny a cisly, jak jsem byl zvykly
- kdyz prijde radiozprava, nezpomali se hra (snad se da se prenastavit v cfg - nezkousel jsem), ale hlavne se o ni dozvite jen logu.
- rozpoznavaci prirucka - kdyz zjistite typ lodi, umite pak zjistit vzdalenost a rychlost, ponor.... ale chybi dalsi dulezita data jako max rychlost, delka, sirka, tonaz (treba bez nakladu)
- sberatelska edice - krabicka je plastova, jen povrchu ma pridelany 0,2 mm plech, zda to tak mohu nazvat - asi nejaka slitina hliniku..
- soundtrack stoji za starou belu
- nevsiml jsem si 7 unikatnich skinu
- manual v podstate laika nic nenauci
- rozpoznavaci prirucka obsahuje jen par trid bitevniku, par destroeru, par letadlovek a transport schip - nic vic....
- maly detail - dle mych informaci, bylo v realu na uboutech typu VII 46 - 52 lidi v posadce - ja jich na me ponorce nasel jen 27 + me:-)
Klady (oproti predchozim verzim) :
- urcite atmosfera. Zezacatku mi to tak neprislo, rikal jsem si - prvek rpg odflaknuty jednim tematem u kazdeho dustojnika apod... jenze casem jsem se v ponorce zoirentoval, zacal rozdelovat body posadce do schopnosti (vetsinou do pasivnich), kdyz jsem trefil prvni lod torpedem, byl jsem v 60 m a stal u hydrofonu, chlapec sebou pri vybuchu torpeda trhl a sundal si rychle sluchatka a trel usi:-)) Je to spise muj subjektivni nazor, jako tecku bych rekl, ze travim vice casu primo v ponorce nez v SH3 a SH4 v real case i napr pri utoku na konvoj, kdy jsem v SH3 cas zrychloval.
- kdyz na mape planujete kurz, uz nemusite vypocitavat souradnice pratelskych ci nepratelskych lodi v case kdy budete vy na urcenem miste - sami se pruhledne vykresluji do mapy
- nastavovani torped - zezacatku jsem to moc nemusel, ale pak se mi tento pusob zalibil vice nez v SH3 a dokonce uz rozpoznavam dle obrysu typ lode:-)
- graficka stranka - lode vypadaji lepe, voda je hezci, 3d poskozeni je lepsi nez v SH4
- AI soupere - na 39 rok zkusenosti nepritele odpovidaji vice realite. (napr v SH3 byl nepritel v 39 skoro stejne zkuseny jako v roce 41
- rychlost potopeni, vynoreni atd se dle meho nazoru priblizila realite.
PS omlouvam se za diakritiku a pripadne chyby
Tot zatim vse
Naposledy upravil George von Hafen dne 06. 03. 2010, 16:23, celkově upraveno 1 krát.