|
Strana 1 z 2
|
Autor |
Zpráva |
Sarroth
Befehlshaber der U-Boote Admiral
Naloděn: 29.8.2006
Příspěvky: 2330
Ponorka: U-221
Medaile: 51 ( více...)
|
Fallout 3. Fallout co?!!
Při ohlášení Falloutu 3 jsem byl značně skeptický. Dokázal jsem si totiž jako fanda 1 a 2 při představách o možném Falloutu 3 představit na jeho vývoji např. Bioware či třeba Ubisoft, ale rozhodně ne Bethestu. Ještě více jsem byl skeptický po té, co bylo zřejmé, že Fallout 3 poběží na enginu Oblivionu. Nicméně jsem se rozhodl, že se nebudu zapojovat do flame wars a spekulací dokud Fallout 3 nebudu "držet v ruce" a hlavně, že se pokusím zachovat nezaujatý postoj a přistupovat k této hře jako k Fallout: "něco", prostě klon, hra inspirovaná světem Fallout stejně jako např. Fallout Tactics, prostě jako by 1 a 2 neexistovala.
Pokud mám tedy hodnotit Fallout "tři" dle těchto kriterií, tedy jako hru bez návaznosti na Fallout 1 a 2...
Když přehlédnu zpracování, které na každém kroku smrdí Oblivionem, počet polygonů modelů jde spočítat pomalu na jedné ruce, neostré textury a mnohdy velký kontrast některých předmětů a to i přes MAX nastavení(přes launcher ne přes tu ubohou nabídku ve hře), velice špatné animace a průměrné zvuky, je tu mnohem zásadnější problém a to je ovládání resp pohled při hře a bojovej systém. Hra je defaultně ve 1st person, ovšem právě v tomhle pohledu je asi nejošklivější, ale hlavně i téměř nehratelná. Je to spojené právě se "super" systémem VATS. Ten je sám od sebe snad výplodem anti hráčského pekla. Hra běží normálně v realtime ovšem v případě boje má hráč možnost přepnout do onoho systému VATS. Hra se zapauzuje , kamera najede na nepřítele a hráč si vybere kam ho chce zasáhnout, následuje potvrzení, automatické přepnutí znovu do realtime a většinou trapný, zpomalený záběr zásahu(poprvé je to možná hezké, po druhé a třetí taky, ale pak to už jen a jen otravuje a vypnout to nejde). Jenže nejen že je celý proces značně nepraktický, nepřehledný a otravný, ale hlavně mnohdy nepoužitelný a to hlavně v uzavřených prostorech, jednak je použití VATS omezeno počtem AP(prazvláštně počítaných), ale hlavně stejně jako v Oblivionu se při větším počtu nepřátelé na Vás seběhnout a buší a buší a střílí a střílí. Takže si člověk říká fajn budu hrát v realtime, ale v tom je ten problém, jak jsme psal ve 1st person je jednak hra snad nejošklivější(člověk má pocit, že nedrží zbraň a nebo ano ale slepenou z krabiček od sirek a "vynikají" neostré textury a slabé model(a to víte že na grafiku nějak extra nejsem zatížen)) a dále tu neexistuje něco jako mířidla, prostě jen "něco" jako zaměřovací kříž. Člověk si řekne fajn tak budu hrát v maximálním oddálení, jenže tak je hra už naprosto nehratelná a krom toho se nedá koukat na Vaší "klouzající" postavu. Takže Nám zůstal 3th person pohled, no jo jenže ten není nijak fixovaný a má hodně velký rozsah nastavení, takže po každém loadu člověk musí hledat to svoje "ideální" nastavení/oddálení, ale ani tak není stále vyhráno páč na rozdíl od třeba Zaklínače je tady pohled "ze zadu" silně nepřehledný a doufejte, že při přestřelce nezavadíte o kolečko myši(kterým se reguluje oddálení).
Kapitolou samou pro sebe je interface aneb klik fest páchnoucí konzolivostí. Můžete zapomenou na nějaké logické zkratky jako Mapa, Objectives, Inventar....pěkně jako v Oblivionu debilně proklikáváme skrz hnusně a nepřehledně ztvárněného Pipboye .
Vývoj postavy je tu stejný jako ve Falloutech ovšem opět nepřehledný, ale hlavně očesaný. Příběh v celku ujde(když ho tedy neporovnávám s původním Falloutem) ovšem opět tu máme systém rozhovorů jako v Oblivionu...no comment.
Tohle jsou ale asi jen ty nejzákladnější věci, mohl bych za jen cca 6 hodin hraní jmenovat další větší či menší pikačoviny.
Prostě připravte se na nepřehlednou(tohle slovo tuhle hru provází často) modifikaci Oblivionu ze světa Fallout, možná tu potkáte elfa, či císaře Martina ... snad jen kůň tu není. Opravdu nechápu hodnocení 90%, 9/10 atd, každý nezaujatý si musí těchto nedostatků všimnout a tuplem pokud to bere jako Fallout 3, ale to jsme nechápal už u Oblivionu. Je to prostě až téměř špatná hra. Jen to utvrzuje můj názor na recenze minimálně v těchto končinách.
A pokud mám brát Fallout 3 jako pokračovatele 1 a 2...
Stačí mě jedno slovo...degradace. Black Isle se musí otáčet v hrobě a já jen doufám, že další herní perlu, kterou si Bethesda vybere ke zničení nebude ta z mého seznamu TOP 10 her.
V.A.T.S. není nic jiného než silně zmrvený systém původních Falloutů, potlesk Bethesdo, to co bylo ve Fallout tactics dovedeno témeř k dokonalosti takto sejmout, hm to chce už um.
S.P.E.C.I.A.L. ...je očesaný...
...a o hloubce samotné hry...to už je škoda slov.
Salut!
S.
P.S. Teď už vůbec nechápu kde brala Bethesda tu odvahu reagovat na nářky hráču tak jak mnohdy reagovala. Místo toho aby přiznala, že dělá(a ještě i tak blbě) mainstreamovku pro masu, ba co více primárně určenou pro konzolovou scénu/osazenstvo tedy upravenou pro její nároky a možnosti...urážela pravé pařany, kteří nechtějí nic víc než jen starou poctivou pařbu.
Naposledy upravil Sarroth dne 04. 11. 2008, 04:16, celkově upraveno 4 krát.
_________________ <<<Ubisoft je jednička!
"Žít má cenu pro to, za co stojí umřít."
"Der beste Seemann war doch ich!"
________________________________________________________
Pravidla fóra | Rady ohledně psaní na DF | Ponorkářův slovník | Hledat | Osobní složka
|
29. 10. 2008, 17:42 |
|
|
vinniczech
Stabsoberbootsmann
Naloděn: 20.1.2008
Příspěvky: 101
Ponorka: jedna nikdy nestačí
Medaile: nic
|
a tys ji už hrál??
jinak bethesda je firma plná pikačů
Naposledy upravil vinniczech dne 29. 10. 2008, 17:55, celkově upraveno 1 krát.
_________________
|
29. 10. 2008, 17:55 |
|
|
Sarroth
Befehlshaber der U-Boote Admiral
Naloděn: 29.8.2006
Příspěvky: 2330
Ponorka: U-221
Medaile: 51 ( více...)
|
No jo, a ještě že je tu možnost "e-dema" páč takhle jsem jen překonal menší cholerický záchvat a vysypu koš...představa že by to člověk nemohl ozkoušet a pak si místo toho sypal popel na hlavu za co že to dal prachy. Vůbec se nedivím trendu poslední doby nedělat oficiální dema, páč pak ty spatlaniny nikdo nekupoval.
_________________ <<<Ubisoft je jednička!
"Žít má cenu pro to, za co stojí umřít."
"Der beste Seemann war doch ich!"
________________________________________________________
Pravidla fóra | Rady ohledně psaní na DF | Ponorkářův slovník | Hledat | Osobní složka
|
29. 10. 2008, 18:36 |
|
|
vinniczech
Stabsoberbootsmann
Naloděn: 20.1.2008
Příspěvky: 101
Ponorka: jedna nikdy nestačí
Medaile: nic
|
no co jsem koukal na ty obrazky ted na tiscali, tak to fakt vypada hrozně
_________________
|
29. 10. 2008, 18:45 |
|
|
Hans Eckelhaft
Fregattenkapitän
Naloděn: 9.7.2007
Příspěvky: 1620
Ponorka: U-122
Medaile: 27 ( více...)
|
|
29. 10. 2008, 18:51 |
|
|
Sarroth
Befehlshaber der U-Boote Admiral
Naloděn: 29.8.2006
Příspěvky: 2330
Ponorka: U-221
Medaile: 51 ( více...)
|
Hans tak to si počkáš...nejlepší recenze je vlastní zkušenost.
_________________ <<<Ubisoft je jednička!
"Žít má cenu pro to, za co stojí umřít."
"Der beste Seemann war doch ich!"
________________________________________________________
Pravidla fóra | Rady ohledně psaní na DF | Ponorkářův slovník | Hledat | Osobní složka
|
29. 10. 2008, 19:01 |
|
|
Hans Eckelhaft
Fregattenkapitän
Naloděn: 9.7.2007
Příspěvky: 1620
Ponorka: U-122
Medaile: 27 ( více...)
|
|
29. 10. 2008, 19:19 |
|
|
Hans Eckelhaft
Fregattenkapitän
Naloděn: 9.7.2007
Příspěvky: 1620
Ponorka: U-122
Medaile: 27 ( více...)
|
|
31. 10. 2008, 10:23 |
|
|
Wara
Befehlshaber der U-Boote Admiral
Naloděn: 3.9.2006
Příspěvky: 790
Medaile: 11 ( více...)
|
njn, tahle hra bude určitě hodně proklínaná a zároveň hodně chválená, zálěží jak si k tomu kdo najde cestu...
já jsem si ji teda už jenom z úcty z předchůdcům objednal, během několika dnů bych jí měl mít doma, takže se pak určitě ozvu....
_________________ War... War never changes...
-----------------------------------------------------------------------
Pravidla fóra | Rady ohledně psaní na DF | Ponorkářův slovník | Hledat
|
31. 10. 2008, 19:26 |
|
|
Sarroth
Befehlshaber der U-Boote Admiral
Naloděn: 29.8.2006
Příspěvky: 2330
Ponorka: U-221
Medaile: 51 ( více...)
|
http://www.madbrahmin.cz/index.php?dir=fallout3/hracske_recenze&id=freeman
to Wara: ani tak nejde "o cestu" jako o náturu a náročnost toho či onoho tvora.
_________________ <<<Ubisoft je jednička!
"Žít má cenu pro to, za co stojí umřít."
"Der beste Seemann war doch ich!"
________________________________________________________
Pravidla fóra | Rady ohledně psaní na DF | Ponorkářův slovník | Hledat | Osobní složka
|
01. 11. 2008, 20:15 |
|
|
Rado
Kapitän z. S.
Naloděn: 5.9.2006
Příspěvky: 385
Ponorka: U-96,Hodonín
Medaile: 19 ( více...)
|
|
02. 11. 2008, 01:30 |
|
|
Yossarian
Korvettenkapitän
Naloděn: 6.12.2007
Příspěvky: 392
Ponorka: IXB U-103
Medaile: 42 ( více...)
|
|
02. 11. 2008, 01:50 |
|
|
Der Führer
Oberfähnrich z. S.
Naloděn: 25.4.2007
Příspěvky: 185
Ponorka: Atlantik
Medaile: 3 ( více...)
|
Jak jsem se nudil s Falloutem 3
Taky se připojím - na Fallout 3 jakožto na pokračovatele her, na které mám ty nejlepší herní vzpomínky, jsem se hodně těšil. Trochu mě zchadily videa než to vyšlo ale což. Nicméně ta realita je skutečně taková jakou Sarroht nastínil. Ta hra prostě už není takové to klasické rpg - je to něco mezi střílečkou a akční adventurou kde občas rozhodíte nějaké body. Perfektně to dokazuje zmíněný soubojový systém - zapoměnte na Akční Body jak je znáte. Tady se prostě jednoduše dobíjejí za chodu jako třeba zdraví v Call of duty. Žádné investování zkušeností do obratnosti není potřeba, stejně se při souboji stačí zašít za jakoukoliv překažku a chviličku počkat, a opět můžeme zastavovat čas a vybírat ustřelitelné údy. Možná to všechno zní jako prskání zapšklých starých harcovníků, ale je to prostě tak - na mě to jednoduše působí jako Oblivion se střelnými zbraněmi. Když nepoužijete zaměřovací systém na Akční Body VATS tak prostě běháte jako v jakékoliv FPS a kosíte přes "křížek" nepřátele. Pak záleží je na vašich schopnostech zaměřovat. A to není tak úplně rpg řekl bych...
Dost z toho také smrdí ona konzolovost hry (všechno jde potrvdit klávesou a ne jen myší) a dost věcí je tomu podřízeno - ať už chudý invetář (jen textový, žádné obrázky a především žádné popisky předmětů - prostě jen váha, cena, a obrana nebo poškození) či težce omezená interakce s okolím (zapoměňte na používání jednotlivých Skillů jako v F1,2 - žádný zlatý křížek se zvolenou schopností, prostě k něčemu přijdete a zmáčknete "use" a buď se daná akce provede nebo ne, žádnej výběr prostě není). Nemůžete tudíž přijít k rozbité pumpě na vodu a pomocí skillu "věda" zjistit proč to nejede, ale prostě použijete "use" a hra vám nabídne možnosti dle toho jestli máte dostatečnou úroveň opravy (opravit / dorazit / nic nedělat).
Ale abych jen nekřivdil - myslím si, že se hodně povedlo tvoření postavy, kdy začínáte na porodním sále z pohledu mimina tak říkajíc přímo-po-narození kdy se vás porodník ptá jakého jste pohlaví a jak se jmenujete atd. Pak je vždycky posun o x let dopředu (dětská party , něco jako maturita) což všechno slouží k tvorbě postavy.
Ta naše moderní doba prostě prosákla i do těch her, jde především o peníze a slavná značka je stejně dobrá jako třeba u filmu - prodá se cokoliv. Lidé, kteří F1,2 nikdy nehráli jsou nadšení atmosférou pro ně dosud neviděným "vesmírem", takže se prodá dost kopií a Bethesda si může mnout ruce a přemýšlet jakou další legendu vyhrabou.[/b]
_________________ Jeli naše vůle dostatečně silná, nic nemůže selhat !
|
02. 11. 2008, 02:25 |
|
|
Hans Eckelhaft
Fregattenkapitän
Naloděn: 9.7.2007
Příspěvky: 1620
Ponorka: U-122
Medaile: 27 ( více...)
|
|
02. 11. 2008, 15:37 |
|
|
Thomsen
Korvettenkapitän
Naloděn: 25.9.2007
Příspěvky: 954
Ponorka: U-99 VIIB
Medaile: 43 ( více...)
|
Mount and Blade záchrana Fallouta :-)))
|
03. 11. 2008, 13:48 |
|
|
|
Právě je 27. 09. 2024, 02:18 | Časy uváděny v GMT + 1 hodina
|
Strana 1 z 2
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|
|