Obsah fóra Die Kapitäne - CZ centrum série simulátoru Silent Hunter
RegistraceHledatFAQSeznam námořníkůNámořnické spolkyHodnostiMedaileWeb Přihlášení
Zaslat odpověď Strana 1 z 14
Jdi na stránku 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Další
První dojmy
Autor Zpráva

Citovat
Příspěvek První dojmy 
Tak včera když jsem psal tuto recenzi jsem odehrál cca. Dvě hodiny nyní mám odehráno mnohem více a tak jak jsem slíbil tak doplním informace které jsem získal. A už nejsem nadšený a prvotní euforie zcela opadla ale né z naprosté zabugovanosti kterou jsem již předem očekával ale z toho že tato hra je minimálně o třídu níž než díl který ji předcházel.  A tak se omlouvám za dezinformaci, kterou jsem způsobil svým předešlým příspěvkem, všem co hru ještě nekoupily, doporučuji tak nečinit.

Dál v bodech:Verze 1.1

-Kupodivu malá náročnost, s ohledem na grafickou stránku hry se není čemu divit  

+Použitelnost modů ze SH 4 ( vlajky ,medaile ) , díky bohu za to  

-Samozřejmě zbytečně silná torpéda

+Nádherné Přístavy a hlavně podle reálných podkladů

+Hezké doky (škoda že nejde pobíhat po celém přístavu)

+Zajímavě udělané vylepšování ponorek

-V Přístavech poměrně slabí provoz a málo kotvících lodí.

-V interiéru ponorky chybí otvor pro nakládání torpéd, posádka, zadní torpédo nabíjejí ve předu

+Jinak interiéry moc pěkné

-Možnost vypouštět klamné cíle v roce 39

-Plochá textura ohně mnohem horší jak v SH4

-Strašně vypadající díry po zásahu torpédem, dělem a to mnohem horší jak v SH4

-Dno moře vypadá nějak divně jako něco mezi bahnem a bramborovou kaší.

+Poměrně hezký kouř.

-Všechny textury, které jsou dále od ponorky jsou nevýrazné takové kostičkované (vždy jsem si vypnul externí pohled v nastavení, abych se mohl kochat okolím, no nyní to již dělat nebudu)

-Chybí standardní TDC

-Posádka nejde ovládat zadáte rozkaz k palbě z děla ale už je neodvoláte.

-Po vystřelení  torpéda se torpédu netočí šroub.

-Pokaždé když zasáhnete nepřátelskou loď dělem tak z okének a jiných děr vylétnou jiskry.

-Torpédo T II dělá za sebou na vodě čáry.

-Mizí  lodě, dostal jsem za úkol potopit nepřátelskou bitevní loď kouknu se pedikopem jednou a je tam pak po druhé a je fuč mise nesplněna protože není co potopit.

-Pokud budete potápět lodě v docích pravděpodobně se vám stane že loď po zásahu vyletí tak cca třicet metrů nad vodu tak se nelekněte.

-Při útoku na skupinku lodí mě torpédoborec  taranoval dvakrát a úspěšně přesto mě to neubralo ani procento.

-Torpédoborce ikdyž vědí, že jsem někde poblíž tak stojí na místě střílí jen na můj periskop, ale pořád stojí na místě.

-Na dně jsou schody je dno pak se kolmo zvedne a pokračuje dál.

Intel  i7 2.66gh,  DDR3 4000mb ram, Gforce 285GTX 1000mb ram,  
Vše na plno.



Naposledy upravil hiroc dne 06. 03. 2010, 11:15, celkově upraveno 5 krát.
Naposledy upravil Günther Königg dne 04. 03. 2010, 14:14, celkově upraveno 1 krát.

_________________
(03°35'S,052°49'E) Ztraceni jsou jen ti, kteří se odevzdali osudu. Hans-Ulrich Rudel
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Citovat
Příspěvek Prvni dojmy 
Dneska behem brzkejch rannich hodin jsem mel moznost zahrat si sh5. Hral jsem asi 3-4h ale moc sem nadsenej nebyl... Az na to prochazeni ponorky jako nejakej bod v prostoru bez rukou a nohou nic v zasade novyho. Asi moje prvni dojmy shrnu do bodu, coz bude nejlepsi nenapada me totiz jak je rychle napsat do souvislyho textu.  Mozna budu psat znamy poznatky ale neprocital jsem to tu jsem jenom obcasny navstevnik, kdyz dostanu ponorkovej abstak. Hlavne kdyz tu neco napisu neberte ze to tak je, treba jsem jenom neprisel na reseni nebo dalsi zpusob... Nemam manual, protoze nez bych nekde sehnal origosku tak bych asi umrel a jeste bych za to platil...

- Prvni a nejvic bijici do oci je zabugovanost. Uz mam nahrutej patch 1.1 (mam na nem odehrano asi hodinu takze vetsi napoznatku je z verze 1.0) ale stejne kdyz napr. zrychlim cas kdyz jsem na hlidce tak cela hlidka posune nekam do vzduchu dozadu na ponorku, pak cas vratim a zase se vratej na svoje mista. Je tam toho docela dost. Moznato je zpusobeny i tim, ze je celej interface alespon pro me neprehlednej a rekl bych "debilni".

- Hra ma kampan s urcitou pribehovou linii, kde zacinate jako porucik a nasledne rychle povysite.

- Pri nastavovani kampane se neda nastavit custom obtiznost.

- Posadka je rozprostrena po celi ponorce na ubikacich v kuchyni atp. Obvzlast jsem si oblibil kuchare ale nevim proc Smile

- Muzete i neformalne komunikovat s vybranejma clenama posadky.

- Napr pri nouzovim ponoreni posadka nepobiha po lodi ale jenom v klidu stoji dal naprosto v klidu.

- Ovladani posadky se mi zda krkolomny nebo to maj naprosto zabugovany.

- Nejak jsem nebyl schopnej se dostat za palubni delo. Mozna je to ale neprehlednosti interfacu.

- TORPEDOVANI! nejvetsi sklamani aspon pro me! Tohle me vzdycky na sh bavilo nejvic. Tocit vsemoznejma kroutitkama prepinacema a pak vypalit a trefit se presne tam kam clovek chce... Tak to nehrozi... Rek bych ze to doslova posr*li. Kdyz sem videl videa na youtubu rikal jsem si skveli otocim se od utocnyho periskopu klepnu na pocitac a budu nastavovat hodnoty a ve 3d!. Tak to nehrozi. Mozna jsem to uplne neprohlid ale zda se mi, ze i na realistic se nelockuje periskop na nakej stupen ale na lod! Teprve pak se otevre ODPORNA TEXTOVA tabulka Mad  kde se nastavej hodnoty, typ lodi atp. Alespon pro me zadnej prozitek...

- Grafika... Je sice u simulatoru takovyhleho formatu az druhotna ale svetsi to o urcitym pristupu vyvojaru....Hraju na xpckach takze pouzivam directx 9c. Vsechno mam absolutne naplno a plameny ve tme vypadaly jak plameny z duka nukeda 3d ve vetsim rozliseni. Ale to nejhnusnejsi co jsem videl bylo kdyz jsem zadokoval v Kielu prochazite se po doku (obdoba tehdejsi kancelare). Odbyty... Nejvic me prastila do oci vrtacka bo co to bylo. Vypadala jak z naky hry z roku 98. Navic nefungovala interakce s panakama (velitelem a technikem? u kteryho e kupujou upgrady), takze jsem musel save a load a pak to slo. Pane boze aspon kdyz se mam pohybovat po takhle "malym" doku, tak si s tim mohli dat nakou praci. Jinak v globali grafika mozna lepsi prumer.

- Trosku jsem doufal ze si budu moc sahnout na kazdej ovladaci prvek ponorky, kdyz uz si dali praci s kompletnim modelem ponorky a kdyz si rikaj simulator, neco ve stylu MFS ale byl sem hodne najivni. Je to stejny v podstate jako trojka ale s plnym pohybem Evil or Very Mad

- z hlediska realicnosti nedokazu poradne posoudit nejsem zkusenej ponorkovej kapitan. Vim jediny a to kdyz dostanete zasah brodite se vodou. Very Happy Zadny opravare ktery by neco opravovali jsem nezahlid i kdyz mi hlasili co vsechno opravili.

- Animace se mi zdaj odbyty. Jak naka budgetovka. Mozna to je jenom tim ze jsou bugli:D

- Dabing taky nic moc. Obcas se mi zda bez emoci narozdil od miho oblibenyho ze sh3... tedy az s gw pokud si pamatuju nazev toho modu spravne:).

- Velky plus bych dal rychlimu nacitani a normalnim hw pozadavkum.

- Bohuzel se mi zda, ze tuhle hru chtej priblizit masam, nicmene u hry tohohle typu to nema vyznam. Zadnej spotrebni hrac nebude cekat az mu ponorka dojede 1000km pak najde konvoj vystrili torpeda a jede domu. To je blbost! Tuhle hru by meli podle me hnat vic hc pro komunitu. Nejvic me drti, kdyz takhle dobry hry jdou do buchet kvuli parte dacanu, ktery nejsou schopny si k urcitymu problemu neco nastudovat, neco se naucit, takze vyvojari delaj pro ne obtiznost jak pro opozdenyho jedince, coz ve vysledku posouva i kvalitni simulator dolu. Ted se mi zda, ze vzniknul paskvil mezi simulatorem a arkadou.... Mozna ale jenom muj pocit. Kdyz shrnu moje prvni dojmy mam smiseny pocity. Cela hra se mi zda sita pomalu tavici se jehlou. (to je dneska ale celkem normalni u simulatoru, jak tu casto zminujete, viz rof arma II atp.)

Jeste jednou pro uplnost opakuju Smile : neberte to jako nejakou mini recenzi tvorenou z poznamek, jsem trouba takze jsem delal treba neco spatne Wink  Pockejte si na poradnou recenzi... I kdyz obcas to tam hodnotej poradny borci... Tedy klasicky spotrebni hraci. Tim chci rict, ze to strhaj mozna vic nez ja.

EDIT: Ted koukam ze jsem duplikoval tema. Bohuzel psal jsem to pres hodinu, takze kdyz jsem dal zalozit novej topic tohle tema jeste nebylo zalozeno Embarassed



Naposledy upravil Chrobak dne 04. 03. 2010, 11:10, celkově upraveno 1 krát.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Citovat
Příspěvek  
Tak to je klasika, dva příspěvky a dva odlišné názory.  Laughing


_________________
Potápět a nebýt potopen!


Osobní složka
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail

Citovat
Příspěvek  
Na subsimu to vře o hodně víc. Dokonce sem někde zaznamenal i výzvu k mods aby SH5 ignorovali a bojkotovali a nedělali UBI blbce zadarmo.

Asi nejvýstižnější nejkratší reakce je Nealova :

Skóre :
Ubisoft: 0
Pirates: 1
Consumers: -1

Zajímavé první recenze ze subsimu :

http://www.subsim.com/radioroom/showthread.php?t=163069



Naposledy upravil Hans Eckelhaft dne 04. 03. 2010, 12:17, celkově upraveno 2 krát.

_________________

Viele Torpeden - Ein Schiff !!!

Ban them ! Ban them all !!!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail

Citovat
Příspěvek  
Takže chrobáku nastavit obtížnost jde stejně, jako u všech dílu předtím posádka mě při zrychlení nelítá spíše máš pomalejší grafickou kartu na zlepšení výbuchu si vypni postprocesing mě to pomohlo.



Naposledy upravil hiroc dne 04. 03. 2010, 19:23, celkově upraveno 2 krát.

_________________
(03°35'S,052°49'E) Ztraceni jsou jen ti, kteří se odevzdali osudu. Hans-Ulrich Rudel
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Citovat
Příspěvek  
Jak mám chápat tu poslední větu hirocu ( pominu-li že v případě legálnosti máš pravdu ) ?!

Tohle je diskuzní fórum, těšil jsem se na SH4, nelíbilo se mi a o své pocity a dojmy jsem se podělil jako ostatní a srovnávání s SH3 a SH4 je celkem logické nemyslíš ? SH4 se srovnával s SH3, SH3 s SH2 a SH5 se tedy srovnává s SH3 i SH4 ... na tom mi nepříjde nic otravného Wink
To samé platí o SH5, pokud čekáš oslavné příspěvky tak se asi mnoha nedočkáš (zatím ) Wink .

Osobně od rána sedím nad subsim, čtu, a kladné ohlasy bych mohl spočítat na prstech jedné ruky domácího kutila. Např nejvíc se nenadává na ochranu jak by se dalo čekat, ale na neuvěřitelnou zabugovanost hry kdy převládá jeden hlavní názor a to, že se jedná o veřejný betatest za prachy zákazníka. Ovládání, nepřehlednost, monotóní dialogy a tuny dalších "vychytávek" ....



Naposledy upravil Hans Eckelhaft dne 04. 03. 2010, 17:52, celkově upraveno 1 krát.

_________________

Viele Torpeden - Ein Schiff !!!

Ban them ! Ban them all !!!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail

Citovat
Příspěvek  
Hans nezapomněl si na něco? Mr. Green Neco ve smyslu ja vam to rikal Laughing



Naposledy upravil Vancik dne 04. 03. 2010, 18:00, celkově upraveno 1 krát.

_________________


Rychle a stylově.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ

Citovat
Příspěvek  
Tohle téma se jmenuje "První dojmy" a ty sem může psát každý kapitán bez ohledu zda jsou kladné či záporné a bez toho, aby se obával toho, že ho za jeho názor bude někdo peskovat(pokud neporušují pravidla tohoto DF).

Legálnost té či oné kopie toho či onoho člověka tu opravdu řešit nebudeme, tuto křížovou výpravu DK nevede a ani není v jeho silách něco změnit(pokud nedojde k porušení pravidel tohoto DF).


to hiroc: musím říct, že mě tvoje reakce překvapila, tuplem když se jedná o reakci od moderátora


_________________
<<<Ubisoft je jednička!


"Žít má cenu pro to, za co stojí umřít."
"Der beste Seemann war doch ich!"
________________________________________________________
Pravidla fóra | Rady ohledně psaní na DF | Ponorkářův slovník | Hledat | Osobní složka
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky

Citovat
Příspěvek  
Ano ano máš pravdu a plně si to uvědomuji a omlouvám se. Vše dám do hromady.


_________________
(03°35'S,052°49'E) Ztraceni jsou jen ti, kteří se odevzdali osudu. Hans-Ulrich Rudel
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Citovat
Příspěvek  
Osobně můžu říct že jsem celkem zklamán grafika na je na úrovní SH 4 což neurazí ale jinak je to docela děs spousty bugu a hrozné ovládáni ale je to zatím jen první dojem snad si časem najdu i nějaké klady


_________________



Nikdo nezemře jako panic, anebo panna ....

život totiž vyjebe postupně s každým .....

Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Citovat
Příspěvek  
Já vím zozy, že si hodnotil "čistou" novou SH5, ale na to ovládání ve stylu SH3 byl již vydán mod.


_________________
U-552
Rudý ďábel-lovec tankerů!

"Každý ponorkář zcela jistě v srdci cítil záři širého moře a úkolu, jenž mu byl svěřen, cítil se bohatý jako král a s nikým by své místo nevyměnil."

"Heslo U-Bootwaffe: Jsme solidní firma."

Velkoadmirál Karl Dönitz
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Citovat
Příspěvek  
hiroc napsal:
Takže chrobáku nastavit obtížnost jde stejně, jako u všech dílu předtím posádka mě při zrychlení nelítá spíše máš pomalejší grafickou kartu na zlepšení výbuchu si vypni postprocesing mě to pomohlo.

Samozrejme ze de nastavit custom obtiznost ale jak jsem pochopil tak jenom na single mise. Kampan jde nastavit jenom na prednastaveny obtiznosti. Takhle jsem se chtel vyjadrit. S tou grafikou budes mit nejspis pravdu.

Jinak jeste jsem si vzpomel ze jsem tu procital v noci domenky a muzu naky zodpovedet:

- nevsim jsem si zadnech trosecniku

- panaci na lodich podle me odpovidaj meritku ale kdyz jsou vsude okolo plameny porad stojej a salutujou kapitanovi, tedy zadna akce jako ze by napr hasili atp...

Hazim na hru sice jenom spinu, nicmene si nemyslim ze by se sh5 vylozne nepoved jenom jsem cekal nejakej zasadni posun od sh3 a ne upgrade v podobe lepsiho grafickyho kabatu a zruseni uz zminenyho nastavovani torped na pocitaci bo jak to spravne nazvat Embarassed

Btw. Ja tu svym prispevkem zpusobyl nakej flame Very Happy ? Kterej byl nasledne cenzurovanej? Jeste ze jsem se podival az ted vecer a ne v prubehu odpoledne:)

Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Citovat
Příspěvek  
Chrobaku, i v kampani si můžeš nastavit obtížnost tak, jak chceš (nikoli jen přednastavené "lehká, středí, těžká"). Po absolvování tutoriálu (po splnění úkolu potopit 4 lodě budeš v bunkru) v kampani dej esc, option a nastav dle svého uvážení. A nezapomeň dát uložit změny! Wink
Ten tutorial je stejně takový zvláštní. Nefunguje mi tam občas hlas kapitána na můstku - mám originál hru (dle ohlasů na subsimu rozhodně nejsem jediný), na můstku stojím jako první důstojník sám, aniž můžu přivolat hlídky; to mohu udělat až jako kapitán po tomto tutorialu...



Naposledy upravil Sepp von Ch. dne 05. 03. 2010, 11:13, celkově upraveno 2 krát.

_________________
U-552
Rudý ďábel-lovec tankerů!

"Každý ponorkář zcela jistě v srdci cítil záři širého moře a úkolu, jenž mu byl svěřen, cítil se bohatý jako král a s nikým by své místo nevyměnil."

"Heslo U-Bootwaffe: Jsme solidní firma."

Velkoadmirál Karl Dönitz
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Citovat
Příspěvek  
Mé letmé dojmy Smile

První co člověka praští do očí je grafika (nehrál jsem SH4 - emeričani v pacifiku mě moc nezaujali). Speciálně voda je naprosto úžasná, žádná textura, ale regulérní průhledná hladina. To se mě na tom líbí asi nejvíc, je až magicky hrozivé vidět torpédo jak se mihne pod hladinou a jak míří na baňatý břich lodi Smile. Nicméně, co jsem měl tu čest vidět u kamaráda SH4 v akci, tak to vypadá hodně podobně. Akorát snad ten Atlantik není tak světle modrý Smile.

Další je fajn to chození po ponorce. Prostě chodíte vnitřkem lodi alá half-life, kocháte se jak vám pěkně vrčí a vibrují motory, jak se v kuchyni vaří, chlapi jak se válí na kavalcích atp. Lezete věží na můstek kde se koukáte dalekohledem, lezete za flak  atp.

Co je ale už trochu horší je to ovládání - pro lidi zvyklé na SH3 to bude docela rána. Je to hodně jiné, žádné postranní menu, žádná spodní lišta s důstojníky a jejich činnostmi a žádné 3 budíky vpravo dole (rychlost, směr, ponor). Tady je to všechno jinak. Například jsem tu nenašel žádný způsob jak kormidlovat loď - budík na kormidlo zde prostě není (nebo ho prostě nevidím), místo něj je tu minimapa, kterou si roztáhnete a posunujete kurz (jako v SH3 při nastavování kurzu na mapě) tam kam chcete plout.
Zkrátka ten jejich interface mě moc nesedí (možná SH3 zhýčkanost Smile ), je to nepřehledné, či spíše prostě jiné. Myslím, že lidem kteří hráli SH4 to bude vadit méně, je to trochu podobné.

Zajímavý je ten "rpg" systém posádky. Na každého klíčového člena posádky jde kliknout a ústně mu dát nějaký rozkaz. Námořníci mají také zvláštní schopnosti, vypadá to tak, že když kliknete třeba na hlavního mechanika ve strojovně, tak máte možnost přeplnit diesely pro větší výkon, nebo pomocí jiné schopnosti rychleji dobít baterie. Nebo třeba hlavní strojní umí speciální schopností zvýšit rychlost vypumpování vody z lodi atd. Těchto schopností je celá řada a dají se vylepšovat na základě získaných zkušeností. Po kliknutí na námořníka (přes lupu) se otevře jednoduchý strom dovedností, a v případě dostatku zkušeností, můžete nějakou schopnost vylepšit, přidat atd.
Je to docela dobrý nápad, který oživuje hru dle mého názoru. Jde o sžití se s posádkou, nejsou to už jen ty ploché figurky a ztráta dobrého námořníka už hodně zabolí.

Hra obsahuje taky pár bugů (v rámci fér přístupu přiznávám, že jsem okusil "vylepšenou" skidrow verzi SH5, takže to může být tím), namátkou třeba že při rozkazu ponořit se, zůstává hlídka na svých místech až do doby kdy věž mízí pod hladinou. Hlídka se pak teleportuje dovnitř ponorky (jako ve star-treku Smile ).  

SH5 na mě působí trocho nedodělaným dojmem, dost se naplňuje proroctví, že to za UBI bude muset dodělat komunita. Na jednu stranu to pěkně vypadá, jsou tu některé fajn nové nápady, ale jako celku tomu prostě chybí ten punc reálnosti jako v SH3. Nicméně SH5 rozhodně stojí za vyzkoušení, přeci jenom SH3 je klasika, ale chce to už něco nového, posunout to někam dál. Až někdo vyrobí mód který přenese SH3 do toho nového kabátku SH5, ideálně i s RPG systémem, tak to bude naprostá bomba.  Cool


_________________
Jeli naše vůle dostatečně silná, nic nemůže selhat !
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ

Citovat
Příspěvek  
Ono skutečnost je taková což si hodně lidí nerado připouští, že zatím nevyšel díl SH, který by necelí týden po vydání byl regulérně hratelný a bez bugů i SH 3 byla bez patche 1.4 a třeba GWX nehratelná a dost zabugovaná o SH 4 raději nemluvit u té to byla katastrofa


_________________
(03°35'S,052°49'E) Ztraceni jsou jen ti, kteří se odevzdali osudu. Hans-Ulrich Rudel
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:
Zaslat odpověď Strana 1 z 14
Jdi na stránku 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Další
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.