Obsah fóra Die Kapitäne - CZ centrum série simulátoru Silent Hunter
RegistraceHledatFAQSeznam námořníkůNámořnické spolkyHodnostiMedaileWeb Přihlášení
Zaslat odpověď Strana 1 z 1
|Letadla| FW - 200 Condor
Autor Zpráva

Citovat
Příspěvek |Letadla| FW - 200 Condor 

27 júla 1937 nové a elegantné lietadlo vzlietlo z letiska v Neuenlanderu. Pilot lietadla Kurt  Tank bol aj jeho dizajnérom. FW 200 Condor bol novou generáciou 4- motorového transportného lietadla s dlhým doletom. Condor bol skonštruovaný na diaľkové lety do Severnej Ameriky pre aerolinky Deutsche  Lufthansa. Hlavné charakteristiky lietadla sú : veľké rozpätie krídel a aerodynamický tvar umožňujúci pachtivý let. Tvar a krídla pripomínajú pobrežného vtáka kondora, po ktorom bolo lietadlo pomenované. Pri výrobe bola použitá nová technológia ako špeciálne nitovanie  a ľahká hliníková konštrukcia. Pohon  lietadla zabezpečovali  4 motory  PRATT & WHITNEY ? Hornet  S1E-6, neskôr nahradené  tuzemskými BMW 132L. Obsah nádrže bol 4360 litrov a na palubu sa vošlo 26 pasažierov.

V auguste  1938  Condor demonštroval svoj operačný rádius  letom  BERLÍN ? NEW YORK za 20 hod. bez medzipristátia, neskôr bol podrobený ďalšej skúške, letom do TOKIA so 3 medzipristátiami  za 46 hodín. Sériová  produkcia lietadla sa začala v roku 1938, pričom  jeden z prvých  Condorov skončil ako Hitlerov osobný air force one . Výborné avionické vlastnosti lietadla nezostali dlho bez povšimnutia. Imperiálne Japonské námorníctvo prejavilo záujem o Condor, ktorý bol  modifikovaný na vojenské účely. Jeho označenie bolo FW 200V B-1.
V roku 1939 sa LUFTWAFE  rozhodla, že  FW 200 zaradí do služby ako pobrežné výzvedno  ? prieskumné lietadlo a vyvinulo z neho robustnejšiu verziu s nosičom bômb. FW 200 C mal vylepšené motory BMW s trojlistovou  vrtuľou. Na spodnej časti lietadla bola umiestnená gondola s 20 mm MG  kanónom a vpredu a vzadu bol umiestnený 7,9 mm MG 15 guľomet.
Ďalší MG 15 bol umiestnený hore za kokpitom a posledný vzadu , hornej časti trupu. Množstvo bômb bol 250kg  v gondole ? bombovnici , dve 250kg bomby pod motorovým upevnením  a dve pod krídlami. Vojenský Condor mal 5-člennú posádku. Do výzbroje bol prvý krát nasadený  k Kampfgruppe  40, ktorá od júna 1940 operovala z Bordeaux ? Marinac. Systematické hliadky proti spojeneckému obchodnému loďstvu začali v auguste. Lety boli prevádzané v priestore  Biskajského zálivu ďalej v blízkosti Írska  a skončili v Nórsku. V priebehu dvoch mesiacov  potopili 90 tisíc ton BRT spojeneckého loďstva . Do februára 1941 to bolo 360 tisíc BRT . Tento vzostup v stratách lodí pokračoval a W. Churchill ho nazval ako ,, Pohroma Atlantiku,,.

Typ Condor FW 200 C-1 vyslúžil zlé meno, keďže sa často opakovali nehody pri pristávaní.
Najmenej 8 Condorov bolo zničených keď sa od trupu lietadla odlomili smerové krídla.
Chyba bola v nedostatočnom vystužení  rámu lietadla, ktorý nevydržal prídavné napätia  zvýšené najmä pri pri pristátiach. Verzia FW 200 C-3 predstavila mnohé vylepšenia v oblasti vystuženia rámu, ako aj zväčšenie palebnej sily, zvýšenie nosnosti bomb a zväčšenie počtu posádky o jedného člena. Mg ? 15  boli nahradené  silnejšími 15 a 20 mm MG 151 kanónmi. Pre ofenzívne ciele bol Condor vybavený nízko výškovými  Revi  alebo Lofte 7D zameriavačmi na útok  3500m  do 4500m. Na FW ? 200 boli namontované dva druhy  Anti  - Sipping  radarov, Rostock a Hohentweil. Tieto modifikácie zvýšili hmotnosť a znížili  manévrovaťeľnosť lietadla. Množstvo paliva mal na 16 hod. letu na vzdialenosť 3860 km .

Pri dlhých letoch náklad bomb nepresahoval 4 x 250kg. V druhej dekáde  roku 1941 sa zmenila taktika. Posádka nemala napádať lode, mali sa vyhnúť stretu a do bojov nezasahovať , iba v nevyhnutných prípadoch sebaobrany.
Condory oznamovali spojenecké loďstvo a jeho pohyb. Kontakty o strete, rýchlosti a kurze odosielali na veliteľstvo , ktoré navádzalo  U-boaty na miesta s predpokladaným stretom s konvojom. Táto metóda bola viac efektívna a uchovávala lietadlá a posádky v bezpečnej vzdialenosti. 20 septembra bol Condor napádajúci konvoj zostrelený  za pomoci HMS Audacity. Bola to prvá eskortná ? materská lietadlová loď. Pri druhom útoku  na lietadlovku boli zostrelené ďalšie 4 Condory. V nasledujúcich dňoch boli FW -200 častejšie konfrontované a napádané lietadlami zo základňami na lodiach, vypúšťané za pomoci katapultov. V roku 1943 boli  Condory prevelené na východnú frontu , využívané ako transportné lietadlo pri bitke o Stalingrad. Neskôr sa vrátil k svojmu pôvodnému poslaniu námornému prieskumu, ale nie v takom rozsahu , lebo boli nahradené novšími JU-290. Po čase bol FW-200poverený úlohami bombardovanie loďstva s novými raketami  Hs -293Ac (Anti shipping strikes).
Do roku 1944 sa ich vyrobilo  263 ks.



Rozpätie krídel    32.84m, dĺžka 23.46m, výška 6.30m, ploch krídel 118.0m2.
Vzletová hmotnosť    12950kg, max. vzletová hmotnosť 22700kg.
Rýchlosť    360km/h vo 4800m, 306km/h na uŕovni mora
Dosah    3556km , 4440km s extra nádržami .
Výzbroj:    Forward dorsal Fw 19 turret with a 7.9mm MG 15 machinegun, 13mm MG 131 machinegun in aft dorsal position, two MG 131 guns in beam positions, one 20mm MG 151/20 cannon in front of the ventral gondola, and one MG 15 in the aft section of the gondola.
Maximum bomb. zaťaženie    2100kg: dve 500kg, dve 250kg a dve 50kg bomby.

Zdroj: uboat.net
Odpuste chyby v preklade, nie som native.



Naposledy upravil Sarroth dne 22. 01. 2008, 02:14, celkově upraveno 2 krát.

_________________
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Citovat
Příspěvek  
Trosku to tu ozivim a pridam videjka Wink
http://www.youtube.com/watch?v=kqly1pHyZ5E
http://www.youtube.com/watch?v=47LtUCbZ-zg


_________________
"Historii vždy píší vítězové...
..historii poražených zná jen ona zmenšující se skupinka mužů, kteří byli u toho."
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
Zobrazit příspěvky z předchozích:
Zaslat odpověď Strana 1 z 1
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.